nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

19 Ocak 2015 Pazartesi

Hasat Zamanı





                                                                 Tarla...
Tarlam var benim tarlam. Hasat zamanı geldi soğanı sarımsağı topladım. Daha neler var neler tarlamda, filizlenmiş kestane ağacım ( yani tohum )filizlenmeyi bekleyen biber tohumlarım, yeşil yeşil yapraklanmış patateslerim.Bir türlü tutunamayan kıvırcıklarım...
Tam 1000 santimetrekare tarla, yarım metrekare değil çeyrek metre kare bile değil yani bir sepet tarla. 25 * 40 cm. lik bir sepet tarla.Olsun , küçük olsun önemli olan işlev değil mi?  Santim santim değerli, santim santim ekili, verimli.
   Off eğleniyorum işte tamam gülmeyin. Biliyorum komik geliyor ama ben mutlu oluyorum bir karışta olsa toprakla ilgilenmekten. Bir baş soğan, bir baş sarımsak yetiştirip soframa koymaktan. Karın mı doyuruyor ektiklerim, sofra mı dolduruyor ? Yoo ,daha bakarken bitiyor derler ya öyle. Ama mutlu ediyor işte. Yaz için balkonumda Allah ‘ımın izni ile çok planlarım var çok. Ama balkonumu da öyle büyük sanmayın. O da topu topu 3 metre kare. Hele de sürekli çamaşır asma durumu olduğunda iyice küçülüyor. Koymaya yer bulsam bir çamaşır kurutucu alıp balkonumu kendime tarla yapacağım ama o da olmuyor işte. Olsun bu halinde bile bir asma, bir nar ağacı, bir sarmaşık, çay fideleri, saksı saksı çiçekler barındırıyor benim için. Salonumda ise mazı ağacı (fidanı diyelim ), limon ağacı; Ebrum 4 yıl önce Fen Bilgisi dersinde çekirdek ekmişti ve şimdi ağaç olma yolunda. Hemen köküne dayanak olsun diye koyduğum ve bana sürpriz yapıp yeşillenen incir ağacı (dalı).
E yalan değil yani görüyorsunuz tarlam var derken yalan mı söylüyorum şimdi :)))




















Şu gördüğünüz patateslerden sonra inşeAllah, patates yetiştiriciliğine el atıyorum. 5 litrelik pet su şişelerine ekip sonucu bekleyelim bakalım. Hadi Hayırlısı…


   Tarlası olmayanlar için ; eski bardaklara soğanları koyup, camın önüne diziyoruz, iki günde bir suyunu değiştiriyoruz. 10 - 15 gün sonra taze soğanlarımız hazır. Bu benim halamdan öğrendiğim yöntem. Yıllardır da bu şekilde yetiştiririm soğanlarımı.



Bu fotoğrafları çektiğimde gecenin yarısı oluyordu neredeyse. Sabırsızlıkla ve de aceleyle çektikten sonra o saatte tahta kaşıkları ekmeği kapıp, kase kase yoğurdu doldurup soğan sarımsağa bir saldırışımız vardı ki asıl fotoğraflık olan oydu. Halk ekmeğin ürettiği Akdeniz ekmekleri bir harika, yoğurtla birlikte nefis oluyor.

17 yorum:

  1. Ne güzel fotoğraflar çekmişsin yine, tarlanın bereketi bol olsun canım :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. aaaaa kutlarım valla ama bütün bilgiler çokoş ağzım açık kaldı. du bakalım deneyim birazcık :) ay çok faydalı bi post oldu ki buuu :)

    YanıtlaSil
  3. ÇOK HOŞ YAA BAYILDIM BAHÇENE:))OLSUN MARİFETİ GÜZEL...KOCAMAN BAHÇELERİ OLUPTA ÇARŞIDAN ALIŞVERİŞ EDEN KÖYDE YAŞAYAN BAYANLARIN GÖZÜ YAKSIN SOĞANIN ACISI:)))ÇOK SEVDİM ÇOK...AFİYETLE TÜKETİN

    YanıtlaSil
  4. Okurken yuzumde bir tebessüm oluşu verdi bir ben değilmişim dedim kendi kendime
    benide 2 tane uzun 1 tane yuvarlak büyük saksım var içlerinde bir ben yokum marketten aldığım naneleri tukettikten sonra kalan saplarını batırıyorum toprağa hemen tutuyorlar yeşil soğanlarıda salataya kullandıktan sonra kalan saçaklı kökleri ekliyorum onlarda taze soğan oluyor sardunya zambak havuç domates arnavut biberi vs vs ne buluyorsam ekiyorum bir karış toprağıma hatta bu sene kavun bile ektim :))))
    ama ben onlara aşığım abartısız her gün uyandığımda ve gün içerisinde bir kaç kez bakıyorum seviyorum huzur buluyorum çok mutlu oluyorum çocuklarımda benim gibi oldular bayılıyorlar

    YanıtlaSil
  5. Mahsulun bol olsun canım :))

    YanıtlaSil
  6. Arkadaşım bir sorum olacak senin şablonunun ölçüleri çok hoşuma gidiyor uzun zamandır netten arıyorm ama bu ölçülerde 3 kolonlu şablon bulamadım genelde yazı yazdığımız kısım çok dar oluyor benim şablonumda öyle acaba bana yardımcı olabilirmisin

    YanıtlaSil
  7. Emeğinize sağlık çok hoşuma gitti

    YanıtlaSil
  8. Süper, minnacık da olsa getirdiği mutluluk kocccaman anlaşılan, bereketli olsun inşallah :)

    YanıtlaSil
  9. Şu soğanları bende deneyeyim çok meraklıyım böyle şeylere hatta sırf bu yüzden hobi bahçesi kiralamışlığımız bile vardır :) ne güzel düşünmüşsün afiyetler olsun canım.

    YanıtlaSil
  10. Hi I´m back.
    Nice post.
    Hugs from Costa Rica

    YanıtlaSil
  11. Senin sevgin o kadar kocaman ki o minicik tarlaya sen dünyayı sığdırırsın.
    Yine o güzel ve özgün tarzınla harika bir yazı yazmışsın.yüreğine kalemine sağlık ve afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  12. Özlemcim nerelerdesin tatil dolayısıyla uzaklaştın herhalde yinede merak etmeden duramadım yazayım istedim sevgilerimi yolluyorum canım.

    YanıtlaSil
  13. Maşallah,insan istedi mi o bir kasa toprağa bile neler ekip verim elde edebilir değil mi,ellerine sağlık canım harikasın sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Bu taze soğan yetiştirme tekniği ile ilk defa karşılaşıyorum...Çok pratik :)))))))
    Dediğin doğru Özlem senin küçücük alanda koca bir tarlan var....Darısı çiftliklere olur inşallah

    YanıtlaSil