nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

11 Haziran 2015 Perşembe

Çilek Reçeli ve Kavanoz Süsleme







Bence mutfakta bir dolap açıldığında mutluluk veren iki sebep vardır:
1-    Dolabın dolu olması
2-    Süslü kavanozlar.




   Henüz reçellik çilekler çıkmasa da kıştan kalan reçellerimizi bitirdiğimiz için birkaç kavanoz kahvaltılık reçel yaptım. Her zaman çok fazla iddialı olmayı sevmem ama reçel konusunda inanılmaz iddialıyım. Keşke şu ekrandan bir pencere açılsa da yaptığım reçellerden size de tattırabilsem J
   Yaptığım reçel ve salça kavanozlarını yerleştirirken mutlaka süslerim. Kaç tane olursa olsun. İlla bir şey bulurum dolabı açtığımda güzelliklerine güzellik katacak bir şeyler. Geçen yıllardaki süslemelerimden örnekleri burada ve burada bulabilirsiniz. (Ben bir bakın derim, ücretsiz bir etiket çıkarma linki vermiştim istediğiniz şekilde yazabiliyorsunuz ) Bu yıl biraz daha keyifli ve zor hale getirdim ve bundan sonra nasip olursa en azından gözümün önünde duran birkaç  reçel kavanozumu  yaptığım reçelin meyvesine göre bu şekilde süslemeye karar verdim.
   Benim reçellerimin en önemli özelliği sulu, meyvelerin tadı kaybolmamış kompostoyu andırır tatta olması. Bu nedenle bozulmaması içinde mutlaka ve mutlaka reçel hala kaynamaya devam ederken kavanozlara doldurup sımsıkı kapatıp ters çevirip soğuttuktan sonra karanlık ve serin bir yerde saklamak. Mümkünse buzdolabı diyeceğim  ama kendi adıma söylemek gerekirse her yıl yaklaşık 30 kg çeşitli meyvelerden reçel yaptığım için pek dolapta saklamam mümkün olmuyor. Eşim de sağ olsun portmantomuza raflar takarak uygun bir yer yaptı. Kapı tarafında olduğu içinde kışın orası baya serin oluyor.
Bu yılda 3 kg çilekle açılışı yaptım.

Malzemeler ve yapılışı :
3 kg çilek
2 kg şeker
Yarım limon

Çilekleri ve şekeri tencereye kat kat koyup 8 - 10 saat bekletiyoruz. Daha sonra  orta büyüklükteki ocağın altını tam açık olarak yakıyoruz. Kaynamaya başladığı anda tam olarak kısıp saatimizi  45 dakikaya ayarlıyoruz. Bu arada üzerinde oluşan köpükleri ara ara alıyoruz. 45 dakika sonra yarım limon suyu sıkıp 5 dk daha kaynatıyoruz. Ve bir taraftan kaynamaya devam ederken kavanozlara doldurup, kuru peçeteyle etrafını silip kapağı kapatıp, ters çeviriyoruz. Yukarıda da dediğim gibi soğuduktan sonra serin ve karanlık yerde saklıyoruz.





  


  






                    Bu işleme tam bir ÖCE işi oldu. Ebru başladı Cansu devam etti ben de  bitirdim:)) 
   













   Kavanoz süsleme alışkanlığınız yoksa başlayın derim. İllaki zoru seçmeye gerek yok. Bir kumaş parçası ( pazarda 1 – 2 liraya harika parça kumaşlar kumaşlar satıyorlar)birkaç paket lastiği, bir parça ip tamam. Olmadı; kumaş bulamadınız biraz  kurdele belki bir iki boncuk. Hele çocukları da işe katarsanız işte o doyulmaz keyif :))

                                                             Bereketi Bol Olsun... 

17 yorum:

  1. harika görünüyorlar, çilek reçelini zaten severim, sunum ve görseller birleşince daha çok sevdim:)
    fotoğraflar nefis görünüyor,
    ellerine sağlık..
    öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Sebuş. çilek reçelinin kokusu bile dayanılmaz :))
      beğendiğine çok sevindim. ben de çok öpüyorum sevgilerimle..

      Sil
  2. Kavanozların süsüne bayıldım, ne şirin hediyelikler olur bunlardan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. hediye süsleme fikri güzel ama ben hediye verdiğim reçel kavanozlarını daha kolay bir şekilde süslemeyi tercih ediyorum. çünkü her yıl en az yirmi kavanoz reçel en az yirmi kavanoz kahvaltılık salçayı sevdiklerime ikram ediyorum :)) sevgiler...

      Sil
  3. Eminim çok güzel olmuştur reçelin ama ben süslemelerine hayran kaldım :)
    Yavaş yavaş ben de denemeye başlıyım şu kavanoz süsleme işini :)
    Çok güzel olmuş çooookkkk ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu süslemeler hem yaparken hem de sonrasında çok keyif veriyor. dolabı açıyorsun dizi dizi süslü kavanozlar çook güzel görünüyor. senin çok daha güzel işler çıkaracağına inanıyorum. şimdiden kolay gelsin ve teşekkürler.

      Sil
  4. Kavanoz süsleri receli sollamis, sahane ,cok tatli duruyorlar...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Şuleciğim. ben de çok beğenerek hazırladım. çok sağ olasın. sevgiler.

      Sil
  5. Google+ da paylastim ,iznin varmiydi Öce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir sakıncası yok canım. ayrıca ince düşüncen için teşekkür ederim.

      Sil
  6. Cok severim cilek recelini, mis gibi kokusu sanki burnuma geldi. Gecen yil ki suslemelerini hatirliyorum, cok begenmistim ama bu sefer kavanoz suslemelerin bir baska guzel olmus. Biraz ugrastirici olmus, ama insanin evi ve sevdikleri icin bir seyler uretmesi de ayri bir keyif, degil mi?

    YanıtlaSil
  7. ben de böyle etaminden bi yerlere süs yapcağım zaman ojeleyiveriyorum kenarlarını ip falan atmıyor,herşey harika ellerine sağlık ekrandan da zaten dalıversim geldi içeri doğru sevgiler cnm

    YanıtlaSil
  8. "Reçellerin Efendisi" ymişsiniz meğer bilmiyordum. Karnımın acıkmaya başladığı şu saatlerde, canım çok çekti ne yalan söyleyeyim. Bu arada kavanoz giydirmeleriniz mükemmel olmuş; hangisine bakacağımı şaşırdım gerçekten.

    Her manada ellerinize sağlık Özlem Hanım, o canıım reçelleri bir gün tatmak nasip olur belki :))))) Eh o zaman kadar ben bizim reçel kavanozu ile idare edeyim bari.....

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Şimdi miss gibi çilek kokmuştur ev bayılırım o kokuya, kavanozlarda ayrı güzel çok albenili olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  10. Özlem'cigim mimlendiniz :) Arzu edersen blogta mim var...(önceden blogta isim vermedim,mimlediklerim cevaplarsa postta sonradan link verecegim...)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuleciğim, güzel arkadaşım. mimlere hiç katılmıyorum , kusuruma bakma canım ne olur. yine de çok teşekkür ederim. çok öpüyorum.

      Sil
  11. Şahane olmuş Hala yapamadım ya ben çilek reçeli.....yanarım yanarım ona yanarım. Sevgiler

    YanıtlaSil