31 Aralık 2014 Çarşamba

SAKSIDA PASTA





                                                                         İYİ YILLAR

    Sağlıklı, hayırlı, mutlu geçen bir yıl, yıllar, uzun ömür için dua ediyorum Allah’ıma hepimiz için.

   Bu güzel ve lezzetli pastayı Ebrumun doğum günü için haftasonu yaptım.  Diğer hazırlıklarımı paylaşmadan bu pastayı göstermek ve yeni yıl dileklerimi iletmek istedim.

1 litre süt
1 bardak un
1 bardak şeker

Muhallebi yapılır. Ara ara karıştırılıp soğutulur. Büyükler için saksıda hazırlarken, küçükler içinde bardakta farklı bir sunumla hazırladım.

1 poşet toz krem şanti ve 2 bardak su katılarak mikserle iyice çırpılır.
kaselere birer kaşık muhallebi döküldükten sonra Halley bisküviler parça parça bölünerek  konur. Yine üzerine muhallebi dökülür. Kat kat muhallebi ve bisküviler yerleştirilir. 5 – 6 saat buzdolabında bekletilir.

Servisten önce üzeri iyice ufalanmış kakaolu kek  ile kaplanıp toprak görüntüsü verilir.          ( istenirse kakaolu bisküvide ufalanabilir. )

Çiçekleri  dallara ayırıp, sapını streç filmle sarıp süslüyoruz.






Büyükler için saksıda hazırlarken, küçükler içinde bardakta farklı bir sunumla hazırladım. O da bir daha ki yayında :))













                                                              Sevgiyle Kalın…

17 yorum:

  1. çok güzel olmuş insan yemeğe kıyamaz bunu ellerine sağlık
    ayrıca çok şık olmuşlar bilmeyen içinde güzel bir süpriz olur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim , canım evet herkes çok beğendi. çok sağ olasın, sevgiler...

      Sil
  2. ay Özlem harikasın! vallahi sen demesen buna pasta gözüyle bakmam, saksıda çiçek işte...Tam bir sanat olmuş, ellerine sağlık.
    Mutlu ve sağlıklı bir yıl dilerim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emelciğim, güzel arkadaşım, ben de sana, oğluna, eşine ve tüm sevdiklerine güzel bir yıl dilerim, sevgiler canım.

      Sil
  3. Süpersin, şahane bir sunum olmuş, lezzeti de eminim öyledir. Ellerine sağlık :)
    Sağlıklı mutlu huzurlu yıllar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok lezzetli bir tarif Hülyacığım, ister saksıda ister bardakta istersen de kasede hiç fark etmiyor.biz bu lezzeti çok seviyoruz. farklı sunumları seviyorum biliyorsun, sevgiler canım.

      Sil
  4. Oooo, çok güzel olmuş. Ama önüne koyduğun kişilerin dekorasyon amaçlı sanması büyük olasılık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım o kadar çok olmasa kesin gerçek çiçek saksısı sanılırdı ama artık herkes alıştı benim farklı sunumlarıma. teşekkürler güzelim zaman ayırıp yorum yazdığın için.

      Sil
  5. Ay inanmıyorum,ilk defa gördüm ve bayıldımm,ne diyim ellerinize sağlık,harikasınız..:) Mutlu yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ilk gördüğümde çok şaşırmıştım. küçük kek kalıpları saksı olarak kullanılmıştı ve çok beğenmiştim. ben de gerçek saksı kullanarak adına uygun hale getirdim. teşekkür ederim.

      Sil
  6. çok güzel bayıldım. Banada beklerim www.gecekiyafeti.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyor ve hemen geliyorum, sevgiler...

      Sil
  7. bu ne güzel bi fikir ya ellerinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. fikri ben de çok beğendim. çok uzun zaman önce görmüştüm,bir yerde.küçük kek kalıplarıyla yapılmıştı, ben de gerçek saksı kullandım. beğenmenize sevindim teşekkürler.

      Sil
  8. harikasınız çok güzel olmuş çok beğendim çok şık olmuş saksı kullanmanız süper ellerinize sağlık sevgiler...:))

    YanıtlaSil
  9. harika bir görüntü.. harika bir sunum. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Yine farkını konuşturduğun muhteşem bir sunum olmuş.ben sadece tarifte krem santiyi nereye koydugumuzu cok anlamadım en üstemi?

    YanıtlaSil