nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

17 Ağustos 2015 Pazartesi

Eskitilmiş sunum bişeysi :))






Kızlar bu ara boya işlerine sardı. Gece on birden sonra başlıyorlar kutu, taş, deniz kabuğu , mandala,  ne bulurlarsa gecenin ikisine- üçüne kadar hobi saati yapıyorlar. Ben de iki gece önce birkaç fotoğraf çekiminde de kullandığım bu straforu boyadım mı desem eskittim mi desem. İkisi arası bir şey desem o da  değil. Ne eskitme ne de boyama böyle yapılır, işte kendime göre oyalandım diyelim.
 Bu strafordan sevgili arkadaşımız  Dolunay ' da gördüğüm şu tablo gibi bir şey yapacaktım ama şimdilik benim  fotoğraflarım için sunum tahtam oldu.




Bu aralar çeşit çeşit mutfak bezleri dikesim, öresim, oya yapasım var. Kabaran hamuru, keki,kurabiyeyi, mayalanan yoğurdu renk renk çiçek çiçek sarasım var. 



      Gecenin yarısını geçmişti boyamaya karar verdiğimde, büyük badana fırçaları da yıllardır kullanılmıyor balkonun en derin yerlerinde nasıl çıkarsam diye düşünürken  bu süpürgeyi gördüm ve olur olur hatta daha iyi olur deyip elime aldım ve tam da istediğim sonucu elde ettim. 

Yapması o kadar kolay o kadar kolay oldu ki saate baksanız toplam iki dakika sürmemiştir. Çok sevdim sonucu. Sanırım bu aralar sık sık kullanacağım bu eskitilmiş straforu.





 Dört beş  yıl önce bir alışveriş sırasında bu süpürgeyi görmüştük, kızlara öyle bir anlatmışım ki biz çocukken evi böyle süpürgeyle süpürürdük çöpleri faraşa toplardık diye öyle özendirmişim ki biz de evi böyle süpürmek istiyoruz deyip aldırmışlardı ve günlerce evi toz duman götürmüştü :))






                                 
                                   Hobi saatimizden birkaç örnek :)) Henüz verniklemediler.







14 yorum:

  1. Ne hoş bir fikir olmuş canım fotoğraflar için strafor boyamak, sonuç da çok güzel olmuş. Kızların boyadıkları da çok şeker. Ellerinize sağlık. Yaz günlerinde boyama için en güzel saatleri tercih etmiş kızlar, sıcakta en sevdiğimiz hobiler bile çekilmiyor bazen. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim Esracığım. beğendiğine çok sevindim. çok basit bir şey olsa da çok sevdim. sorma sıcaklar çok fena ama yaz da bitmeye başladı. çok çok öpüyorum kızlarında selamı var.

    YanıtlaSil
  3. özlem,sen ve kızların ne yapsanız şahane oluyor,
    Allah hep sizi ayırmadan mutlu etsin,
    şahanesin

    YanıtlaSil
  4. aminn, çok çok teşekkür ederim Havvacığım. çok güzel bir dua. çok sağ olasın. sevgi ve selamlarımla...

    YanıtlaSil
  5. Severim o süpürgenin dantelini ben :)) Bayıldım yahu, çok yaşa sen :)
    Aferin kızlara, armut dibine düşüyor işte :)
    O oyalı mutfak bezlerini çok seviyorum ben de, eskileri hatırlatıyor :)
    Ellerine sağlık hepsi için Özlemcim, ellerin dert görmesin :) Daha doğrusu elleriniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Esenciğim, ne öğreniliyorsa bu yaşlarda öğreniliyor, seviyorlar da.
      dediğin gibi galiba armut dibine düşüyor :))
      kızlarımın da selamı var, teşekkür ediyorlar.

      Sil
  6. ay kar yağdığında halıya karları sererdi anneannem biraz bekler o süpürgeyle süpürürdü bakaklıma getirdin şimdi hay yarebbim sen çok yaşa...ellerine sağlık arkadaşım kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bunu daha birkaç yıl önce öğrendim, çok şaşırmıştım. ne güzel bir anı hatırlatmışım sana , sevindim. çok teşekkürler Esracığım. sevgiler...

      Sil
  7. Özellikle instagram da sunum yapmak için çok işe yarıyor bu tür zeminler Özlemcim ne güzel düşünmüşsün oyalı bezde hobi saatinde yapılanlarda çok güzel ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istesek de istemesek de instagram bizi içine aldı. fotoğraf çekmenin keyfine varılıyor oradaki sık paylaşımlarla. dilerim inşaAllah işime yarar. çok teşekkür ederim canım. bir boya ustası olarak beğenini almak güzel.

      Sil
  8. O eski süpürgeler çeyize de konardı. Gelin gibi süslenirdi hatta. Biz mahallemizdeki bir ablanın süpürgesini 2 kız süslemiş giydirmiştik. Senin kızlar bir de onları görseler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keşke görebilme imkanları olsaydı,eminim çok severlerdi. eskiden ne çok şey süslenirdi, oklava, merdane, sürahiler... sonra luzumsuz gelmeye başladı şimdi yine dönüş. el emeği ne kıymetli değil mi? benim için böyle anıların canlandığı yorumlar çok çok değerli, sevindim paylaştığın için. sevgiler...

      Sil
  9. öce atölyesinden manzaralar :)

    YanıtlaSil
  10. Çook güzel olmuş, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil