26 Mayıs 2015 Salı

Baş Tacı









   Ah benim eskiciğim sen bilir miydin ki ya da ben bilir miydim ki seni köyden getirirken böyle baş tacı edeceğimi :))
   İçine kardeşimin bahçeyi budarken  burada ayırdığı dalları koyup getirmiş ne yapacaksın o eski kasayı soruları altında birkaç fotoğraf çekimin de kullanır atarım cevabımla getirmiştim köyden gelirken.
Getirdiğimde ise eşimin "evde böcek olacak o kadar eski şeyi niye getiriyorsun "tepkisinden sonra ; yıkayıp temizleyip, duvara asıp böyle düzenlediğimde yandan yandan bakıp hafif gülümsemesiyle çaktırmadan beğenisini gösterip güzel olmuş, çok beğendim demesiyle, ben unutturur muyum o sözleri, unutsa bile hatırlatmaz mıyım. Güzel oldu dimi hayatım. Ay çok güzel oldu yaa. Diye ben de bir övünme ki sormayın. Daha sırada " çok güzel oldu yaa" diye hava yapacağım çok kişi var çok :)))
Aslında dün farklı bir paylaşım yamak niyetindeydim ama bugüne kalınca içimden bu yayını yapmak geldi. Bir haftadır karşısına geçip geçip izliyorum. Asıl benim en çok oturduğum yer o görünen koltuk ama bu köşeyi hazırladığımdan beridir tam karşısında oturuyor neden bilmem kendimi sanki denizin kenarında hissediyorum.



























                                              Renkli olan kırlentleri ben diktim.









Artık bir makinem var…
    Geçen yaz doksan yaşlarında vefat edem komşumuz Hüsniye Hanım Teyzemizin makinesi komşular arasında evlerinde bir türlü yer bulunamayınca; tam da eşime “ben artık makine istiyorum” eşimin de “ tamam araştır bak ne istiyorsan alalım” dediği bir günde, Rahmetli komşumuzun torununun gelip “Özlem abla makineyi istersen sen al “ demesiyle döndü dolaştı bana geldi. Nasıl sevindim nasıl sevindim. Çünkü ben böyle bir makine istiyordum. Daha önce motorlu küçük bir tane kullanmıştım beni çok zorlamıştı yetişemiyordum bir türlü. İstediğim böyleydi ama o kadar para verip alınca da gidip eski almak yerine yenilere bakacaktık. Bu makine tam anlamıyla hayalimdi. Aslında bir sürü eksik parçası vardı çalışıp çalışmadığı bile belli değildi. Ama tam bir eski eşya tutkunu olmam nedeniyle  hiçbir işe yaramasa bile beni mutlu etmeye yetmişti. Ben de evde yer bulamasaydım artık kucağımda taşıyacaktım o kadar çok sevdim yani.
Nerede yer buldun derseniz önce eksiklerini tamamladık ve ilk oturuşta çalıştı. sonrasında ufak tefek sıkıntılar olduysa da  şu an çalışıyor. Yatak odamızda bir dikiş köşesi yaptık. Sizeburada bahsetmiştim tam olarak söylemeden , hatta fotoğraflarda o güne ait :)) Öyle geniş bir alan değil , hatta yatağımın kenarına oturup dikiyorum ama çoook güzel oldu. Bence çok yakıştı. Hele ilk günler gidip gelip bakıyordum.

  Aralık ayında geldi makinem. On tane yastık kılıfı, gördüğünüz iki kırlenti, kardeşime  altı kırlent, bol bol mutfak bezi, kızçeme bir şort, iki ev pijaması vee yatak odama kadife perde şimdilik diktiklerim. Her yer kumaş doldu. aklımda bir sürü işler var, hayırlısı diyorum. 

Evimizde çeşit çeşit ördüğün çetiklerin, hediye ettiğin masa örtülerin ve artık kendi makinenle anılıyorsun teyzem,  Allah seni nurlar içinde yatırsın.

                                                                    Sevgiyle Kalın. 




     Yıldız Ayraç Kaynak: http: //www.goktepeliler.com



41 yorum:

  1. BAŞ TACIN ÇOK GÜZEL:) ELLERİNE SAĞLIK ...NE VARSA ESKİLERDE VAR DERLER MAKİNE ESKİ ŞIKIR ŞIKIR ...GÜLE GÜLE KULLANIN CANIM ...KOCAMAN SEVGİ BIRAKTIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ablam. eskinin görüntüsü bile başka güzel. sevgilerini aldım ,çok çok öpüyorum. hürmetler...

