2 Aralık 2014 Salı

EKMEK VE ÖRGÜ SERVİS







   Dört beş yıl kadar kendi ekmeğimi kendim yaptım. Hatta o kadar çok yapmışım ki bu ikinci makinem.
  Oh tertemiz mis gibi taze taze… Hele sabah namazına kalktığımda makineyi çalıştırıp, sonrasında ekmek kokusuyla uyanmamız müthiş güzel bir duyguydu. Tabi bana ve eşime göre; belki biraz da Ebruma. Cansuyumla çok inatlaştık bu konuda ve sonunda o kazandı. Büyüdükçe kendi damak tadı oluştukça sevmedi ev ekmeğini, sıcak halde iken ve sadece kabuk kısmını zoraki yiyor.  Hatta akşam bu lezzetli ekmeği yaklaşık üç yıl aradan sonra yapınca belki artık sever diye düşünerek, "yine ekmek yapmaya başlasak mı ?" dediğimde  “yap yap anneciğim bende ekmek yemeyeyim, zayıflarım bari” diye tavrını koydu.
   Hazır ekmekleri sevmiyorum dersem yalan olur tabi ki çok seviyorum. Ancak herkesin bildiği üzere yapım ve sunum şartları o kadar kötü ki defalarca fırın değiştirdik. Bir süre halk ekmekten de aldık. Tabi poşete girmiş olan ; çavdarlı, tam buğday, Akdeniz ve ruşeymli olanlardan. Diğerleri malum. Ancak onları da sevdiremedik bizim güzellere.
   Zoraki de olsa yine hazır ekmeğe devam. Ancak tekrar tadını hatırladıktan sonra makinemi bir dolaba kaldırmayıp hiç olmazsa haftada bir gün ekmeğimi yapmak niyetindeyim nasip olursa.
   













   Kınnap ipinden 5 numara tığ ile ördüm servisimi. Çok sevdim, çok beğendim. Nasip olursa köye gittiğimde 8 - 10 yumak ip alıp kenara koymak ve dört taneye tamamlamak niyetindeyim servislerimi. Burada aynı ipe verdiğim para ile memleketten dört tane alabiliyorum.  Nasıl farktır bu anlayamadım. Benim de hiç acelem yok. Aklımda da bir sürü proje var bu iple ilgili. Önce Allah ‘ımın izni ile diğer işlerimi bir bir tamamlayayım sonra hayırlısı.









                                                                             


                                                                                                               

                                                                                                                                   




9 yorum:

  1. ellerine saglık.evde kendi yaptıgın gibi olamaz hiçbirşey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. öyle gerçekten ekmeği yemeği ne olursa olsun ev yapımı her zaman güzel. sevgiler...

      Sil
  2. O ekmek sevilmez mi yahu :) Yap sen yine Özlemcim, siz yeyin bari, kıza da istediğinden alırsın ;)
    Çok sevdim fotoğrafları, mis gibi :)
    Servisin de çok güzel olmuş :) O ipler maalesef her yerde ayrı telden ;)
    Sevgiler ve ikisi için de ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yenir tabi Esenciğim yenmez mi. vazgeçtik işte sevdiremeyince kızlara da çıkarttım artık makineyi, dediğin gibi onlara ayrı ekmek alıp sık sık yapmalı.
      ipleri hatırlıyorum sen de bahsetmiştin serbest ekonominin sonuçlarından. napalım biz de uygun yerlerden alırız. sevgiler canım. teşekkür ederim.

      Sil
  3. Mis gibi ev ekmeği, yanındada zeytinyağı nasıl lezzetli olmuştur şimdi ellerine sağlık Özlemcim, örgü serviste ne zamandır aklımda şöyle pembeli bir şeyler düşünüyorum bende bakalım ne zamana kısmet olur, seninki çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten çok lezzetli oluyor Meltemciğim. sağ olasın. bence de kesinlikle pembeli bir şeyler yapmalısın. evine çok yakışır. bir başla bir kaç günde bitirirsin , hamarat arkadaşım. sevgiler...

      Sil
  4. Ev yapımı ekmeğin mis kokusunu aldım sanki buradan, afiyetler olsun size. Kırnap ipi ile servis fikrine bayıldım, çok şık görünüyor Özlemciğim, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Esracığım. gerçekten ekmek öyle güzel kokuyor ki ; apartmana bile kokusu yayılıp, komşularımın canını çektirdiğim ve çok paylaştığım olmuştur.
      beğendiğine sevindim canım sevgiler...

      Sil
  5. ev yapımı ekmek gibisi var mı ? ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil