5 Mart 2015 Perşembe

3 – 2 – 1 Poğaça .


                                                                   


    Üç gündür başımı kaldıramıyorumdum. Dün artık o kadar ilaç ve çaydan sonra rahat nefes almaya , rahat rahat bir şeyler yiyip içmeye başladım derken  öksürük başladı. Sanki dikenli bir top vardı boğazımda. Çektiğim ağrı değil yanma, acıma ve kuruluk.  İyileşiyorum derken de öksürük. Napalım buna şükür, geçer inşeAllah. Allah’ım kötü hastalıklardan korusun hepimizi.
   Bu arada ev felaket. Mutfak yıkanacak tencere doldu. Tencere doldu derken de çeşit çeşit yemeklerden değil tabi, çorba , makarna :)) İyi ki zamanında dondurucuya kurabiye , poğaça atmışım çok iyi geldiler. 
    Bir merhaba deyip , Allahımın izni işlerimi toparlayıp tekrar görüşmek dileğiyle , hemen hemen herkesin bildiği tarifi bir de kızlarımın ellerinden benim gözümden sunuyorum.
                                            3 – 2 – 1 Poğaça .
    
3 paket kabartma tozu
2 bardak sulu yoğurt
1 bardak sıvı yağ
1,5 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Yumuşak bir hamur yoğrulur. Normal poğaçadan biraz daha büyük olacak şekilde hamur koparılıp ortasına peynir konarak yuvarlanır. Galete ununa bulanıp 200 derece sıcaklıktaki fırında kızarıncaya kadar pişirilir.




















    Kar tatilinde Güzellerim yapmıştı bu poğaçaları. Karne tatilinden beri hamur işlerini kızlar üstlendi. Ara ara yapıyorlardı zaten biliyorsunuz da bu aralar hep onların işi oldu. Oh ne güzelmiş kız annesi olmak :))



    Itır çiçeğinin kurutulmuş yaprakları boğaz ağrılarında; çay olarak demlenip içildiğinde rahatlatıyormuş. Ben taze taze attım çayımın içine nasıl güzel bir aroma. Hemen topladım bir kaç yaprak koydum kurumaya. Kıyamadım , anneciğim daha hafta sonu verdi çiçeğimi yoksa bütün yapraklarını toplayacaktım. 
Not:  Hamile olanların kullanması uygun değilmiş. 



22 yorum:

  1. Geçmiş olsun Özlemciğim, bir an önce iyileşirsin umarım. Afferin kızlara da, ellerine sağlık, çok lezzetli görünüyor poğaçaları. Itır yaprağını duymamıştım daha önce, bakalım daha neler öğreneceğim senden :) sevgiler..z

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Esracığım. kızlara söyledim poğaçalarının beğenildiğini çok sevindiler. ıtırı ben de yeni öğrendim ve çok sevdim. öpüyorum canım benim.

      Sil
  2. Geçmiş olsunn.poğaçalar çok güzl gözüküyor:)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler sevgili Serpil. selamlar.

      Sil
  3. çok geçmiş olsun,öptüm yanaklarından,kuzucuklarının da:)
    güzel evlatlar yetişiyor besbelli:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim Havvacığım. yavrularımızı iyi insanlar olarak hayata hazırlamaya çalışıyoruz elimizden geldiğince. hayırlısı bakalım. çok sevgiler...

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun Özlemcim, umarım çabucak toparlanırsın. Küçük bir tavsiye istersen ; kestane balı boğaz ağrısına çok iyi geliyor, istersen bir dene. ;)
    Poğaçalar nefis görünüyor, kızların ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç duymamıştım kestane balını Hülyacığım. bir araştırayım aklımda olsun. çok şükür baya iyileştim. çok teşekkür ederim arkadaşım. selamlar....

      Sil
  5. Geçmiş olsun canım, tez vakitte geçip gitsin inşallah...
    Poğaçalar da sunum da on numara, kızların ellerine sağlık :)
    Itır yaprağını da ilk kez duydum, sağol :)
    Sevgiler, öpücükler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geçip gitti sayılır çok şükür, Esenciğim. bir haftadır sıkıntılıydı ama baya bir geçti. kızlar adına teşekkür ederim , canım benim, çok sağ olasın.

      Sil
  6. Gecmis olsun Ozlem hanim, umarim cabucak iyilesirsiniz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Meri hanım. çok sağ olun. selam ve sevgilerimle....

      Sil
  7. Great blog♥

    How about follow each other?
    I follow your blog. Waiting for you♥
    My Blog: http://juliemcqueen.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thank you so much Julie. I follow your blog. it's a beautiful blog. see you later.

      Sil
  8. çok geçmiş olsun özlemciğim.hastalık uzak olsun bizden.
    puaça çok nefis görünüyor çokta pratik.ellerine sağlık ve afiyet olsun.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin canım arkadaşım. Allahım hepimizi korusun kötü olan her şeyden. gerçekten çok pratik ve bir o kadar da lezzetli bir poğaça. çok teşekkür ederim sevgilerimle...

      Sil
  9. Çok geçmiş olsun Özlem..Öksürük için hatmi çiçeğini dene günde 3 kez bir tutam hatmi çiçeğini kaynamış sütün içine at 1-2 dakika kaynat ılısın iç. Müthiş birşey öksürüğü de hemen kesiyor.Yalnız şeker atma bal ile tatlandır..İstiyorsan öylece de içebilirsin...fotolar şahane lezzet te eminim 10 puandır.sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Sertaç. çok şükür atlattım sayılır ama yazdığın bilgi için tekrar teşekkür ediyorum, köyde çok fazla hatmi ağacımız var ve böyle bir özelliği olduğunu hiç bilmiyordum. bu yaz nasip olursa kuruturum bol bol. çok sağ olasın. selamlar....

      Sil
  10. geçmiş olsun bi de evet ya oh valla yap kızı rahat et diyosun :) 321 ne hoş isimmiş. kayıtlara geçtim bu poaçayı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. off Derin ya ne tatlısın. yap kızı rahat et hala gülüyorum okudukça :)))

      Sil
  11. Çok geçmiş olsun Allah tekrarını yaşatmasın aman işi güç biter sen iyi olda her şey olur :)) bende dondurucuya geniş zamanımda yapar yapar koyarım sonra onlar ne kadar işe yarıyor değilmi....

    Poğaçalar çok güzel görünüyor lezzeti dışına taşmış ellerine sağlık

    Şablon konusuna gelince hiç önemli değil zaten çok acil değildi zaman ayırıp anlattığın için çok teşekkür ederim yanlız benim bir sorum daha olacak ama çok acil değil kendini iyice iyi hissettiğinde yardımcı olursan çok sevinirim benim bloğumda kullandığım şablon netten alıntı hazır şablon yani ben kendi şablonumun üzerinde ayarlarıyla oynayamıyorum bloggerin verdiği şablonlarda hep 2 kolon ben üç kolon istiyorum senin bloğunda 3 kolon ve genişlikleri çok güzel seninki gibi ayarlamak için napabilirim acaba çok uzun oldu kusuruma bakma şimdiden çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim canım benim.

      sağ üstte tasarım yazıyor ya işte oradan girip özelleştir seçiyorsun. daha sonra sol üstte çıkanlardan yerleşim seçiyorsun. istediğin düzeni ayarlayıp kullanabilirsin. sanırım böyle denersen olur. çok öpüyorum kolay gelsin.

      Sil