nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

24 Mart 2015 Salı

Uyku Arkadaşı




                                                                             




   Son paylaşımımda harika bir iş başladım diye yazmıştım. İşte bu küçük Uyku Arkadaşı’ından bahsediyordum.  İnstagram da çok sık karşıma çıkmaya başlayınca ben de bizim miniklere örmek istedim. İki tane minik yeğenim var,birini ördüm diğerini de örerim artık nasip olursa. Bilmeyenler için kısaca bahsetmek gerekirse; önce Avrupa ülkelerinde sonrasında bizim ülkemizde de yaygınlaşmaya başlamış. Asıl olarak 4-6 aylık bebeklerde kullanılarak yalnız uyumaya alıştırma amacı güdülüyormuş.  Sadece bebeğin yatağında durması gerekiyormuş. Bir nevi uyku hatırlatıcı, aynı zamanda uyandığında kendini güvende hissetmesini sağlayan bir arkadaş. Bilmiyordum çok ilgimi çekti. En azından uyku eğitimi gibi hırpalayıcı değil. 

  Yine de bir çocuk için en iyi uyku arkadaşı annedir. Annesinin kokusunu ala ala sevgisini hissede hissede uyuyan bir çocuğun çok daha mutlu ve çok daha özgüvenli olacağını düşünüyorum. Anne karnında başlayan bağın, sonrasında anne memesinde ve ardından birlikte uykuya dalarak, anne ve çocuk arasında  mükemmel bir şekilde devam edeceğine inanıyorum.

   Bu hiç zor bir şey değil. Bir çocuğun uykuya dalması en fazla on beş dakika tabi yanında yatıldığı sürece. Hani onlar uyusun da rahat rahat dinlenelim demeden önce on beş dakika onların kokusuyla dinlenmek en güzeli. Yanında uyuya kalmaksa daha güzeli :)) Hiç olmazsa haftada iki üç kez , biraz büyüdüğünde de gün belirleyerek, sürekli istediğinde " daha zamanı gelmedi, konuşmuştuk ; yarın ya da öbür gün " gibi cevaplarla üzülmesi engellenerek yavrulara bu duygu tattırılmalı. Yavrularımızla geçirdiğimiz zaman o kadar kıymetli ve o kadar hızlı ki, uykusuz geçen, sabah olmak bilmeyen o uzun geceler çok çabuk geride kalıyor.

   Yok uyku eğitimi, yok yatağına alışsın, yok odasına alışsın ben bunların hepsine karşıyım. Bu benim kişisel düşüncem. Bir çok kişiye göre yanlış olabilir, hele bazı uzmanlara göre ...

  Bu benim düşüncem. Yanlış gelebilir, bana göre de başkalarının düşündüğü bir çok görüş yanlış. O nedenle  uyku eğitiminin gerekleri ile ilgili düşüncelere saygı duymakla beraber eleştiri kabul etmiyorum.  Ben de onların hepsini okudum, hepsini biliyorum. Dediğim gibi sadece kişisel görüşüm ve doğru olduğuna kesinlikle inanıyorum ve kesinlikle bildiğim bir şey daha var o da zaten  çoğumuz da aynı düşünceyi paylaşıyoruz.
   
    Yavrumuz uykuya dalmadan önce yanına uzanıp, sarılıp öperken, masal anlatırken, hayal kurarken, uykuya dalmasını beklerken aramıza alıp," ben biraz sonra kalkacağım bu küçük arkadaş senle uyumaya devam edecek " diye, uyutmak güzel olsa gerek . Benim yavrularım küçükken de bilseydim de yapsaydım keşke diye hayıflandım doğrusu. Olsun yaparım belki yine :)) 

























 Aslı böyle sade, ancak eşim Casper ' benzetince biraz süsledim.





                             












35 yorum:

  1. kusura bakmayın hiç ama hayalet gibi olmuş daha sevimli olabilirdi..ipek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tasarım bana ait değil. Neredeyse bütün dünyada bu şekilde örülüyor. Hatta daha sade. Bir göz,bir burun en fazla kulak. Hem çocuklar için parçaları tehlike oluşturmasın hem de dikkatini dağıtıp uykusunu kaçırmasın diye. Ben bizim kızlar 2 ve 3,5 yaşlarında olduğu için daha çok oyuncak olarak yaptım. Ve o nedenle biraz süsledim.
      Beğenmemiş olabilirsiniz, bunda kusurluk bir durum yok. Hakaret içermediği sürece herkes fikrini söyleyebilir, son derece saygı duyuyorum ve teşekkür ediyorum yorumunuz için. Sevgiler…

      Sil
  2. çok güzel olmuş ellerine sağlık.ben bilemedim bu tarz ürünleri ve Ela yı penye bir battaniyeye alıştırdım aman allahım cocuk 2 yasında hala battaniye elinde geziyor kokumda kokum modunda :) bilseydim boyle ufak sevimli bir ürüne alıştırırdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o dünyalar güzeli Ela. Hayal ettim de elinde battaniyesi salına salına yürürken. Öp kokla benim için güzelliği sevgili Gülşah. Teşekkür ederim canım sevgiler…

      Sil
  3. Böyle elişi olanından değil de hazır satılan kadife yumuşacık uyku arkadaşları almıştık hem Nehir hem Ali Deniz'e ama hiiç fayda etmedi, yüzüne bile bakmadı ikisi de :)
    Bizimkiler aynen senin anlattığın gibi uyudular hep, yanlarında ben olmadan uyumak istemediler, ben de kimi zaman (ki bu daha çok uykuya dalmaları çok uzun sürdüğünde) sıkılsam da çoğu zaman en keyifli zamanları uyku öncesinde yaşadık, yaşıyoruz çocuklarımla, masallar, okuldan anlattıkları, sırlar, şikayetler :)
    Her çocuğun nasıl yetiştirileceğini en iyi bilen annesi bence, genel geçer şeyler elbette var ama her çocuk farklı, beklentileri de, huyları da, o yüzden "içimizden geldiği gibi" çoğu zaman :)
    Sevgiler öcecim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın Esenciğim. Her annenin her çocuğun dili ayrı. Genelmelerle ve zorlamalarla bazı kuralların yerleştirilmek istenmesinden hiç hoşlanmıyorum. tabi ki yol göstermeler olacaktır olmalı da ancak çocukları yıpratıyorsa bir kez daha düşünülmeli. Öpüyorum Ali Deniz ve Nehir güzelini, sevgiler canım

      Sil
  4. Özlem merakıma değdi, bence çok şeker olmuş bu aralar görüyorum instagramda yapmayıda düşünüyorum ama beceremem diye vazgeçiyorum seninki çok sevimli ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünyada bunu yapabilir mi diye düşüneceğim en son kişi sen olursun herhalde Meltem. Kesinlikle en güzelini yaparsın arkadaşım. Çok sevgiler…

      Sil
  5. İlk defa duydum uyku arkadaşı,demekki çocuklar büyüynce ilgi başka konular gidiyor,küçükken uyutmaya upğraşıyorduk ,şimdi de uyandırmaya :)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harikasın. Çok doğru bir konuya parmak bastın. Benim kızımda geçen uykudan kalkmak istemiyor: “ küçükken büyüyünce uykunun tadını alacaksınız kalkmak istemeyeceksiniz diyordun bize anne ne kadar haklıymışsın. Keşke küçükken daha çok uyusaydım” dedi. Çok güldük.

      Sil
  6. Genel bilgiler her çocuğa uygun olacak diye bir kural yok, bu tür dayatmalara çok karşıyım ben de. Her çocuk birbirinden farklıdır. Hatta iki kardeş bile farklıdır. Ben oğlum da ayrı, kızım da ayrı tecrübeler yaşadım. Kitaplarda okuduklarımız sadece bilgi verir ama iş uygulamaya gelince her çocukta işe yaramaz, sırf kuralı bu diye de çocukları ağlatmaya hırpalamaya hiç gerek yok. Bebek sahibi olanlara, iki çocuk büyütmüş bir anneden tavsiye olsun bu yazdıklarım. :)
    Özlemcim ellerine sağlık :)
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel yorum Hülyacığım. Yavrularımız en kıymetlilerimiz ve dediğin gibi kardeş kardeşe bile benzemiyorken, genel kuralları zorlamak boşuna. En güzeli sonsuz sevgi. Teşekkürler arkadaşım.

      Sil
  7. 3 çocuk büyüten bir anne olarak söylüyorum ki tabiki her çocuk farklıdır biz hiçbirinde bu tip bişey yaşamadık çok şükürki uyku problemimiz hiç olmadı böyle şeylerde yine bir anne icadı ....gerek yok bence...Meltem sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Meltem. Önemli olan çocuğu tanımak ve ona göre en uygun şekilde hareket etmek. ne güzel sorunsuz büyütebilmişsin yavrularını. Allah hayırla karşılaştırsın. Sevgiler…

      Sil
  8. Yazinizi o kadar buyuk bir zevkle okudum ki, cok sagolun. Yazdiklarinizin da bir coguna katiliyorum, cocuklarimiza verebilecegimiz en kiymetli ve guzel sey bence de sevgi ve onunla gecen her ani degerlendirmek..
    Ben Fransa da yasiyorum ve bahsettiginiz bu uyku arkadaslarindan herkes kullaniyor. Benim de hosuma giden sadece yatakta kalmasi kosulu ile faydali buldugum bir arkadas :) Ama burda cogu kisi sadece yatakla sinirlamiyor, cocuk surekli elinde onunla geziyor. Yerlerde pis de olsa farketmiyor, iste bu pek kabul edilebilir bisey degil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dediğim gibi ben daha çok yeni öğrendim bu uyku arkadaşını ve uyku eğitimine kıyasla daha masum geldi. Ancak oyuncak olarak kullanılacaksa da dikkatli davranıp her oyuncak gibi genel temizlik kuralları ile halledilebilir diye düşünüyorum. burada sorumluluk anneye düşüyor.
      çok teşekkür ederim güzel yorumun için. sevgiler Fransaya.

      Sil
  9. bağımlılık yarattığı için bir çocuk hekimi olarak kabul etmiyoruz..sadece uyku arkadaşı olarak kalmıyor sürekli elde dolaşıyor bu arkadaşlar....çocuklara tıpkı yetişkinler gibi davranmak gerek..masal anlatıp yada sohbet edip .iyi geceler dileyebilir ışıkları söndürüp odayı terkedin...öpmeyi unutmayın ama ...yeterli

    YanıtlaSil
  10. adımı yazmayı unutmuşum.Deniz...ama illa kullanıcam da derseniz ...Yumuşak ve eliyle kavrayıp sarılabileceği kadar küçük olması
    - Küçük parmaklarıyla oynayabileceği sivrice uçları ya da uzunca uzantıları olması (kol, bacak kulak gibi)
    - Eğer bez şeklindeyse (ki çocuklar bez şeklinde bir uyku ardaşını çok kolay benimser) gece uyurken çocuğa tehlike oluşturmayacak kadar küçük olması (yaklaşık mendil büyüklüğü) ya da kumaşının hava geçiren bir kumaş olması

    Bu özelliklere uygun bir uyku arkadaşını 4/6 aydan itibaren çocuğunuzun yatağına koyun. Yataktan dışarı çıkarmayın ve uykuya yatırırken eline verin, yüzüne sürün vs. Pusette ya da başka bir yerde uyuyacaksa da yanınızda taşın, uykudan önce eline verin. uyanınca alın. Zamanla bu nesneye bağlanacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım son iki yorum size ait Deniz hanım.
      Verdiğiniz bilgiler için çok çok teşekkür ederim. Siz bilmiyorsunuz sanırım benim çocuklarım büyüdü artık genç kız oldu sayılır. ( kızlarımdan çok bahsettiğim için biliniyor düşüncesiyle ayrıca yazmamıştım. ) bu uyku arkadaşını ördüğüm yavrularım kardeşlerimin çocukları. Biri 2, diğeri 3 , 5 yaşlarında. Onlar için biraz daha sıradan bir oyuncak gibi olacak.
      Dediğim gibi benimde yeni öğrendiğim bir şey ve son zamanlarda yaygınlaşan uyku eğitimine alternatif olsun diye paylaşmak istedim. Uyku eğitimine olduğu gibi çocuğu üzen bir durum olmadığını düşündüm. bağımlılık yaratıyorsa kullanmadan önce tabiî ki bir kez daha düşünülmesi gerekir ki ben hala annelerin mümkün olduğunca çocukları uykuya dalana kadar onlarla vakit geçirmesini savunuyorum. Zaman ayırıp ayrıntılı yorumlar yazdığınız için çok teşekkür ediyorum ve bir çok annenin de faydalanacağı bilgiler verdiğiniz için çok memnun oldum Deniz hanım. Sevgilerimle.

      Sil
  11. bakınca bile insanın tatlı tatlı uykusu geliyoooo :)

    YanıtlaSil
  12. It’s awesome! I like this post and your style of writing, thank you for sharing!
    I’ll be happy to see you in my blog!)

    Diana Cloudlet
    http://www.dianacloudlet.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thank you so much. your blog is so beautiful, I follow your blog. see you later.

      Sil
  13. Merhaba blogunuzu, yazılarınızı, yorumlara değer verişinizi çok beğendim. Sizi takip etmekten mutluluk duyarım ve aynı şekilde bana da beklerim ! Sevgiler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz. çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için. ben de sizi takibe aldım. çok güzel bilgiler içeren bir bloğunuz var. selam ve sevgilerimle....

      Sil
  14. uyku eğitimi konusunda çok farklı düşünmüyorum en güzel arkadaş uykuya dalana kadar anne.herhangi bir obje sonrasında bağımlılık yaratıyor.kendi çocuklarımda değil ama çevremde çok şahit oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çocuk büyütmenin ne kadar hassas olduğunu basit dediğimiz bir oyuncakla bile anlıyoruz. gerçekten çok dikkat gerekiyor. çok teşekkür ediyorum canımm.

      Sil
  15. Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. sevgilerimle....

      Sil
  16. Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, selam ve sevgiler....

      Sil
  17. ay çok tatlı:) ve eğlenceli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağ olasın Havvacığım. çocuklar çok sevdi.

      Sil
  18. Bugün karşılaştığım ikinci özgün örgü yazısı. Biri uyku kaçıran tiplemelerdi bu ise uyutan olmuş. :) littlefabien isimli yazarın "amigurumi sandıktan çıkan postmodern ....." ile ilgili yazısına bakabilir merak edenler. Onlarda çok uyuyanları uyutmamak için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ! baktım onlara . ilk defa böyle örgüler gördüm. gerçekten uyku kaçıran olmuşlar.
      teşekkür ederim değer verip yorum yazdığınız için. sevgiler...

      Sil