10 Mayıs 2015 Pazar

Anne olmak...







Canımdan bir can kopsaydı
Ona  doyasıya sarılsaydım
Kana kana koklasaydım
Ağlamazdım.
Ağlamazdım, gözlerinin içine baksaydım
Sıcacık ellerini bağrıma bassaydım
Benimsin benimsin diye bağırsaydım.


   Hissizim. İçim boş. Kaldıramıyorum, konduramıyorum,yok gibiyim. Ellerim boşlukta savruluyor. Ayaklarım yere basmıyor. Gözlerim bakıyor görmüyor. Aklımda sen varsın,ötesi yok. Sen sadece aklımdasın. 
  Hissetmiyorum, hissedemem, saramam, koklayamam. Yoksun,sen yoksun! Sadece hayalsin. Hiçbir zaman sahip olamadığım bir hayal.
Aklımdan çok karnımda olmanı isterdim. Tekmelerini, hareketlerini duymak, seni doğurmak isterdim. Sanılanın aksine  doğurmaktan korkmuyorum. Seni hemen doğurabilirdim içimde olsaydın. Oradan çıkmak isteseydin. “anneciğim, babacığım” diyebilmek isteseydin, doğururdum seni. Hemen göğsüme yatırmalarını söylerdim. Sana sütümü verirdim. Seni hemen koklardım, içime çekerdim. Belki de kokunu bir kavanoza doldururdum. Yanımda olmadığın zamanlarda seni içime çekeyim diye, kokunla dolayım diye. Büyüdüğünde; bir bebeğin bir evladın kokusunu sana da koklatayım diye.
 Hasretim bebeğim. Hasretim. Sana,kokuna,sevgine hasretim.
İçim boş. İçim sensiz bomboş…
25.04.1998

 Bu yazımdan tam bir yıl sonra Ebruma , iki buçuk yıl sonra da Cansuyuma hamile kaldım. 

  Yavrularım benim hasretlerim, onları beş yıl bekledim çok istedim. Zaman zaman içimi döktüğüm bir defterim vardı, yazar yazar ağlardım. Sonra da  ara ara okuyup  ağlardım.  Kızlarımda her okuduklarında ağlıyorlardı, kaldırdım bende çok uzun zamandır yoktu ortalıkta bugün yine aklıma  geldi bir göz attım ve bunu henüz anne olamamış anne olmayı isteyenler için de paylaşmak istedim. Her şeyin hayırlısı, nasipse bir gün olur inşaAllah. Ümidinizi kaybetmeyin. Sadece dua edin ve isteyin.
  Kutlu olsun anneciğim anneliğin, kutlu olsun anneliğim, kutlu olsun anneliğimiz seni çok seviyorum canım annem ve benim her yalnız geçen anneler günümde arayıp anneler günümü kutlayan, babam, ben anne değilim dediğimde "sen annesin" diyen canım  babam seni çok seviyorum. Evet ben anneydim. Kendimi her daim anne hissetmiştim. Biliyordu.
Çok seviyorum sizleri yavrularım, iyi ki, varsınız  iyi ki sizin annenizim.

       Sevgiyle kalın can arkadaşlarım, anneler gününüz kutlu olsun…

16 yorum:

  1. MAŞALLAH SÜBHANALLAH ELHAMDÜLİLLAH BAREKALLAH:))AĞLATTIN BENİ CAN GÜLÜM...HAYIRLI EVLAT EYLESİN ...(AMİN) SENİ TORUNLARINDA ARASIN BENİM GİBİ...RABBİME EMANETSİNİZ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İŞTE ABLAN:))UNUTTU GÖZ YAŞINDAN...ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUN

      Sil
    2. ablam benim, niyetim kimseyi üzmek değildi. bilakis anneler gününde üzülen kadınların ileriye ümitle bakması içindi. ben yıllarca bekledim ve çok şükür sahip oldum yavrularıma. hiç kimse de ümidini yitirmesin istedim. yavrularım olduğundan beri her anneler gününde her gün olduğu gibi yavrularım için çok mutlu olur ve şükredim Allahıma. ama yine içimde hep bir burukluk olur, şimdi benim gibi bekleyen anneler var ve her yerde de kutlamalar, reklamlar, hep düşünürüm onlarda benim gibi üzülüyorlardır.
      Sadece yaşadığım duyguları ve o zaman ki ümitlerimi paylaşmak istedim. Biz duamızı edelim, Nasipten ötesi yok. Allah nasıl uygun görürse .
      ellerinden öpüyor anneler gününü kutluyorum. Selam ve sevgilerimle…

      Sil
    3. benim ağlamam sana değil gülüm ...sana maşallah sabrın sonu mutluluk ...ben senelerce kendi çocuklarıma anneler günü kutlamasını yasakladım...taki torunum oluncaya oluncaya kadar...maalesef yurt dışında olan annem benimle yılarca konuşmadı...ve bu küslüğü anneler gününde başlattı...kimileri hak etmeden yaşatılır kimileri tırnaklarıyla gelirler o ulvi makama...ben 15 yaşında tatdına vardım anne olma şerefine hamdolsun yüce rabbime ... kuzum kendi çektiğim yalnızlık ve mahsunluk geldi aklıma...çocuklarıma yasaklarım geldi... sizleri okurken hepinizden birer parça benim o yazılar...senin yavrularını kendi torumlarım gibi okuyorum rabbim akyazılar yazsın ...mübarek anne selam ve dua ile

      Sil
    4. ablam, ablam benim ablammm. iyi ki tanımışım dediğim ablammmmm. seni çok seviyorummm.

      Sil
  2. Allah acilarini göstermesin,uzun ve saglikli bir ömür versin cocuklarina,cocuklarimiza..Isteyen herkeye nasip etsin Allahim anneligi...Anneler günün kutlu olsun Öce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin, Şuleciğim. Anne olmanın güzelliğini Allah isteyen herkese yaşatsın. ben de senin anneler gününü kutluyorum. çok çok teşekkür ederim. selamlar...

      Sil
  3. Anne olmak... Ne güzel bir duygu, ne özel, ne kutsal bir görev... Ben de tadabilirim bu duyguyu İnşallah, heüz çok var ama, heyecanlanmamak elde değil ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm, evet daha önünde çoook uzun bir zaman var ama sen şimdiden heyecanlanıyorsun ya bu da senin harika bir anne olacağını gösteriyor Allah'ın izni ile. güzel yavrum senin gibi güzel yavruların olsun inşaAllah. çok öpüyorum.

      Sil
  4. Allah tüm dua edenlere nasip etsin inşallah... Evlatlarınızla nice anneler günlerine..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin. çok teşekkür ederim sevgili Emine. seninde kutlu, mutlu olsun. öpüyorum güzel yavrunu. çok selamlar...

      Sil
  5. Canım çok güzel bir yazı olmuş. Allahım isteyen, evlat özlemi çeken herkese bu eşsiz duyguyu yaşatsın. Anneler günün kutlu olsun, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminn. Esracığım. beğenmene sevindim. ben de senin anneler gününü kutluyorum canım selamlar...

      Sil
  6. Çok duygulandım çok güzel dökmüşsün duygularını. Allah alıyorda veriyorda istemek ve sabretmek lazım isyana düşmeden dua dua beklemek lazım.
    Rabbim çocuklanınla beraber hayırlı ve uzun bir ömür nasip etsin inşallah
    (en çokta babanın inceliği etkiledi beni)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin, arkadaşım. ne güzel söylemişsin Allah ' sığınmak ve dua etmekten gayrı yapacak bir şey yok her konuda. önce hayrı hayırlısıyla istemek.çok teşekkür ederim güzel yorumun için. bizler çocuk özlemi çekerken aileler daha çok üzülüyor belki, ve hep tesellileri destekleri oluyor. iyi ki varlar. selamlar canım.

      Sil
  7. Rabbim dileyen tüm kadınlara anneliği tattırsın, bekletmeden, aratmadan...
    Anneler Günün kutlu olsun senin de Öcecim :) Duygulandırdın beni, ne güzel örneksin bebek dileyenlere :)

    YanıtlaSil