20 Mayıs 2015 Çarşamba

Boncuk Dokuma Bileklik











  Biz annem her geldiğinde Eminönü ‘ ne gitmeye çalışırız. İki ay kadar önce geldiğinde de yine bir Eminönü çıkartması yapmıştık. Çıkartma diyorum çünkü gerçekten oraya gidince abartıyoruz. Neyse işte bu dokuma tezgahlarından aldık bir tane, gitmeden önce de niyetimizde vardı zaten. Alalım bir tane yaza köyde herkes kızlarına sırayla yapar dedik. Boncukları da dizi dizi renk renk seçtik aldık. Tam çıkacağız, gelinimiz Aynur aradı. Ne yaptınız diye bol bol boncuk bir de tezgah aldık dememizle beraber; "bir tezgah hangimize yeter,birbirimizi mi bekleyeceğiz ?" dedi ve çok haklıydı. Biz iki kız kardeş, iki gelin ve hepimizden yetenekli annem beş kişiyiz, yedi tane de çeşit çeşit bileklik bekleyen kızımız. Döndük hemen, annem sağ olsun dört tane daha aldı. Üstüne biraz daha boncuk. Şimdi hepimizin tezgahı var. Onlar çeşit çeşit yapıp takıyorlar kızçelerine. Ben biraz yavaş gidiyorum. Bunda hem kızlarımın da yapmak isteyip, başladıkları bileklikleri derslerinden dolayı tamamlayamadıkları için tezgahın dolu kalması hem de benim aynı işleri birkaç defa yapmaktan çok çabuk sıkılmam etkili.

  
                                     
                                           
   

                               

 
Ebrumun başladığı bileklik.

 Benim izlediğim videodaki yapım çok zordu. Hatta kızçelerime siz model seçin her kıyafetinize göre renk renk yapacağım diyen ben ben ilk bileklikte vazgeçmiştim. Ancak Aynur’ un öğrendiği yöntemle modeline göre en fazla iki- üç saatte bitiyor bir bileklik. İsteyen olursa daha sonraki paylaşımlarımda ayrıntılı olarak yapımını gösterebilirim.










 Kancalarını ve bağlama şeklimizi hiç sevmedim. İplerini göstermeyenlerden  bulamadık. Şimdilik bunlarla yaptık ama bundan sonrakileri yapmak için doğru düzgün aparat bulmayı bekliyorum çünkü bu bağlama şekli ile bütün emeklerimiz zayi oluyor .












                                            Öndeki Aynurumun bana hediyesi.

                       
                                          Cansunun kendisi için dokuduğu bilekliği.



                                       Cansuyumun hafta sonu yaptığı tatil tatlısı. 
                                                           Kolay Parfe
   1 bardak süt ile hazırlanan kremşantiye 2 - 3  kaşık labne peniri, 1 çay bardağı toz şeker ve yarım kase doğranmış çilek ( başka bir meyve de olabilir ) katıp ; kalıplara koyup buzdolabında 5- 6 saat, bizim gibi sabırsızsanız  dondurucuda yarım saat bekletmek yeterli bu güzel lezzet için... 


                        


                                                             Sevgiyle Kalın...


Not: Mavili bilekliklerin örneği Turacapan ig. sayfasından alınmıştır.

12 yorum:

  1. Ben ilk defa duyuyorum bu tezgahları, çok keyifli bir işe benziyor. Yaptığınız bilekliklerin her biri birbirinden güzel, ellerinize sağlık. Tatlı da nefis görünüyor, aferin Cansu'ya bir de kocaman maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ESracığım. ben de satın aldığım bir bilekliğin aynısından yapmaya kalkıp bir türlü yapamayınca, araştırıp bu tezgahlarda yapıldığını öğrendim ve heves ettim. yapımı zevkli ama ben ince işlerden çabuk sıkılıyorum. kızlar öğrendi ya artık bana kalmaz. yaza oyalansınlar, hem kendi yaptıklarını takmak daha keyifli olur. selamlar canım.

      Sil
  2. İlk kez gördüm bu tezgahı ve bayıldım :) Ne güzel işler çıkarmışsınız Öcecim :) Ellerinize sağlık, güle güle taksın sahipleri, ne diyeceğim bir de nasıl güzel sunmuşsun bileklikleri, fotoğraflar süper :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim Esenciğim, seni burada görünce gerçekten çok mutlu oluyorum. böyle de olsa beraberiz arkadaşım. beğendiğine çok sevindim. bu boncuk işi çok keyifli , kızları görsen , yaza başla bir tane Nehire eminim çok sever. öpüyorum canım çok.

      Sil
  3. BİLMİYORDUM BÖYLE BİR KOLAYLIĞIN OLDUĞUNU :)ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK CİCİ BİLEKLİKLER ÇIKMIŞ ORTAYA ... PEÇETE HALKALARI ÖREBİLİRSİN..ÇOK GÜZEL BİR GEREÇ BENDE ALAYIM HAFTAYA İSTANBUL BİZİ BEKLİYOR İNŞALLAH

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ablam bu kadar kolay olduğunu bilmiyordum. satın aldığım bir bilekliği nasıl yaptılar diye bir türlü çözememiştim. peçete halkası fikri süper, yaparım nasip olursa, söylerim sana da. İstanbul a hoş gel sağlıkla mutlulukla gel ablam. Eminönüne de mutlaka uğra. selam ve sevgilerimle.

      Sil
  4. Çok güzel gözüküyorlar, hangi dükkanda buldunuz? Ben de istiyorum yaa =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. bence kesinlikle yapmalısın. aslında bu işler tam sizin yaşınıza göre , hem takması hem yapması çok zevkli.

      eminönünde güvener han ve terma han var ikisi yan yana zaten. tam olarak hangisindeydi hatırlamıyorum ama ikinci katta makromeci var oradan aldım. tek zaten başka yok o nedenle oradaki iki handa da sorduğun her dükkan sahibi tarif eder. ve yüzlerce boncuk çeşiti bulabilirsin o hanlarda. yaparsan paylaş ama bizimle merak ederim. öpüyorum canım.

      Sil
  5. Ben bu tezgahtan bir dönem tcihoban almıştım ve bir sürü örmüştük kızlarla:)
    sizde çok güzel desenler çıkarmışsınız, ilmek ilmek emek isteyen bir iş değilmi:)
    sevgiler,

    YanıtlaSil
  6. benim ilk defa duyduğum bişey,ne de güzel şeyler yapmışsınız,bravo valla:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Espero que disfrutes de un lindo fin de semana y abrazos desde Costa Rica.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba bende yeni başlıcak tezgahı kendim yaptım ayakkabı kutusuna 2 tarak yapıştırdım �� ama modelleri nereden bulabilirim çok az video ve resim var bu konuda bu arada adım Mustafa ��

    YanıtlaSil