nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

22 Mayıs 2015 Cuma

ÖDÜNÇ BLOG

                                                  


                   





     Ben Cansu.  Bugün annemin bloğunu ve mutfağını ele geçirdim. Okuldan dönerken anneme çok yorulduğumu ve değişik bir şeyler yapmak istediğimi söyledim. Annem de akşam çayın yanına tatlı yapabileceğimi söyledi. Başladım aklımdan tatlıları saymaya onu mu yapsam bunu mu yapsam…  En sonunda karar verdim bu tatlıyı yapmaya. ( galiba annemin yazılarını okuya okuya bende devrik cümle kurmaya başladım :) )   yemek yapmak bana küçüklüğümden beri hep çok zevkli gelmiştir. Hele annem ve ablamla yapıyorsan sormayın zaten. 
     Aslında bugün tatlımı ablamla yapmak isterdim ama kendisi bana bugün çok yorgun olduğunu  ve bir şey yapmak istemediğini belirtti. Bende bunun üzerine kendim yaptım. Neyse! Ana konumuza dönelim. İşte annem; tatlıma karar verdikten sonra bugün bloğumuza  benim yazı yazabileceğimi ve yapacağım hiçbir şeye karışmayacağını söyledi. Her şeyi ben yapacaktım. Kulağıma hoş geldi ve kabul ettim. Tabi sözde her şeyi ben yapacaktım. Annem  sağ olsun hiiiiiiiiiç karışmadı zaten J kızım mor tabağa muzları koy istersen/ beyaz tabakların birine çikolata diğerine hindistan cevizi koy/ söz daha karışmıycam derkeeeen ocağa dikkat et  dedi/bulaşıkları lavaboyo yığmam üzerine resim çekerken sakın onları alma/pudingi boşaltırken ben yardım edeyim istersen…. Hahahaaaa ne kadar çooooooooooooooooooooooooook seviliyorum yaaaa. Neyse, annem bana sürekli karışıyor diye bende mutfağın kapısını çekip tatlımla baş başa kaldıııım.           
      En zevkli kısım süslemekti bence. Itır çiçeklerimizin yapraklarını , adını bilmediğim kırmızı çiçeği süs olarak ayrıca  yıldız kalıbıyla kestim muzları ve hindistan cevizini de süs olarak kullandım. Aslında resimleri çekmek de çok zevkliydi. Hepsini ben çektimmmm. Ayy şimdi annemin neden saatlerce blogla uğraştığını anladım. Ne zor şeymiş! Nasıl dayanıyorsunuz bu kadar uğraşmaya doğrusu merak ettim.  Hayııır. Tabiki sıkıcı değil ama zor. Neyse çok uzatmıyım ben. Aaa az kalsın unutuyordum. En zevkli kısım olan tarifi vermedim. Hemen yazıyorum. İlk başta normal un yerine nişasta unu kullanarak muhallebi yaptım. Vanilya da kattım. Sonra çikolatalı sos yaptııııım. Sonrada bebek büskivilerini kırdım, muzları minnakça doğradım, damla çikolatayı kattım. Veeeeeeeeee sonuç bu oldu. Çok lezzetli olduğuna dair garanti belgesi bile verebilirim. O derece yani. Çoooooook uzatmadan sizleri yani TEYZELERİMİ çok sevdiğimi söylüyorum ve öpücüklerimi de yolluyorum. Bazen dinlenirken annemle birlikte bloglarınıza bakıyorum.  Yaptıklarınız benimki kadar olmasa da hepsi çok ama çok güzel yani.Umarım beğenirsiniz. Hoşçakalın…. Yani çok isterseniz yorumlara ben cevap verebilirim ama isterseniz yani :)
























32 yorum:

  1. Ben size misafir gelseydim keske :)
    Boynuz kulagi gecermis ,bravo ..Görüntü,süsleme 10 üzerinden 10 ...Tadida cok güzeldir eminim,ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederimmm. tadı gerçektende çok güzel denemenizi tavsiye ederim Şule teyze... ayrıca blogdaki ilk yorumu yazdığınız içinde teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Cansu'cugum sein gibi bir kizim olsadi dedim...Arada yaz böyle,cok hosuma gitti tarzin :)

      Sil
  2. Merhaba Cansu, ellerine sağlık, cok lezzetli gorunuyor. Sunumun ve suslemene bayildim. Mutfağınızdaki bu mutluluk ve afiyet hiç bozulmasın inşallah, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. bana yorum yazdığınız için çok sevindim. inşallah sizinde dediğiniz gibi bizdede sizdede mutluluk eksik olmasın. bende size çok sevgilerimi yolluyorum Esra teyze :)

      Sil
  3. cansu,annen mi güzel sen mi bilemedim.o kadar hoşuma gitti ki yaptığın,senin gibi bir evladı olması anneyi gururlandırır.
    senin de annele gurur duyduğun belli.
    öpüyorum gözlerinden:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gerçekten de annemle çok gurur duyuyorum. ve onunla bir tane bile olsa domates biber seçmeye bayılıyorum. hatta geçende anneme dedim ki dün pazardan kalın biber almıştım ( ben seçmiştimdee :) )bugün de ince alalım nasıl olsa evde kalın var. annemin çok hoşuna gitti. kendimi resmen mutfağın sahibi gibi hissediyorum. ayrıca yazdıklarınız için çooook mutlu oldum gerçekten de çok teşekkür ederim Havva teyzeee

      Sil
    2. teşekkür ederim :)))))))))))))))))

      Sil
  4. Cansu sana da tarifine de anlatımına da bayıldım lütfen sen de bir blog aç ya da ara da bir buradan yaz annen çok şanslı becerikli kızları var imrendim şimdi maşallah... unutmadan mersinli bir arkadaşım ıtırı vanilya yerine sütlü tatlılara koyduğunu söylemişti ben deneyemeden kuruttum ıtırımı ben de sana söyliyeyim belki denersin kocaman sevgi ve öpücüklerimi yolluyorum .....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende inşallah yazın birazda olsa annemden yazmak istiyorum. çok zevkliymiş. hatta gelen yorumlara baktıkça dahada bir mutlu oluyorum...
      bende hemen vanilya yerine ıtırı denemek istiyoruuum. ve en kısa zamanda da deneyeceğim. bende size kocaman öpücükler yolluyorum. sizi çok seviyorum teyzeem

      Sil
  5. ay ben de senin blogundayken şimdi sen de bana yorum yapıyomuşsun. bu yazı nefis nefis. du bak ne dicem sana. sen çektin ya derin mavi fotosu. fotolar da oldukça büyük. ama baksana daha büyük boyutlu çekebiliyon muuu fotoo. sosyal medya için yani. o çektiklerinden daha büyük boyutlu çekebiliyosan belki bikaç tane çekersin sade ve derin ve derin mavili foto. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büyük boyutlu derken ? daha kaliteli bir çekim istiyorsun anladığım kadarıyla .çok teknik konulardan anlamıyorum. megapiksel olarak diyorsan ben s4 le çekiyorum. yeterli görürsen çekebilirim.

      Sil
    2. yok sadece daha büyük diyom. senin fotolar öyle güzel ki. dur bi düşüncem bikaç gün sona sölücem sana. fotonun ölçü olarak daha büyük olması lazım. kaça kaç bi bakçam du sölücem sana sona haftaya :)

      Sil
    3. tamam sen ayarla, tam olarak nasıl istiyorsan araştır.

      Sil
  6. Anneciğinin güzel eli de güzel dili de sana geçmiş diyorum :)
    Ellerine sağlık... Ne de güzel anlatmışsın...

    YanıtlaSil
  7. hehee çok tatlı bi yazı bu yaaa baştan sona sırıttım valla. arada misafir ol sen başka tarifler de yaz annen de sana mutfakta yardımcı olur sen baş aşçı olursun annen de yardımcın. ona yaptırırsın zor işleri. şunu soyuver filan gibiii :) bu yazıyı koyarım bloguma bugünlerdeee :)

    YanıtlaSil
  8. Becerikli annenin becerikli kızı:) annen sizin gibi evlatlara sahip olduğu için çok şanslı, sizde annenize sahip olduğunuz için. Eğer sende bir blog açmayı düşünürsen annenin bloğu kadar kaliteli olacağına inanıyorum. Ellerine sağlık canım. Bu gõrsel şõlen için

    YanıtlaSil
  9. Ellerine Sağlık Çok Hoş Görünüyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolun. tadı da görünüşü kadar güzel. çooooooooooook teşekkürler :)

      Sil
  10. Çok güzel olmuş canım ve hemen kendine bir blog aç bence :)

    YanıtlaSil
  11. Küçük hanım merhaba,ne iyi etmişsin ele geçirmekle annenin bloğunu,yazını da zevkle okudum amaaaa ayrı yazılması gereken de,da'ları heep bitişik yazmışsın :) Yaaa bu teyzeler bazen böyle acımasız oluyola :))) Ama ben gençlerin yazım kurallarına çok dikkat etmeleri gerektiğini düşünüyorum ne yapayım...Sevgiler,sunumunu çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaa! Öncelikle günaydın :) Bende fark ettim şimdi. Çok hevesle yazdığım için hiç düşünemedim. Aslında dikkatliyimdir, öğretmenim de yazılarımı çok beğenir ama hemen yazıp yayınlamak istedim, kısacası biraz acele ettim. Uyarınız için teşekkürler. Hemen düzelteceğim. Ayrıca beğenileriniz için de çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Canım benim ,yazdım ama aslında ,bir yandan da kırılır mı diye de düşündüm hep...Çok naziksin, ne güzel cevap yazmışsın,Cansu ne yazdı acaba diye gidip gelip bakıyordum :))üslubunun iyi olduğu belli zaten,tebrik ediyorum seni,ara sıra yap bu kaçamakları,hoşuma gitti .Sevgilerr....

      Sil
  12. merhaba :)))

    Evlat ne kadar büyürse büyüsün annenin gözünde hep küçüktür,mutfakta olduğu gibi her zaman her yerde mudahale etmek durumundadır yapacak bir şey yok bu anneliğin kanunu :))
    İki erkek annesi olarak iremdim doğrusu bir kızım olsaydı diye geçirdim aklımdan.
    Allah ağzınızın tadını hiç bozmasın

    YanıtlaSil
  13. Cansucum merhabalar çok şeker bir yazı olmuş sevgili annenin paylaştıklarına zevkle okuyup bakıyorum ama arada sırada seninde bu hoş paylaşımlarını görmek isterim.Anneni ve sizi öpüyorum çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. 2000 çarpı 500 piksel olması gerekiyoor büyüklük foto yanii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. foto makinası ile oluyo herhalde telefonla olmuyo. telefonla çektiğini düşünmemiştim :)

      Sil
    2. neyse bir bakalım yine . bu teknik işlerden anlamıyorum. sen nerde kullanacaktın ki.

      Sil
    3. son yazıma baksanaaa. süpriiiz. açılış sayfası için istedim yaaa. iki foto. 2000'e 500 olmalı. :)

      Sil