nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

24 Ekim 2015 Cumartesi

Minik Tuzlu Kurabiye






İyi hafta sonları dileyerek başlamak istiyorum,
Kardeşimin “ harika bir lezzet mutlaka yapmalısın ablacığım “ diyerek verdiği bir tuzlu kurabiye tarifi bu.  Gerçekten de harika bir lezzet harika ötesi. Tatlı tuzlu bir lezzeti var ve ağzınızın içinde kum taneleri gibi dağılıveriyor. O kadar küçük ki  bir lokmalık. Yediğinizi bile anlamıyor ve bir tane daha , bir tane daha ve bir tane daha yeme ihtiyacı duyuyorsunuz. Hatta şu anda çayım ve birkaç kurabiyem önümde :))
Bu kadar tanıtım yeter diyerek tarife geçiyorum.
150 gr margarin ( oda sıcaklığında )
1 su bardağı sıvı yağ
1 yumurtanın beyazı ( sarısı üzerine sürmek için ayrılacak )
1 / 2 çay bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
1 tatlı kaşığı tuz
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un
Katılarak yumuşak bir hamur yoğrulur.
1 / 2 demet ince kıyılmış dere otu
1 / 2 çay bardağı çörek otu
Karıştırılarak tekrar yoğrulur.
Misket büyüklünde yuvarlanıp tepsiye dizilir. Yumurta sarısı sürülüp sıcak fırında pişirilir. 







   Kınnap ipinden örgü servisimi çok seviyorum. Hatırlarsanız daha önce  paylaşmıştım. Bu iple daha bir sürü servis ve daha başka başka işler yapmayı planlıyordum ama hep proje olarak kaldı. Nasip diyelim belki bir gün yapabilirim hayalimdekileri.   






                                                        İnstagram Günlüğüm

































  
   Bu arada matkap kullanmayı öğrendim. İnstagramda yazmıştım.  Bir ağaç parçasının ortasını delerek vazo haline getirdim. Çok çok severek kullanıyoruz. 



                                                   Annemin yaptığı kolyeler...


                                                Cevizli irmik tatlısı

    2 yumurta  - 125gr margarin -  1 / 2 bardak irmik - 1 paket kabartma tozu  -              1 paket vanilya -  aldığı kadar un  yoğrulur.

Küçük bir mandalina büyüklüğünde yuvarlanıp ortasına bütün bir ceviz içi konur. İrmiğe bulanıp iyice kızarıncaya kadar pişirilir.

Şerbet: 3 bardak şeker 3 bardak su ile hazırlanır. Tatlı sıcak şerbet soğuk olacak şekilde haşlanır.






24 yorum:

  1. Hepsi ayrı güzel, el emeği göz nuru işler, yapanların ellerine sağlık. Ama ben o kadar reklamdan sonra, kurabiyelere takılı kaldım, ilk fırsatta denemek üzere kaydettim :))
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi bir kez daha okuyunca fark ettim gerçekten reklam yapar gibi yazmışım :)) olsun hak ediyor kesinlikle diye söyleyerek devam edeyim :)) çok teşekkür ederim, umarım siz de beğenirsiniz. selam ve sevgilerimle...

      Sil
  2. ÇOK NEFİS GÖRÜNTÜ ÖZLEMCİM TARİF YAZILDI:)(ÖZLEMİN KURABİYESİ)YAPINCA YAYINLARIM İNŞALLAH..CANIM NE GÜZELLİKLER YAPIYORSUN ELLERİNE SAĞLIK:)) ITIR ÇİÇEĞİNE BAYILIRIM BEN SANKİ KOKUSUNU ALDIM...ÖZLEM RİCA ETSEM LÜTFEN KOLYENİN BORDO OLANINI YAKIN ÇEKİMLE BİR ARA YAPILIŞINI ANLATIMLA YAYINLARMISIN BENDE KIZLARA YAPAYIM:))TEŞEKKÜR EDERİM CANIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablamm. çok teşekkür ederim. Anneme hemen söyledim. ilk yaptığında aşama aşama çekecek . ben de yayınlayacağım nasip olursa. çok çok sevgi ve selamlarımla, öpüyorum ellerinden.

