13 Şubat 2015 Cuma

Sarımsaklı Ekmek



                                                          Hayırlı Cumalar Olsun...


Nasıl kolay nasıl lezzetli bir ekmek. Hatta o kadar kolay ve leziz ki hemen kalkıp yapasım var ama yarını bekliyorum. Kahvaltıya sözüm var . Güzel bir kahvaltı olmasını istiyorum sonraki iki hafta boyunca tüm aile bir arada kahvaltıya oturma imkanımız yok gibi.
   Tadı hala damağımda. Abartmıyorum gerçekten çok güzeldi, denemeden anlaşılmaz. Mutlaka hafta sonu yapmanızı tavsiye ederim. 
Bir önceki yayınımda söylemiştim yapacağımızı. Tarifini Cahide hanımdan aldım. O da bir videoya link vermiş. Biraz uzun atlaya atlaya izledim..Siz de izlemek isterseniz buraya bakabilirsiniz.
 Hamur İçin Malzemeler :

Aldığı kadar un
 1,5 su bardağı ılık su 
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 yemek kaşığı kuru maya veya bir paket yaş maya
1,5 tatlı kaşığı tuz
İç Harcı :
100 gr. oda sıcaklığında tereyağ 
yarım çay bardağı zeytin yağı 
3 diş sarımsak ( biz 5 diş koyduk sarımsağa dayanamıyoruz :) ) 
karabiber 
pulbiber
 kekik
 tuz bir tutam maydanoz ( evde kalmamış biz koymadık ama olsa daha iyi olurdu eminim)
Ekmekler pişerken hepsini karıştırıp hazır bekletmekte fayda var.
                              



    Yumuşak bir hamur yoğrulur. Üç eşit parçaya ayrılır. Tepsinin kısa kenarına göre uzatılıp burkula burkula yerleştirilir. Yapışmaması için kağıda  resimde görüldüğü gibi şekil verilir.
Yarım saat kadar dinlendirilir. Ben bu tip mayalı hamurları bekletirken fırınımı yaklaşık 40 derece ayarlayıp öyle bekletiyorum, çok güzel kabarıyor. 



200 derece sıcaklıktaki fırında pişirilir. Çıkarılıp tırtıklı bir bıçakla ( mutlaka tırtıklı olması gerekiyormuş ufalanmaması için )sıcak sıcak hemen verev şekilde kesilir. Dilimler dibinden koparılmamaya dikkat edilmelidir. 

                                                                                                                                                                                      


Arasına iç harçtan kaşıkla yada bıçak yardımıyla konur. Kalan harç fırça yardımıyla üzerine sürülür.




 


 Dilimlerin arasına kaşar peyniri dilimleri yerleştirilir. Tekrar sıcak fırına sürülerek beş dakika kadar bekletilir.














Bu aralar ıspanak salatasına taktık resmen. Daha önce bahsetmiştim Cansuyum ıspanak yemeğini sevmiyor, bize yemek yaptığımda ona salatasını yapıyorum, O da bize" ben daha sağlıklı yiyorum" diyerek hava atıyor diye :)) ben ona ıspanak yemeğini sevdiremedim ama  O bizi  alıştırdı salataya.


Sevgiyle Kalın...

22 yorum:

  1. Nefiss!
    sarimsakli ekmegi cok severim,kasarida severim.Ikisi bir arada bomba gibi bir lezzet olmus,tesekkürler)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten öyle Şule, bomba gibi bir lezzet. ben de teşekkür ederim.

      Sil
  2. harika görünüyor evde yapılan herşey bence en güzel en sağlıklı olan ellerine sağlık pratik de bir tarif hafta sonu yapmalı bence :) ağzınızın tadı her daim yerinde olsun sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet özellikle evde pişen ekmeğin tadı kokusu bir başka oluyor. çok kolay gerçekten. hemen oluveriyor.
      bence de yap arkadaşım hafta sonu. çok teşekkür ederim güzel duan için. sevgiler benden de...

      Sil
  3. yapalım yiyelim de ah şu kalori hesapları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arada bir kaloriyi boş vermek gerekiyor. bu da o tatlardan biri olsa gerek. sevgiler...

      Sil
  4. hafta sonu yapsam yaaa :) ellerine sağlık tam benlik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yap canım yap kesinlikle pişman olmazsın. senin o güzel büyük aile kahvaltılarına çok yakışır.selamlar.

      Sil
  5. Ayy nasıl güzel görünüyor öyle,çok iştah açıcı ve görsel bir şölen adeta,denemek isterim ama kiloları ne yaparız bilmem..O portakal dilimlerini öğrenmek istiyorum,çok güzel görünüyor çünkü ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa çok teşekkür ederim, çok güzel bir yorum. kiloları artık başka bir yerden ayarlarız napalım , arada bir değer böyle lezzetlere.
      portakal dilimlerini ben de sevgili Emel' de görmüştüm. ince ince kesip ,karanfil takıp pamuklu bir ipe diziyorsun ve bir kaç hafta kuruması için bekliyorsun. ben mutfak dolabına astım o da öyle yapmıştı. daha sonra bitki çaylarında kullanılabiliyormuş ama daha denemedim ilk defa yaptım çünkü. selamlar...

      Sil
  6. offfff allam yaaaa sanat harikası buuuu sağoool :) o salatayı da yapcaaaaam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayıldım ben bugün yorumlara. gerçekten öyle deyip biraz şımarayım :))
      salata da harika deyip bitireyim.

      Sil
  7. Ellerine sağlık Özlemcim, hepsi nefis görünüyor, afiyetler olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Hülyacığım. göründüğü gibi aynen nefis bir lezzet. selamlar. çok öpüyorum.

      Sil
  8. Sahane gorunuyor :)) bende ekmek dilimlerini yaparim ama boyle butun ekmek daha istah acici ;) kesinlikle deneyecegim. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Belçim. hazır ekmek dilimlerinden çok daha farklı bir lezzet oluyor. sevinirim denersen çok sevgiler ve hoşgeldin.

      Sil
  9. A great idea !!!!!! Thank you for the recipe !!!!!!
    greetings
    Niki

    YanıtlaSil
  10. A great idea !!!!!! Thank you for the recipe !!!!!!
    greetings
    Niki

    YanıtlaSil
  11. Ah bu yenmezmi canım benim harika görünüyor :)))

    YanıtlaSil
  12. bu şaheseri koydum ki blogumaaa :)

    YanıtlaSil
  13. aaa ben sendeyken sen bendeymişsiiin :)

    YanıtlaSil
  14. Of of nefis görünüyor! Bir dilim alabilir miyim :)
    İyi ki uğramışım, blogunuzda ilgimi çeken çok şey var, sık sık dolaşırım buraları :) Ellerinize emeğinize sağlık.

    http://nowacraft.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil