nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

18 Haziran 2015 Perşembe

Cepli Ödev Dosyası


                     



    Doğrusu başlık bulmakta zorlandım. Herhalde en uygun isim budur. “ Cepli Ödev Dosyası” Ebru' mun matematik projesi vardı ve konuyu kendileri belirliyorlardı. En zorlandığı kısım bu oldu zaten. Çünkü konu belirleme yirmi puandı. Ve öğretmeninin dediği projenizi kabul etmem için beni şaşırtan, etkileyen bir konu seçmelisiniz. Öyle alelade bir seçim istemiyordu.  Konuyu belirlemesi iki ay sürdü o da ayrı bir hikaye ama neyse…
  Sonuç olarak konuyu şifre oluşturma olarak belirledi. Şifresini oluşturdu. Yazdığı her yazının şifreli ve çözümlü olmasına karar verdi. Fakat eksik bir şeyler vardı. Biraz daha ilgi çekici olması için bu arada devreye ben girdim ve Esra' nın ( burada)  şu çoook beğendiğim albümlerinden ve defterlerinden esinlenerek bu cepleri yapalım diye söyledim kızçeme onun da çok hoşuna gidince böyle bir dosya hazırladık.
   Böylece her şifreli yazının açılımını ceplerin içine yerleştirerek her bir sayfayı iki sayfa haline getirdik.  











    Ebrumun beğendiği dekupaj desenleri çıktı alıp, dikiş makinesiyle kağıtlara diktim. O da biraz süslemeye yardım etti. Aslında kendine kalsa bu boncuklara hiiç gerek yoktu “abartma anne “ diye biraz mızıldasa da elimden kurtulamadı :))



Ablasının ödevini çok beğenen Cansuyumda hazırladığı Matematik Gazetesi ödevinin eğlenceli sayfalarını böyle cepli istedi. Sorular üst kısımda yer alırken cevaplar ceplerin içine gizlendi :)) .Aşağıdaki görsellerde Cansu 'nun ödevine ait.











Dualarımızın kabul olduğu, günahlarımızın bağışlandığı, dargınların barıştığı çok ibadetli, çok sabırlı, çok bereketli, çok misafirli bir Ramazan olsun,  mübarek Ramazan ayımız hayırla geçsin amin.. Sevgi ve selamlarımla...








18 yorum:

  1. Ayyy bayıldım bayıldım bu ödevlere...Ellerinşze,fikrinize sağlık,çok çok güzel olmuş...İnanın ben daha önce böyle matematik ödevleri ne duydum ne gördüm,valla o meslektaşlarıma da saygılar ...Şifre olayını tam anlamadım....Matematik gazetesi fikrine bayıldım...Matematik öğretmeni arkadaşıma söyleyeceğim :)) Sizin dokunuşlarınz zaten akıl alıyor :)) Ben de çok seviyorum öğrencilerimizin bizi şaşırtmasını,o zaman çok daha güzel ,özgün,yaratıcı işler çıkıyor ortaya...kızlara selam ve sevgi ve iyi tatiller diliyorum..Güzel ramazanlar diliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de beğenilerinize ve güzel yorumunuza çok sevindim. şifre olayı şöyle ; her harfe farklı bir sayı karşılık gelecek şekilde şifreleme oluşturdu ve ödevini bu şifreyle yazdı.. Çok teşekkür ederim hem kızlarım adına hem kendi adıma. Sizin de harika bir tatil ve hayırlı bir Ramazan geçirmeniz dileklerimle sevgiler...

      Sil
  2. Müthiş bir şey bu. Gerçekten fikrinize ve yapılışına bayıldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim sevgili Saadet. hayırlı ramazanlar ve iyi tatiller diliyorum.

      Sil
  3. En Kreatif ödev ödülünü aldiniz bile ;)
    Bu ödevler zevkle yâpildigi gibi zevkle okunur,cözülür ...Hayirli Ramazanlar sizlere de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de zevkle kabul ettim en kreatif ödülünü teşekkürler şuleciğim :))
      selam ve sevgiler ...

      Sil
  4. İkisi de harika :) Ellerinize sağlık Öcecim, süper olmuş dosyalar :) Bize de fikir oldu, iyi ki paylaştın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Esenciğim, senin yavrular küçük cicili bicili severler sen keçelerle ne güzellikler çıkarırsın. öpüyorum canım çok.

      Sil
  5. iki fikirde şahane olmuş özellikle matematik gazetesine bayıldım oğluma yapmalıyım henüz ana okulu mezunu olsa da matamatiği çok seviyor.

    Ramazan dileklerine de yürekten amin diyorum.Ramazan misafir ile ayrı bir güzel oluyor,Ramazanın ilk misafirini ağırlamanın tatlı yorgunluğuyla hayırlı geceler hayırlı ramazanlar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne mutlu sana ilk günü misafirle karşılamışsınız. Allah kabul etsin.
      oğlunla yaz tatilinde güzel vakit geçirmene bir fırsatta bu gazete olabilir. eminim çok eğlenirsiniz. çok çok sevgiler...

      Sil
  6. Dosyalar bir harika ellerinize sağlık.Hayırlı ramazanlar,selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Birsen. çok sağ olasın. sevgiler...

      Sil
  7. Ayy harika olmus bu odevler, eminim kizlarin ogretmenleri de daha once boyle bir odev sunumu gormemistir. Ilham olabildiysem ne mutlu bana, siz isi cok farkli cok guzel boyuta tasimissiniz. Kizlar takimi, harikasiniz :) opuyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin albümlerini biliyorsun çok beğeniyorum, yapmak hep aklımdaydı ama sen çok detaylı çok güzel yapıyorsun, yapabilir miyim diye düşünüyordum ve bu ilk başlangıç da hem kolay hem güzel oldu sanırım. bundan sonra arkası gelebilir. iyi ki sende bu güzellikleri paylaşıyorsun bizlerle,teşekkürler canım her şey için.

      Sil
  8. sizin gibi veli ve öğrencim olmasını diliyorum:))) ne harika bir ödevler. bu cepli fikre bayıldım. benim dersimde de kullanılabilir,teşekkür ederim bu paylaşım için.
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ! ne güzel yorum böyle :)) konuya bağlı olarak her derste kullanılır diye düşünüyorum. beğendiğinize çok sevindim. selam ve sevgiler Mardin 'e...

      Sil
  9. nası düşündünüz buldunuz böle bişiyi yaa. çok özgün gerçekten de :) evet ya yapması neyse de düşüncesi nasıl geldi aklınızaa alla allaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı işler yapmayı seviyorum. aa... bunu daha önce nerede görmüştüm diye düşünülmesin, farklı bir şeyler olduğunu bana özel olduğunu hissedilsin .
      herkesle aynı yemeği yapsam bile illa bir yerinde ya da sunumunda değişiklik yaparım olmadı farklı fotoğraflarım
      yaptığım işleri başkaları beğensin diye değil; kendim beğendiğim için ve kendim beğendiğim gibi yapıyorum buda özgün olmamı sağlıyor sanırım. Bu bloğum olmadan önce de böyleydi.
      Nasıl soruna ; içimden geldiği gibi diyebilirim.

      Sil