      Sil
  3. Ne güzel kareler :) Maharetler ve estetik sergilenmis yine...Ellerine saglik Özlemcigim..Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Şuleciğim, çok sağ olasın. sevgilerimle öpüyorum çok canım benim.

      Sil
  4. Görseller yine çok özenle çekilmiş Özlem hanım; tekrar olacak ama doğal malzemeleri fotografın ve yaratımlarının içinde sizin kadar güzel kullanan fazla insan yok, bu açıdan yeriniz özel... Kütük vazo da muazzam olmuş...

    Tatlıya hiç hayır diyemeyen bir insan olarak cevizli irmik tatlısına resmen sulandım. Fazla vaktim olmadığı için o tür tatlıları yapamıyorum ama bir yapan olsa bayıla bayıla yerim♥♥♥ Kurabiyeler de çok iştah açıcı .Şimdi tam da çay içerken keşke 3-5 burada olaydı ya :(

    Güzel bir haftasonu dileklerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nurdan Hanım bu güzel ve içten yorumunuza ancak kocamaaan bir teşekkür ederek cevap verebilirim herhalde. Yorumlarınız beni her zaman daha bir motive edici ve mutlu kılan sözlerle dolu. Benim için de sizin yeriniz çok özel . Bir kez daha çok çok teşekkürler. Selam ve sevgilerimle...

      Sil
  5. Resimleremi bakayım kurabiyeyemi bilemedim :) MaşaAllah canım. Kurabiye not edildi. En kisa zamanda denenecek InşaAllah ellerie sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğeneceğinizi umuyorum canım. Çok çok teşekkür ederim. selam ve sevgilerimle öpüyorum çok çok .

      Sil
  6. kreatif başkan kapatmış blogunu, bi daha açmıcakmış sanırım. öle demiş arkadaşlarımıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa! üzüldüm çok. Ne güzel yazıyordu. sıkıntıların da gidermişti diye biliyorum. gerçi çoktandır bakmamıştım bloğuna ya. Hayırlısı diyelim, teşekkürler.

      Sil
  7. harika gözüküyor, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Büşra. sevgiler...

      Sil
  8. Ne güzel şeyler yapıyorsun sevgili Özlem :) Sevgini katıyorsun her şeye o kadar belli ki!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Merveciğim. ne güzel yorum, çok sağ olasın . sevgiler...

      Sil
  9. Fotoğraflara bayıldım. Çok güzeller. Matkap kullanmaya başladıysan ooo daha neler neler yapırsın. Çok pratik bir alet, ben seviyorum...

    YanıtlaSil
  10. Hayırlı haftalar, mini tuzlu kurabiyeniz çok güzel ve leziz görünüyor. Ayrıca fotoğraflar bir harika olmuş.Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  11. Dolu dolu bir post olmuş Özlemcim hepsi çok güzel tarifleride not aldım ellerine sağlık çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Yaa Özlem ben bu tuzlu kurabiye tarifini arıyordum vallahi....içine mi doğdu? denemeliyim hemen...sevgiler canım :)

    YanıtlaSil
  13. ay hangine bayıldığımı anlatsam bilmem ki hepsine bayıldım herşey o kadar harika ki mest oldum yayını bitirene kadar ellerine zevkine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Orgu servis çok hoş :) ağacı oyup vazo yapmak orjinal bir fikir ben de deneyebilirim bunu :)

    YanıtlaSil
  15. tamam yaptıkların el emeğin falan çok güzel de o kadraj bakışın yok mu,bayılıyorum fotoğraflarına.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. neye hangisine bakacağıma şaşırdım.tariflerin her zaman çok pratik,lezzetli ve keyifli oluyor.ama en çok fotoğraflarını seviyorum senin tam bir görsel şölen oluyor.

    YanıtlaSil