12 Mayıs 2015 Salı

Çocuklar Gibi...



    
   O kadar methedilmesine dayanarak kütüphaneden aldığım kitabı okumaya başladım ama bilmiyorum beklentimin yüksek olmasından mı nedir yaklaşık 110 sayfa okudum ama hala beni içine almadı. Gerçeği söylemek gerekirse yazarın hayatı ( burada) beni kitabından çok daha fazla etkiledi. 
   Söyleyeni ile özdeşleşmiş o kadar çok şarkıya söz olmuş ki şiirleri; yazarı"Kuyucaklı Yusuf" kitabından tanıyordum ama dillere dolanan şarkıların sahibi olduğunu bilmiyordum. Bence bir kitapta bu kısa hayattan çıkar. Neyse  kitap hakkında karar vermek için sonunu beklemek daha iyi sanırım. 
   İsterseniz fotoğraflara bakarken ve yorumunuzu yazarken sözleri Sabahattin Ali'ye ait olan bu harika şarkıyı Sezen Aksu 'nun sesiyle buradan dinleyebilirsiniz.  Bu arada çaktırmadan yorum mu istedim ne :)) 




   Bu fotoğrafı çekerken kızlar bana çok güldü. “anne bir sen kalmıştın “ diye. Niye dedim. Bu karikatürü gösterdiler hala gülüyorum. 




   Böyle arkasında iz bırakan bir uçak gördüğümde çocukluğum, çocukken uçakları izleyişimiz acaba nereye gidiyor  içinde kimler var  diye  sorularımız ve sonra da bu şiir gelir aklıma.  



...

Selamını aldım babacığım,
Kin büyütmedim kalbimde....
Küçük kızının gözleri hala senin çiçeklerinde.
Uçak, babama selam söyle!
Uçak, babama selam söyle!
İclal Aydın
  




Hala her gün iki motif ...




   Sabah namazından sonra;  güneşi,  çamaşırları ipe serdim :)) işlerimi bitirdim, kahvemi aldım sizi ziyarete geliyorum can arkadaşlarım. 



                                                                Sevgiyle Kalın...

17 yorum:

  1. Okumayı çok istediğim halde bende henüz okuyamayanlar grubundanım :)
    Ama karikatüre bayıldım :)))
    Şahaneeee, şahaneeeee :)))))
    Mutlu bir gün olsun inşallah..

    YanıtlaSil
  2. Karikatür çok fena :))))) ben okuyayım da yazmayayım bari....ama gerçekten hayatı daha ilginç...sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,

    2 gece de okumuştum kürk mantolu madonnayı eşim dalga geçmişti. Çok sürükleyici galiba bırakamıyorsun diye :) Biraz dili ağır sanki ama ben seviyorum Sabahattin Ali'nin kitaplarını...

    Sevgiler ,

    YanıtlaSil
  4. Karikatür ve gündogumu fotosu sahane....Kitabi bende okudum..Düsüncemi yazacaktim,hala yazamadim..Iki günde bitti ,akici bir kitap,buruk,ilginc bir ask hikayesi...Cok etkilenmedim ama kötü de degildi...
    Bazen kitaplâr öyle oluyor,herkes sever sen etkilenmezsin,bitiremezsin kitabi..Dügümlere Üfleyen Kadinlar Kitabi'na, iki kere basladim ,bitiremedim,ücüncü bir sansi verip, okuyup,bitirmeyi düsünüyorum ..

    YanıtlaSil
  5. çok eğlencelisiniz bayıldım bloğunuzu takibe aldım bende beklerim sevgilerle:)

    http://beautybeybi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, geç oldu ama hoşgeldin. takipteyim ben de seni. sevgiler...

      Sil
  6. Bir turlu okuyamadigim bir kitap, artik kesinlikle okunmasi gerek ama karikatur de fena guldurdu :)

    Gun batimi ise muthis :)

    YanıtlaSil
  7. AKŞAM KAHVESİ VARMII:))NEYSE GELİRSEM DÖNEMEN...KIZLARIM YOLDA TORUNUM GELİYOR ÖZLEM TEYZESİ:)))SANA AFİYETLER OLSUN...BU ARALAR SIK GELDİLER MAŞALLAH:))SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  8. Özlemciğim ben bu kitabın bir çok yerinde ağladım kendimden bir şeyler buldum ilk okuyuşta belki çok sarmamış olabilir seni ama bir kez daha okumanı tavsiye ederim eminim seninde fikrin değişecek çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Ben bitmesini istemedim kitabın,kahramanlardan,onların o gizemli,masum,sıradışı aşklarından ayrılmak istemedim,kitap bittiğinde bir hafta onlarla birlikteydim,zihnim unutmadı onları...İçimizdeki Şeytan da insanlara ait çok güzel tahlilleri olan bir kitap öneririrm...Elbette kitapların hepimizde bıraktığı duygular farklı farklı...Motifler şahane ,birleştiğinde nasıl olacak merak ediyorum...Uçaklarla selam gönderen çocuklardandım ben de :)) Son olarak Sabahattin Ali'den bir şiir...


    Göklerde kartal gibiydim.
    Kanatlarımdan vuruldum;
    Mor çiçekli dal gibiydim,
    Bahar vaktinde kırıldım.

    Yar olmadı bana devir,
    Her günüm bir başka zehir;
    Hapishanelerde demir
    Parmaklıklara sarıldım.

    Coşkundum pınarlar gibi,
    Sarhoştum rüzgarlar gibi;
    İhtiyar çınarlar gibi
    Bir gün içinde devrildim.

    Ekmeğim bahtımdan katı,
    Bahtım düşmanımdan kötü;
    Böyle kepaze hayatı
    Sürüklemekten yoruldum.

    Kimseye soramadığım,
    Doyunca saramadığım,
    Görmesem duramadığım
    Nazlı yarimden ayrıldım.

    YanıtlaSil
  10. Merhaba bloğunuzu yeni keşfettim ve yeni yazılarınız için sizi takibe aldım :) Bu arada bana da beklerim :)

    http://ataleofbeauty.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  11. Kürk Mantolu Madonna esprisine bayıldım :))) Kahve'ye ve kitaba beklerim bana, sevgiler...:) Takipteyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiin... ben zaten seni takipteydim. seni de burada görmek güzel sevgiler..

      Sil
  12. Motifler, gün batımı, arkasında iz bırakan uçak, kitap okumak ve çay..... Mest oldum...:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Motifler, gün batımı, arkasında iz bırakan uçak, kitap okumak ve çay..... Mest oldum...:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Karikatür süper :))) Kürk Mantolu Madonna'yı ben de çok severek okumuştum ama benim de çok sevilen kitapları sevmediğim, bıraktığım çok oldu... Beklentiyi yüksek tutmakla alakalı sanırım gerçekten de ;) Sezen Aksu ne güzel söyledi ama :) Teşekkürler Öcecim ;) O magnolia sosunu da deneyeceğim mutlaka, öperim çok çok...

    YanıtlaSil
  15. Karikatür süpermiş =) Ama fotoğraflara da bayıldım tam anlamıyla, ne güzel çekmişsin...

    YanıtlaSil