23 Haziran 2015 Salı

Kayısı Reçeli




 Kayısı Reçeli
Dün ailece kayısı reçeli yaptık. Her yıl olduğu gibi bu yılda kayısı reçelini yaparken evdeki herkesin emeği geçti. Belki bu yüzdendir ki bizim evimizde en çok sevilen ortak reçel kayısı reçelidir.
 3 kg kayısı
2 kg şeker
yarım limon
Kayısıların çekirdeklerini kırıp içini ılıktan biraz daha sıcak suda beş on dakika beklettikten sonra kabuğunu soyuyoruz ve bademini de reçelimizde kullanıyoruz. Hem görsel hem de lezzet olarak güzel oluyor. Bu iş her zamanki gibi eşimin. Diğer detaylar ÖCE çalışması.

Aynı geçen hafta burada paylaştığım çilek reçelinde olduğu gibi;
Kat kat tencereye yerleştirip Bademleri de kayısıların en üstüne koyarak 8 – 10 saat bekletilir. Daha sonra  orta büyüklükteki ocağın altını tam açık olarak yakıyoruz. Kaynamaya başladığı anda tam olarak kısıp saatimizi  45 dakikaya ayarlıyoruz. Bu arada üzerinde oluşan köpükleri ara ara alıyoruz. 45 dakika sonra yarım limon suyu sıkıp 5 dk daha kaynatıyoruz. Ve bir taraftan kaynamaya devam ederken kavanozlara doldurup, kuru peçeteyle etrafını silip kapağı kapatıp, ters çeviriyoruz. Soğuduktan sonra serin ve karanlık yerde saklıyoruz. 









             Kayısıma  biraz makyaj yaptım, nasıl olmuş:)) Sarı ipten ördüğüm kayısıyı ruj  sürerek renklendirdim.
























37 yorum:

  1. Senin bu reçellerin beni öldürecek Öcecim, nefis fotoğraflar, ağzım sulandı yeminle :) Ben reçel konusunda feci sabıkalıyım, hiç becerediğim bir iş :( Annem yapıyor bizim reçellerimizi, pekmezlerimizi güzel güzel :)
    Afiyetle yeyin inşallah, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önce bir kez de buradan kocaman bir HOŞGELDİN diyeyim.
      anne reçelleri her zaman kıymetlidir, benim annem de bu kadar çok yapmama rağmen sağ olsun hep yapar getirir ama insanın kendi yaptığı da başka keyifli oluyor esenciğim. tarifte var bi dene bakalım. bu defa olacağına inanıyorum. çook teşekkürler canım.

      Sil
    2. Ne tatlı, ne iyi bi arkadaşsın sen Öcecim, çokk sağol....

      Sil
  2. Kayısı reçelini çok severim, süper görünüyor ellerinize sağlık. Sağlıkla tükettin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim sevgiler....

      Sil
  3. Harika görünüyorlar ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Belçim. selamlar...

      Sil
  4. şimdi aklıma düşürdünüz her yıl anneciğim yapardı bu yıl ben hem ona hem kendime yapayım .. harika görünüyorlar ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ne güzel olmuş. bu vesile anneye güzel bir sürpriz olur. sevindim kendi adıma. teşekkürler ve sevgiler...

      Sil
  5. Your jam looks delicious and sweet as you've decorated . Great Photos.
    Greetings Sandra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. thank you so much, Sandra . love to you.

      Sil
  6. Eline sağlık, çok severim kayısı reçelini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Sevda. kayısı reçeli sanırım çoğumuzun en sevdiği reçeller arsında :)) sevgiler...

      Sil
  7. O örgü kayısı var ya ona bayıldımm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o örgü kayısıyı ben de çok severek ördüm :)) bu aralar minik örgülerden çok keyif alıyorum. çok teşekkür ederim selam ve sevgilerimle.

      Sil
  8. Ender sevdiğim reçellerden biridir bu. Kayısılar iyice bir artsın yapılacaklar arasında....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kayısı reçeli yapmaya başlamakta acele ettim, çünkü çilekler artsın, tatlansın diye beklerken kışlık çilek reçelimi yapamadan bitiverdi. o nedenle kayısı başladım yavaş yavaş yapmaya. sana da kolay gelsin şimdiden. sevgiler...

      Sil
  9. Eline sağlık çok güzel gözüküyor. Nazar boncuklu kavanozların ayrı güzel.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Sertaç. selam ve sevgilerimle....

      Sil
  10. Reçel ayrı güzel resimler ayrı süslemeler ayrı hangisinden bahsedeceğimi bilemedim ama en orjinali de ruj ile tonlama makyaj :))
    hepinizin ellerine sağlık,afiyetle huzurla yemek nasip olur inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de her bir güzel sözün için çok teşekkür ederim. kayısıyı öyle doğaçlama içimden geldiği gibi ördüm ve sapsarı top gibi bir şey oldu. önüme bir kayısı koyup ne yapabilirim de benzetirim diye düşününce ilk aklıma gelen ruj ve ortasından bağlayarak şekillendirmek oldu. içime sindi, sanırım benzedi de :)) güzel duana amin. sevgi ve selamlar...

      Sil
  11. Bademini koyunca ne güzel gözükmüş öyle...
    Eminim tadı da enfes olmuştur.
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bademler çok lezzetli de oluyor , hem görsel hem de tat açısından çok yakışıyor. çok çok teşekkür ederim. sevgilerimle....

      Sil
  12. ne güzel bir sunum olmuş,reçeli çok sevmem ama sizinkinin albenisi çok:)) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Billur. damak tadı tabi kişiye göre değişiyor, yine de beğendiğine sevindim.selamlar.

      Sil
  13. Reçeller kadar süslü kavanozlar da çok hoş görünüyor, elinize sağlık;)

    YanıtlaSil
  14. Çok teşekkür ederim sevgili Beyza. Çok sağ olasın.sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. ben sizin aileyi çok sefiyoom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim ailede seni çok seviyor :)) evde herkesin tanıdığı adı geçen nadir blog arkadaşlarımdansın. selamlar...

      Sil
  16. Hola espero que te encuentres bien, muy linda tu entrada.
    Saludos desde Costa Rica.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizden de size çok çok selamlar. teşekkür ederim Ale.

      Sil
  17. Kavanozların süslemesini çok beğendim.elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz. çok çok teşekkürler selam ve sevgilerimle...

      Sil
  18. Yazdığım uzuun yorum uçtu gitti :((((((((( Aklımda kalmadı yazdıklarım; kopyala yapıştırda yapmadım .((((((((

    Ellerinize sağlık ve çok güzel süslenmiş kavanozlarla; hakkı verilen fotoğraflarla reçelliğin şahikasına çıkarmışsınız onları :)

    Canım çok fena reçel çekti; dolabı deşmeye gideyim hemen ♥

    YanıtlaSil
  19. özlem şahanesin ve bayıldığım bi ailen var.
    maşallah hepinize.
    ama reçellerin mükemmel ötesi.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  20. YAA SEVİYORUM KIZIM BEN SENİ HEMDE ÇOK:)SANKİ BÜYÜK KIZIMIN ABLASI GİBİ...ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK NE O ÖYLE KAYISI MODELİ İŞLENMİŞŞ ÖRGÜSÜ ÖRÜLMÜŞ AFİYETLER OLSUN...CANLARIMI ÖPÜYORUM...RABBİM SELAMETLİK VERSİN... BAKİ MUHABBETLERİMLE:))

    YanıtlaSil