      Sil
  2. Cok guzel olmus kasa rafın, uzerine ne koysan yakısmıs. Makineni de gule gule kullan, kırlentlerin de nefis olmus. Kimbilir neler cikacak senin maharetli elleriden :) sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Esracığım. bir sürü plan yapıyorum ama her işe heves edince bir türlü tamamlanmıyor işlerim. hayırlısı diyelim. çok öpüyorum canım.

      Sil
  3. valla çok doğal durmus kasanın bukadar odaya renk katacagı aklıma gelmezdi :) güle güle kullan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç akla gelmeyecek objeler bir anda ortamı değiştiriveriyor. önceden onun yerinde başka bir şey vardı. şimdi bu kasayı koyunca sanki eşyalar bile değişti. teşekkür ederim sevgili Gülşah.

      Sil
  4. Ne güzel komşu teyzenin hatırasının kıymet bilen bir ele düşmesi, onu sık sık anman, rahmet dilemen...
    Çok da güzel işler çıkaracağına eminim, yastıklardan belli Öcecim :) Sandığa tekrar tekrar baktım, ne güzel şekillerde değerlendirmişsin, her koyduğun obje de ayrı yakışmış :)
    Bu postun anafikri de "^kıymet bilmek" olmuş bak :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Esenciğim. kıymet bilmek dedin ya bak, Allah nasip ederse bir paylaşım yapacağım inanamayacaksınız. işte onun başlığı senden oldu." Kıymet Bilmek". sevgiler canım. çok öpüyorum.

      Sil
  5. Nostaljik dikis makinanan hayirli olsun:)..Teyze de Allah rahmet etsin..

    Yastiklar güzel olmus,ayrica kasa cok hos duruyor..Cok Ilginc fikirlerin var ve bunlarida hayata gecirmek büyük mutluluk kaynagi ...Hepsini de güle güle kullan Öce'cigim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Şule. değişik ve farklı işler yapmayı seviyorum. dediğin gibi ne yapayım nasıl yapayım diyerek mutlu olanlardanım. çok sağ olasın canım benim.

      Sil
  6. Eminim çok güzel şeyler çıkacak daha ellerinden. Allah rahmet eylesin, senin gibi değer bilen birinin eline geçmesi daha da özel kılmış bu olayı... Baştacına da bayıldım tabi benim de aklımda ne zamandır kasaları değerlendirme. İçi açılır insanın gördükçe vallahi. Mutlu günler Özlemcim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Merve güzel yorumunla mutlu oldum. kaslar çok doğal objeler, abartısız , içine ne koysan nereye koysan yakışan süsler diyeceğim , çünkü bulunduğu her yeri süslüyor. bu benim dördüncü kasa projem ve hepsini çook severek kullanıyoruz. düşün bak küçücük evde beş tane kasa var. kızların odasının duvarına iki kasa asmıştım.mutlaka sen de çok güzel bir şeyler yapar ve paylaşırsın. öpüyorum canım çok.

      Sil
  7. özlem sen ne şahanesin yahu:))
    hevesin de güzelliklerin de şahane,sonuç da:))
    çok sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim bu heveslerim, deli çalışmalarım ne olacak bilmiyorum Havva. bildiğim bu işleri çook sevdiğim ve uğraşmaktan mutlu olduğum. sevgiler canım, anneciğin ve babacığına da hürmetler.

      Sil
  8. Kasa fikri şahane olmuş çok ama çok şık durmuş eminim eşiniz artık hiç bir şeye bunu ne yapacaksın diye sormaz :))
    kırlentler de çok güzel maşallah neler neler dikmişsin şimdiye kadar hamaratlık ve sevgi bir arada oldumu sonuçta böyle güzel oluyor.
    Teyzenin mekanı cennet olsun inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok eşim aslında en büyük destekçimdir, ama gecenin on birinde köyden eve geldiğimizde kapıyı açar açmaz bir eski bir kasa içi çalı çırpı dolu, bir kocaman poşet odun, taş,hatta şu anda nihale olarak kullandığım babamın bahçesine dizdiği bahçe taşlarında bir parça, şu anda tam hatırlayamadığım bir sürü şeyi görünce adam şaşırdı. yok artık diye verdiği tepkiydi ama olsun yine de güzel "sen beğenmemiştin ama" diye ikide bir hatırlatmak. tabi bu dediklerim hep şaka olsun diye :))
      çok teşekkür ederim güzel yorumun ve beğenilerin için. sevgi ve selamlarımla...

