12 Aralık 2014 Cuma

her şeyden biraz biraz




Hayırlı cumalar ve harika bir hafta sonu dileyerek başlamak istiyorum.
   Bu gün paylaşımım biraz karışık mı desem yoksa birikim mi desem başlığımdan da anlaşılacağı üzere her şeyden biraz biraz, tatlısıyla tuzlusuyla ortaya karışık mı desem bilemedim.




Henüz bitirmediğim işlerimi paylaşmayı çok sevmiyorum aslında bitiremeyip yarım işler ülkesinin bir ferdi daha olur ben de burada mahcup olurum diye ama dayanamadın yine. Küçük kalpli bir şeyler işliyorum, bir tanesi bitti; ama şu anda gösteremeyeceğim, haftaya nasipse.

 





Kıymalı Poğaça
Pastane poğaçası tadında bir tada sahip. yağ oranı fazla gibi görünse de un miktarı fazla olduğu için rahatsız etmiyor.
400gr. Oda sıcaklığında tereyağı veya margarin,
1 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı tuz
 2 yemek kaşığı toz şeker
 3 yumurta
40gr. Yaş maya
1 kg. un
Hamur yoğrulup yaklaşık 30 tane olacak şekilde bölünüp yuvarlanır. 10 dakika bekletilir.Kıyma soğan ve maydanozla hazırlanan harçtan koyarak şekil verilir.Yumurta sarısı sürülüp 1 saat daha bekletilir ve 180 derece sıcaklıktaki fırında 20 – 25 dakika pişirilir.



Kurabiye kalıplarını kullanarak meyvelerimizi farklı bir şekilde sunabiliriz. Ben bu aralar bu kalıplara takmış durumdayım, her şeyi kalıptan geçiresim var :))





Ispanağın en lezzetli hali herhalde.  Ispanaklı kek ; herkesin çok iyi bildiği bir tarif ama ben yine de kendi tarifimi yazayım.
3 yumurta
1, 5 su bardağı toz şeker  4 – 5 dakika iyice çırpılır.
1 / 2 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı az haşlanmış ıspanaktan elde edilmiş püre katılıp karıştırılır.
2, 5 su bardağı un, kabartma tozu ve vanilya karışımı elenerek katılıp karıştırılır ve sıcak fırında pişirilir.
Krema (buradaki krema tarifimi kullanabilirsiniz, ölçülerin yarısı yeterli olur )  ile süslenir. İstenirse kekin yan kenarları kalıptan çıkarılınca kesilip rondodan geçirilerek ufalanıp kremanın üzerine serpilir. Muhteşem bir görüntü oluşur o zaman da.
                                                Bereketi Bol Olsun…

 

   Renkli kartonlardan gelişi güzel çiçek şekli kestim ve çıkmaz kalemle ortalarını çizerek şekil verdim, diyemeyeceğim kalemle çizme işini Gelinciğim yaptı. Paket süslemede veya kızçelerin odalarını süslemede kullanabilirsiniz.
  
 Başta da dediğim gibi biraz karışık oldu farkındayım ama son günlerde ne kendi bloğuma ne de sizlere zaman ayıramayınca böyle oldu. Bu hafta sonu biriken güzel yorumlarımı cevaplayıp, ziyaretlerinize gelip güzel işlerinizi görmek istiyorum nasip olursa çok çok SEVGİLER...

12 yorum:

  1. Özlemciğim, ıspanaklı kekin sunumuna bayıldım, ellerine sağlık. Şekilli kalıplarla yapılan sunumları çocuklar da çok seviyor, yemedikleri şeyleri yedirmede, en azından tadına baktırmada bire bir. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım.bu biz annelerin her soruna bir çare arayışı olsa gerek. süsleyip püsleyip önüne konulan bir yemeğe hayır denmiyor, dediğin gibi en azından tadına baktırıyor. sevgilerini aldım ve ben de sana gönderiyorum ...

      Sil
  2. Pogaca ve ispanakli kek sahane gözüküyor.Bu kücük kaliplari bende cok seviyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim şuleciğim. göründüğü gibi lezzetlilerdi de dersem abartmış olmam herhalde :)) sevgiler canım.

      Sil
  3. Ispanaklı keki herkes yapıyor ama senin gibi süsleyemiyor:) kalıpla meyve kesmek hiç aklıma gelmemişti, daha neler öğreneceğim:) süsler de çok hoş. Eline emeğine sağlık. Sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa çok mutlu oldum Fatmacığım. güzel iltifatların sevindirdi. teşekkürler canım benim.

      Sil
  4. Müthiş görünüyor ellerinize sağlık :)
    Bu arada blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :)
    makyajtavsiyem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldinn !... teşekkür ederim hemen ben de geldim. görüşmek üzere sevgiler...

      Sil
  5. Ispanaklı kek tek başına bir post olabilirmiş aslında Özlemcim çok güzel görünüyor ama diğerleride yabana atılacak gibi değil özellikle işlemeyi merakla bekliyorum ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında özel olarak paylaşmak niyetindeydim de , bu aralar fark etmişsindir çok zaman ayıramıyorum buralara. hiç olmazsa dolu dolu bir yayın olsun istedim. işleme minik bir şey ama beni çok mutlu etti yaparken ve tasarlarken. çok teşekkür ederim , sevgiler Meltemciğim.

      Sil
  6. yine çok zarif ve iştah açıcı sunumlar...senin blogundan ayrı bir keyif alıyorum.hem yazılarında hem hazırladığın sunumlarda,fotoğraflarında ayrı bir keyif,zarafet ve bilgelik var.ellerine sağlık özlemciğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok çok teşekkür ederim. güzel sözlerin, desteğin ve yüreklendirdiğin için. bir eğitimci, öğretmen olduğun o kadar güzel hissediliyor ki ...
      iyi ki tanımışım seni güzel arkadaşım.

      Sil