16 Ocak 2015 Cuma

Peynirli Sandviç Kurabiye




                                                          Hayırlı Cumalar...
   Epey bir zamandır aklımda olan bir tarifti. Klasik tuzlu poğaçalar öyle çok sevilmez bizim evde. Hep mayalı poğaça yapmak olmuyor ve ayrıca ben seviyorum tuzlu poğaçaları. Farklı bir sunum ya da ne diyeyim şekil verme ile sevilir hale getirmek istedim.
 Daha önce burada yaptığım kremalı kurabiyenin tuzlu hali aslında. Şekerli kısımlar hariç malzeme aynı. Ve harika bir şekilde ağızda dağılan, ertesi güne bile yumuşamayan bir lezzet oldu.
Malzemeler :
125. margarin
1 / 2 çay bardağı sıvı yağ
1 / 2 çay bardağı yoğurt
1 / 2 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un.
   Yumuşak, ele yapışmayan bir hamur yoğrulur. Ben hamurun yarısına 2 kaşık kadar  (aslında göz kararı kattım )çörek otu katıp öyle şekil verdim.
   Hamur ikiye ayrılıp yarım santimetre kalınlığında açılıp bir çay bardağı ile kesilir ve 200 derecede pişirilir. Süresine bakmadım ama çabucak kızardı.
   Soğuyunca da ister iki kat arasında ister tek kat üzerinde maydanoz peynir karışımı ile servis edilir.
   Sadesi de çok çok güzeldi. Özellikle çörek otlu olan hazır aldığımızdan lezzetli geldi bana. Hatta şimdi bunları yazarken çayımla sade bir tane atıştırıyorum. 

















   Bu da yine bere. Ebruma başladım ama ipin iki kat oluşu, ince şiş seçmem gibi bahanelerle :)) kaç gün oldu bitmiyor bir türlü.




                                                      Bereketi Bol Olsun…




18 yorum:

  1. These look really good .. wishing you a nice day:)

    YanıtlaSil
  2. Ozlemcim en kisa zamanda deneyecegim…)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle Ayşem. beğeneceğine eminim. sevgiler...

      Sil
  3. CANIMM:))5 ÇAYINDA SİZDEYİMMM:))ELLERİNE SAĞLIK... O FOTOĞRAFTAKİ TAŞLAR MERAKIMDALAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah nasıl mutlu olurum ablam. bir imkanımız olsa da şöyle güzel bir sohbet edebilsek. taşlar sehpa örtüm. ilk yayınlarımda paylaşmıştım. adresi vereyim bak istersen . ekim 2013 yayınımda. arşivdenden de bakabilirsin.
      http://www.oceannekizsevgisi.blogspot.com.tr/2013/10/ta-s-lar-ta-s-lar-ta-s-lar-vazgecemedi_11.html

      Sil
  4. Çayın yanında böyle küçük atıştırmalıklara bayılırım :) E o zaman sana afiyet olsun, bana kolay gelsin diyelim :))
    Ellerine sağlık:)
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oo merak ederim şimdi Hülyacığım , beğenip beğenmediğinizi. kolay gelsin ve afiyet olsun.
      çok teşekkürler canım, güzel yorum için.

      Sil
  5. Çok güzel görünüyor kalkıp yapasım geldi ya :)) Çok tehlikeli ama bu saatte durmam lazım :)
    Mutlu haftasonları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazı tarifler öyle işte canım ya bir tarafın kalk yap aklında kalmasın derken bir tarafın olur mu şimdi diye durduruyor :)) neyse uygun bir zamanda diyelim artık mutlaka denemelisin. sevgiler...

      Sil
  6. Elinize sağlık,ben de taşalara takıldım,ne güzel duruyor öyle,ben de bir taşseverim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taşlar benim en sevdiğim doğal malzeme. evimin her köşesinde var. sevindim beğendiğinize. teşekkürler...

      Sil
  7. muhteşemmmmm görünüyor.. sabah kahvaltısına yapmalıyım.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok iyi olur Emine tatil sabahları böyle atıştırmalıklarla kahvaltı daha bir güzel oluyor. çok teşekkür ederim, öpüyorum kızçeyi.

      Sil
  8. Ben bunu daha çok mayalı şekilde yapıyordum. Bak şimdi bir de bunu aklıma düşürdün:)) ellerine sağlık. En kisa zamanda denenecek:) sevgiler canım

    YanıtlaSil
  9. BİLMEZMİYİM :))İLK İŞLERİNDEN ... POSTUNU KAÇIRMAMAYA ÖZEN GÖSTERİYORUM CANIMSIN...AMA YORUMLARA YETİŞEMEYE BİLİYORUM BU ARALAR SIKINTILIYIM BİRAZ ...DUALARINI EKSİK BEKLİYORUM

    YanıtlaSil
  10. Çok hoş gözüküyor :)
    Bana da beklerim
    http://koredelisiyiz-biz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel bir sunum ve ne güzel bir tarif.tesekkürler bizimle paylaştığın için. Afiyet olsun özlemciğim.bere simdiden güzel görünüyor ki ihtimal bitirmişsindir ben bu satırları yazarken.güle güle kullansın sevgiler...

    YanıtlaSil