nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

4 Haziran 2015 Perşembe

Rulo Pizza ve ...





   Uzun zamandır bir tarif paylaşmadığımı fark ettim. Sevgili Bal Tatlısı nın tarifiyle burada rulo pizza kesinlikle denemenizi tavsiye ederim. İlk aklıma gelen hatta kendisine sorduğumda kaşar peynirinin akıp akmadığıydı gördüm ki akmıyor ve çok lezzetli oluyor.

 Hamur Malzemesi ve Yapılışı:
 1.5 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşık tuz
1 tatlı kaşık toz şeker
1 paket kuru maya
Aldığı kadar unla yumuşak bir hamur yoğrulur kabarıncaya kadar beklenir. Ben bu bekleme sırasında fırınımı 40 derece civarında ayarlayıp o şekilde bekliyorum,  hem bekleme süresi kısalıyor hem de çok güzel kabarıyor.
Sos malzemesi ve yapımı:
1 çay bardağı sıvı yağ
1/2 kaşık biber salçası ( evde yoktu ben koymadım)
1 kaşık domates salçası
İyice kavrulur.
1 çay bardağı su katılarak bir taşım kaynatılır; kekik , tuz ve karabiber katılıp soğumaya bırakılır.
İç malzeme ve hazırlanışı:
2 yumurta
1 kase beyaz peynir
1 kase kaşar peyniri
 1 kase doğranmış sucuk
2 adet biber ( kırmızı biber kullanmayı tercih ettim)
tuz
Bal Tatlısı’nın tarifinde 2 adet domates var ama bizimkiler pizzada sevmediği için kullanmadım.
Bütün malzeme güzelce karıştırılır.
Kabaran hamur ikiye parçaya bölünüp bir yufka gibi açılır. Tabi o kadar ince olmuyor ama mümkün olduğunca açmak gerekiyor. Üzerine salçalı sos sürüp malzemenin yarısını yayıp ortadan ikiye kestim. İki tane yarım daireyi ayrı ayrı sararak bir yufkadan iki rulo elde etmiş oldum. 3 – 4 cm. kalınlığında keserek tepsiye dizdim. 200 derece sıcaklıktaki fırında 15 -20 dakika hafif pembeleşinceye kadar pişirdim.











                                                              İnstagram Günlüğü

   İnstangamda paylaştığım bazı güzellikleri burada paylaşmadan içim hiç rahat etmiyor. Her ne kadar  bloğum benim için çok daha özel ve de çok daha sevdiğim olsa da instagrama da hiç tahmin etmediğim şekilde iyiden iyiye alışmaya başlıyorum. Herkesin dediği gibi kolay paylaşım sağladığı için diye diye alışıyoruz. Ama burası hep tam olarak duygularımı paylaştığım yer ve hep özel .





Ebrumun arkadaşından tarif alıp yaptığı Browni kurabiye. Biz çok çok sevdik.

125gr. Tereyağ
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı pudra şekeri
1 adet yumurta
1 paket kabatma tozu
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı kakao
3 su bardağı un
Yağ şeker ve sırasıyla tüm malzemeler iyice yoğrulup ceviz büyüklüğünde yuvarlanır. 200 derece sıcaklıktaki fırında 15 dakika pişirilir.
 Sıcak kurabiyelerin üzerine soğuk şerbet dökülerek 1 saat beklenip servis edilir. Tek sıkıntısı öyle kurabiye gibi ele alınıp yenmiyor. Çatalla yenen hafif şerbetli tatlı gibi düşünün ama nefis nefis.
Şerbeti için:
 1 su bardağı şeker
1 su bardağı su
3 – 4 damla limon suyu





   Kırmızı biberlerin içine biraz beyaz peynir, biraz kaşar peyniri, bir yumurta ( maydanoz ve tereyağ da olursa daha güzel oluyor, üstteki resimde olanda unuttum. Alt resim sonbahardan kalma) doldurup 15 – 20 dakika sıcak fırında pişirilir.

                           






                                                       Çikolatalı Milföy

Milföyler dörde bölünür ve birer çay kaşığı kahvaltılık çikolata konup kapatılır ve kızarıncaya kadar pişirilir. 






Sevgili Şule ‘ nin tarifi güzel serin cacık tadında bir içecek. Şule'nin özel tarifi  burada.
Salatalık, maydanoz, dereotu, sarımsak, yoğurt, tuz ve biraz soğuk su blenderden geçirip serin serin içiyoruz. Ben yaptığımda, dışarıdan gelmiştim ve çok yorgundum tadı damağımda kaldı, nasip olursa bugün yarın tekrar yaparım. 




                                                    İyi hafta sonları ve sevgiler...