      Sil
  9. Çok çok beğendim,ellerine sağlık,sizdeki coşkuyu da çok seviyorum,sizde devar küçük şeylerden mutlu olmak...Didem Madak'ın şiirinde dediği gibi:''Annem çok sevinmelerin kadınıydı.
    Bazen sevinince annem gibi,
    Rengarenk reçeller dizerim kalbimin raflarına.'' İşte bu...Ya o yaşanmışlık izleri ile dolu makineye ne demeli...Güle güle kullan ve her dikişinde eminim ona rahmet dileyeceksin ...Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlu olmak için bir şeyleri beklemeyi ya da bir şeyleri ertelemeyi sevmiyorum.
      istersek mutluluk elimizde , evimizde, mutluluk bizim içimizde. bir çiçeğimin tomurcuk yapması, bir meyvenin hoş gelen tadı her daim yüzümü güldürmüştür.çiçeklerimle, eşyalarımla, yemeklerimle konuşurum ben, kızlar da güler bazen. sonra bakarım onlarda sohbete katılmış. işte bunu istiyorum, çocuklarım mutlu olmak için bir şeyler aramasın. Onları, nasıl ve şeklide güzel görmeye güzel bakmaya alıştırırm., mutlu olmayı beklemeyi değil mutlu olmayı öğrensinler bütün derdim bu. Tabiî ki hayatın getirdiği sorunları ve sorumlulukları yaşıyoruz, zaman zaman üzülüyoruz, ağlıyoruz ama en önemlisi nefes alıyoruz, bu bile tek başına mutlu olmamıza yetecek bir nimet . çok teşekkür ederim güzel yorumunuzla beni yalnız bırakmadığınız için.
      Allah Hüsniye teyzemizin de, Didem Madak Hanımın da ve tüm ölmüşlerimizin de mekanlarını Cennet eylesin. Amin.
      Çok çok sevgiler…

      Sil
  10. güzel çalışma muhteşem...

    YanıtlaSil
  11. O taşlara takıldı benim gözüm. Ne güzel görünüyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taşlar benim çok severek yaptığım ve yıllardır kullandığım sehpa örtüm. ((http://oceannekizsevgisi.blogspot.com.tr/2013/10/ta-s-lar-ta-s-lar-ta-s-lar-vazgecemedi_11.html )
      ya da
      arşivden ekim 2013 yayınımdan bakabilirsiniz isterseniz. teşekkür ederim selam ve sevgilerimle...

      Sil
  12. Harika olmuş. Hazır gibi. :) Çok güzel ya. :) Bayıldım!! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim. selamlar...

      Sil
  13. Kasa, kasayı süsledyen halat, papatyaların teneke kutusu, el emeği kırlentler hepsi uyum içinde ve çok güzel!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum sevgili Monica, hoş geldin. aynı bakıyoruz aynı görüyoruz sevindim. sevgiler...

      Sil
  14. O eski kasa halat ne bileyim o sehpa üstünde doğal taşlarla galvanizle dallarda kuşlarla harika bir konsept her şey uyum içinde, dikiş makinene ayrıca bayıldım komşuna rahmet dilerim, lüksten hazırdan vazgeçiyor olmamız ne güzel,eskileri yaşatmak kıymet bilmek tebrik ederim. sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin Ezem Rüveyda. çok teşekkür ederim güzel yorumun için.
      bloğum okunurken; yaptığım, paylaştığım işlerimde neredeyse benimle aynı duygunun hissedilmesini ve bana yorumlarda hissettirilmesini çok seviyorum senin nezdinde söylemiş olayım, sevgiler...

      Sil
  15. I love your sewing machine!!!!!
    Abrazos para un fin de semana pura vida!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I love my sewing machine too :))) thank you so much. lovely.

      Sil
  16. nekadar ilginç yaaa özellikle duvardaki düzenlemen. estetik zevkin çok kendine özgü çok sevdim görüşünü :)

    YanıtlaSil
  17. Gerçekten mükemmel olmuş eski sandıktan ortaya çıkardığın güzellik! Bayıldım, acık da yaratıcılığına özendim itiraf edeyim. Ben de kendimi yaratıcı bilirdim. :/ O sandığı bu hale getirebilmek, bravo! Öpüyorum alnından. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel yorum., teşekkür ederim ve sevgiler.

      Sil
  18. bendeki mimini gördün de miiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gördüm gördüm sabah hızlıca baktım ne yazmışsın diye de herhalde öce yazmayınca o kadar isim arasında kendi ismime dikkat etmemişim :)) bir de kırılmazsan ben mimlerden uzak duruyorum. böyle anket gibi sorulardan çok hoşlanmıyorum. yine de teşekkür ederim.

      Sil
    2. tımams affettim seniiiii :))))

      Sil
  19. merhaba tatlım blogunu yenı k.esfettım ve takibe. aldım bende belerim esen kal:))

    http://beautybeybi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekrar hoş geldin. biz karşılıklı takipteyiz zaten canım :)) sevgiler...

      Sil
  20. Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Emine. selamlar...

      Sil