nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

19 Aralık 2014 Cuma

Örgü Armut




“Kendiniz için istediğinizi mümin kardeşiniz için de istemedikçe kâmil mümin olamazsınız…” (1) buyurur Allah Rasulü… 

Bu güzel cuma gününde, birbirimizi güzel dualarımıza katmak dileğiyle hayırlı cumalar sevgili arkadaşlarım.






                                                                       Pıtırcık
    Paylaşamıyoruz biz bu miniği. Mutfağımız için örmüştüm ama mutfaktan başka her yerde duruyor, Pıtırcığımız. En çok kızların odasında ya da elinde. Bazen sehpada, bazen masada.  Kısacası hep yanımızda. Kızlar çok sevdi, ben de.
Instagram’da takip ettiğim bir hanım renk renk yapmıştı, ondan bakarak yaptım. Bir de elma şeklinde olanı var. O da çok güzel. Elimdeki işleri toparlayabilirsem sanırım bir tane elmadan kardeşi de olacak. 





















1.Sıra: 5 zincir çekip halka yapıyor ve tığa 1 kere dolayıp 2 defada çıkararak 10 birit yapıyoruz.
2.sıra: Üzerine her ilmeğe çift batarak çakma sık iğne yapıyoruz.
 (çakma sık iğne:  ipi tığa 1 kez doluyoruz  ve hepsini tek seferde çıkarıyoruz. )

3. sıra: 1tek 1 çift
4.sıra : 2 tek 1 çift
5. Sıra : 3 tek 1 çift

6.sıra:  Artık arttırma yapmıyoruz ve bu sırada toplam 57 çakma sıkiğne oluyor. Bu şekilde  7. - 8. - 9. - 10. -11. -12. -13. Sırayı da örüyoruz ve 14. Sıraya geldiğimizde eksiltmeye başlıyoruz.

14.sıra:  9 tane ördükten sonra iki tane atlıyoruz ve bu şekilde sırayı tamamlayarak bir sıra üzerinde 6 yerde eksiltme yapmış oluyoruz

15. -16.-17.Sıralarda da aynı hizadan eskitme yapıyoruz. (17. sırada. 42  tane çakma sıkiğnemiz oluyor )

18-19-20-21-22-23-24 sıralarda 42 taneyi , düz  ördükten sonra;
25. sırada: 5 tane örüyoruz 2 tane atlıyoruz , böylece 7 yerde eksiltme yapmış oluyoruz. 
26.-27. Sıraları da aynı hizadan eksiltiyoruz.( bu aşamadan sonra içini elyafla doldurup devam ediyoruz. )

28.  ve 29. Sıralarda arttırma ve eksiltme yapmadan düz örüyoruz.
30. - 31. ve 32. Sıralarda 1 örüp bir atlayarak toparlıyoruz.
 Boyu 16 cm. civarına oluyor.


                                                                    Sevgiyle Kalın...


27 yorum:

  1. özlem bayıldım,
    bir daha yaparsan adım adım fotoğraflasan ne güzel olur
    mutluhaftasonu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Havvacığım.
      tekrar yaparsam tabi ki fotoğraflarım ama şimdi yorumun üzerine açıklamasını elimden geldiğince dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım. umarım işine yarar. sevgiler...

      Sil
    2. teşekkürler,çok naziksin
      sevgiler

      Sil
  2. çok beğendim. ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Emine. selamlar...

      Sil
  3. beğenmemek ne mümkün en çok da yanakları al al :) çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim, çok sağ olasın. sevgilerimle...

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, sahan anneannemin hatırası. ben de çok severim. sevgiler...

      Sil
  5. Harika olmuş bu armut :) Kızlar haklı ;)
    Ellerine sağlık Özlemcim, elmayı da merakla bekliyoruz :)
    Bu arada bana o kadar uzak ki şu amigurumu denen şey, hiç aklım almıyor nasıl o şekillerin ortaya çıktığı...
    Sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa... Esenciğim bu dünyada senin yapamayacağın iş yoktur diye düşünüyorum. bir kere yapsan varya yakma güllerin yerini alıverir. teşekkür ederim canım.

      Sil
  6. Lovely,so cute <3!!
    Happy weekend.:*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thank you . happy weekend. see you later.

      Sil
  7. Merhaba
    Blogumda dolu dolu kitap çekilişi var, katılımlarınızı beklerim
    http://ilknur--akpinar.blogspot.com.tr/2014/12/dolu-dolu-cekilis.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, başarılar dilerim.

      Sil
  8. Olá amiga, hoje quero agradecer a Deus pelo dom da sua vida, e desejar a você e sua família
    um feliz e santo Natal, cheio de saúde e alegria!!!
    Que seu coração esteja preparado para receber o Menino Deus!!!
    Um grande abraço, Marie.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi dileklerin için teşekkür ederim, sevgili Marie.

      Sil
  9. Çok güzel, nasıl yapıldığını da paylaşmışsın, teşekkürler. Ben de bir küçük ayıcık ördüm, bunu da deneyeceğim :) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Esracığım. . paylaştın mı daha önce bilmiyorum ama ördüğün ayıcığı merak ettim doğrusu. armutu da yapıp paylaşırsan ayrıca sevinirim. sevgiler canım.

      Sil
  10. grumiyi bir iki kez denedim ve kesinlikle beceremeyeceğimi anladım.bana çok zor bir iş gibi geliyor.o yüzden yapanlarıda ayrı takdir ediyorum.ve senin pıtırcık çok güzel ve şirin olmuş.ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim de yaptığım üçüncü amigurumi oyuncak bu. ilk yaptığımda ya da yapmayı denediğimde diyeyim olmamıştı. canım sıkılsa da tekrar tekrar deneyerek çözüyorum sanırım işi. eminim yaparsın Dolunaycığım. o kadar güzel işlerin sahibi olarak bunu da gerçekten istersen kesin yaparsın. çok çok öpüyorum. sevgiler...

      Sil
  11. Ve bende çoook beğendim. El koymak istiyoruum, ayrıca sanırım bu küçük armut biraz geveze, bana mı çekmiş ne =D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveet , çok konuşuyordu, kapattım ben de ağzını. dikkat et sende :))
      şaka şaka tatlım, çocuklar, gençler hep konuşsun, hep söylesin, hiç susmasın susturulmasın.
      öpüyorum güzel kızım. teşekkürler güzel yorum için.

      Sil
  12. ama ne kadar şirin yaaa :)

    YanıtlaSil
  13. selamlar cnm çok şirin olmuş ellerin dert görmesin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selamlar esracığım. çok teşekkürler...

      Sil