                                                                                                 Ayraç kaynak:http://www.sevdaselim.net/forums/sarkaclar-ayraclar

19 yorum:

  1. Rulo pizzayı deneyip özellikle de beğenmene çok sevindim bizde yemesi daha kolay olduğundan çok seviyoruz.
    instagrama gelince aklımda olmasına ramen ben hala hesap açmadım ama çok güzel paylaşımlar olduğunu görüyorum yinede bloğun yeri gerçektende bir başka
    Bir birinden güzel tarifleri peş peşe sıralamışsın hangisene bakacağımı şaşırdım hepsi ayrı ayrı güzel ama ben en çok ebrunun kurabiyelerini beğendim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım önce tarif için teşekkürümü ileteyim, yukarıda unutmuşum. biz de çok sevdik sanırım bir süre bu tarif bizim evden eksik olmaz.
      instagram , günlük paylaşımlar için çok zevkliymiş her ne kadar başta uzak kalsam ya da tam olarak alışamamış olsam da bir kaç aydır düzenli paylaşım yapmaya başladım. orada da güzel arkadaşlıklar kuruluyor.
      çok fazla tarif verdim ama dediğim gibi İG. deki paylaşımlarımı bir araya toplamak istedim. sanırım artık böyle ig. günlüğü şeklinde ikisini birleştireceğim. çok sevgiler....

      Sil
  2. Çok lezzetli görünüyor Özlemcim nefis ellerine sağlık instagram günlüğüde çok hoşuma gitti bendemi denesem acaba:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Meltemciğim. böyle bir paylaşım yapmak istedim çünkü çoğu zaman orada paylaştıklarımı bloğuma taşıyamıyorum. sonuç olarak ig. de her gün bir şeyler paylaşmaya çalışıyoruz ve buraya haksızlık yapmak istemiyorum. nasip olursa haftalık olarak böyle ig. günlüğü hazırlamak istiyorum.
      yap sen de bence. her iki taraftaki arkadaşlarımızla aynı güzellikleri paylaşmış oluruz.
      öpüyorum canım iyi haftalar...

      Sil
  3. Sevgili öce hepsi çok güzel ellerine saglık kabul edersen tatmaya gelebilirmiyim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çayı koydum bile :))
      çok teşekkür ederim. sevgiler...

      Sil
  4. Hello I'am Chris !
    I suggest you to publicize your blog by registering on the "directory international blogspot"
    The "directory" is 21 million visits, 193 Country in the World! and more than 20,000 blogs. Come join us, registration is free, we only ask that you follow our blog
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging
    ****************
    Thank you for following my blog - it is greatly appreciated! :o)
    i followed your blog, please follow back
    ++++++++++++++++
    Get a special price for your blog! with compliments
    Best Regards
    Chris
    http://nsm08.casimages.com/img/2015/04/13//15041305053118874513168259.png

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hi Chris. I will look your blog. thank you.

      Sil
  5. Merhaba, bloğunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım. Bana da beklerim ;) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım, tekrar tekrar hoş geldin. geçen defa yazdığım gibi biz çoook önceden beridir karşılıklı takipteyiz. sevgiler...

      Sil
  6. Bu tarifi Bal Tatlısında görüp çok beğenmiştim şimdide burda gördüm bende yakında yaparım çok nefis görünüyor.. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yap bence de Emine. ben de yakın zamanda yaparım tekrar , çok güzel oluyor. sevgiler ve selamlar...

      Sil
  7. Öncelikle Pizza rulosuna agzimin suyunun aktigini söylemeliyim :) Cook güzel gözüküyor..Resim karelerine bakmak kacamaga tesvik ediyor.Ellerine saglik

    Ayrica ,smoothieyi görünce cok sevindim ,ay ne büyük mutlulukmus begenilmesi,yapilmasi :) tesekkürler Öce'cigim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şuleciğim sen o güzel derlemelerinle çok sağlıklı ve diyete uygun bir şekle döndürürsün kesin :))
      içeceği çok sevdim. benim de çok hoşuma gidiyor yaptığım bir şeyi başka bir arkadaşımın yaptığını görmek. işte o zaman paylaşım yapma amacına ulaşmış oluyoruz.
      sevgiler Almanya ya canım.

      Sil
  8. muhteşem görünüyorlar.. tam da öğle yemeği öncesi... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya böyle tarifler yemek öncesi gerçekten eziyet gibi oluyor bazen :))
      teşekkürler sevgili Emine.

      Sil
  9. amaniiiiin o ne yaaaaa offfff piza rulosu tam bana göreeee brovni şeysi zaten öyle de ayyy bu pizayı yapıp yemeliyim eveet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de amaniiiin durumu oldu bizde de:)) artık pizzayı böyle yap diye genel bir istek yaptı kızlar ve eşim. nefis bir şey kesinlikle yap Derin . browni kurabiyede hiç yabana atılır gibi değil söyleyeyim. selamlar...

      Sil
  10. bu pizzalar cok lezzetli gorunuyor, uzun gunlerde havuzdan, denizden sonra beş cayının yanına seviyoruz boyle atistirmaliklari.
    Instagram gunlugu de cok iyi fikir olmus, tarifleri de vermissin uzun uzun usenmeden. Cok tesekkurler, tum bu guzel tarifler icin :)

    YanıtlaSil