15 Ekim 2015 Perşembe

Nurdan’la Kaneviçe Etkinliği

                                                                                                                                                                       




Merhabalar…
Nurdan’la KaneviçeEtkinliğini biliyorsunuz. Ben de katılmıştım. Başlayalı da epey oldu. Aslında ilkini tamamlamam da epey oldu, ikincisi de bitti gibiyken kaldı bir süre daha ve nihayetinde işte yerlerini buldular.

   Bu etkinliğe katılmaya karar verdiğimde birkaç tasarım oluşturdum, hemen not ettim çizimlerimi yaptım. Üç tane proje çıkardım kendime. Niyetim de bir kadın işlemesi yapmaktı. Hem projelerim  hem de işlemek o kadar çok hoşuma gitti ki, tek bir iş ile sınırlandıramadım. En beğendiğim iki tanesini hazırladım. Diğeri ise aklımda kaldı. Belki etkinlik süresinde yetiştiremeyebilirim ama Nurdan Hanımın da izni ile daha sonra hayırlısıyla mutlaka yapmak istiyorum.


   İşlediğim dönem kadınlarına Nurdan Hanım ismini verdim. Ben çiçeklerimi de hatırlarsanız  burada yazdığım gibi veren kişinin ismiyle anıyor ve seviyorum.


Hemen küçük bir anı paylaşayım. İşlememin arkasına  bir karton ilavesi yapmadan önceydi. Eğreti bir şekilde yerleştirmişim.
 Kasadan düşmüş. Erkenden kalktığımız bir sabah ; bir anda baktım yok. Kalktım arıyorum "Nurdan Hanım nerede ? Off düşmüş herhalde" diye.

Bizimkilerde uykulu uykulu birden şaşırdılar, kızımın ilkokul öğretmeninin de adı Nurdan’dı,  sabah sabah ona bir şey olmuş da da ondan bahsediyorum sandılar. Öncesinde onlar bana, ben onlara kızıp, sonrasında da epey güldük.








    


    Kasaya yerleştirdiğim Nurdan Hanım ilk işlediğimdi. Bazen burada, bazen kahvemin yanında,  aktif bir rol üstlendi.








                                         Bu tabloda olan sabit. O yerini sağlama aldı :))
























  Arkasına; komple her tarafına, tüm işlemeyi kaplayacak şekilde ve  görüldüğü gibi dışına da taşırarak beyaz tutkal sürdüm ve bir sertlik oluşmasını sağladım. Bunu her iki işlemede de uyguladım.






NOT:
Etkinlik hala devam ediyor. Katılmak isterseniz geç kalmış sayılmazsınız. buradan Nurdan Hanımın sayfasına ulaşabilirsiniz.  
                                                              Sevgilerimle...

30 yorum:

  1. Bunlar çok güzeller emeği geçen herkese sevgiler ellerine sağlík☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim Leyla Hanım. selam ve sevgilerimle...

      Sil
  2. Çok güzel!
    İyi fikir!
    Selamlar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Daniela. selam ve sevgilerimle...

      Sil
  3. Allah iyiligini versin :) aksam aksam iyi guldum. Kizler ve renkleri super olmus. Hatta tutkal olayin bana bazi fikirler verdi Ozlem. Benimde an itibari ile iki kizim bitti. Biraz dikis isim var onuda bitirince yayinlayip, bir sonraki projeme başlıyorum.
    Ellerine sağlık bu arada . Kizcelere ve sana opucuklerrrr ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa biz de daha neler var böyle Gülay. aklıma geldikçe ben de gülüyorum. beğendiğine çok sevindim. tutkal olayı yanlış hatırlamıyorsam Rahmetli Cihan Ablanın işiydi. yine yanlış hatırlamıyorsam ben de Esen den öğrenmiştim. gerçekten çok iyi sonuç veriyor. senin yaptığını da çok merak ediyorum. hızlısın bu arada. öpücüklerini aldım, Berfin e kocaman bir öpücük gönderdim. teşekkürler canım.

      Sil
  4. Merhabaaa,ne güzel olmuş onlar öylee...Nurdan Hanımla kahve keyfinize de bayıldım...Karagöz Hacivat gibi böyle kartona monte etmenizd de ilginç olmuş,hiç aklıma gelmezdi,ellerinize sağlık,çok beğendim :)) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, hoş geldiniz. Koca bir yaz geçti, özledik. Beğendiğinize çok çok sevindim.
      Kartona monte etmek zorunda kaldım, her ne kadar tutkalla sertleştirmiş olsam da düşüyordu. Böylece işi sağlama almış oldum. Selam ve sevgilerimle...

      Sil
  5. Emeklerinize sağlık çok güzel olmuşlar çok beğendim =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Emine, beğenmen beni mutlu etti. çok sağ olasın. selamlar...

      Sil
  6. Merhabalar, hepsi birbirinden şık tasarımlar. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniz bloğuma. güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Cok guzel gorunuyorlar. Tutkal surme fikri de gayet iyiymis:) etkinlige ben de katilmistim. Ve kadin motiflerini islemistim. Islesi oldukca zevkliydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Beyza, gördüm senin işlediğini de çok sevdim. senin de ellerine emeğine sağlık canım. sevgiler...

      Sil
    2. Teşekkür ederim, sağ olun;)

      Sil
  8. Çok keyifli bir çalışma olmuş. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Saadet. selam ve sevgilerimle...

      Sil
  9. bu güzel işlemeyi tahta parçası ile uyarlamak ve o tahta parçasının üzerine çakıl taşları koymak süper!
    çok yaratıcı ve güzel olmuş özlem,
    ellerine sağlık,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taşlara özel bir ilgim var biliyorsun mümkün olan her yerde kullanmak istiyorum. bu aralar tahtalar da favorim oldu. beğendiğine çok sevindim. ben de çok çok severek kullanıyorum.
      biliyorum şımarıklık olarak algılamazsın, o denenle rahatça söylüyorum, hayran hayran eserimi izliyorum :))

      Sil
    2. Sevgili Özlem Hanım;

      İyi ki haberdar etme inceliğinde bulundunuz. Yoksa bu güzellikleri ve adaşım olan hanımların ikramını kaçırma riskim vardı.

      Demem o ki duvara astığınız herbir detaya tek tek bayıldım. Kanaviçenin doğal malzemeler ile olan uyumuna her zaman hayranlık duyardım. Siz hayranlığımı tam anlamıyla pekiştirdiniz.

      İşleyen, şekillendiren, yapan kotaran elleriniz var olsun.

      Duvarın orada olup, tek tek hepsini yakından incelemek isterdim samimiyetle...Bu etkinlğ katılımınız, hayranlık uyandıran yaratıcılığınız, beni günlük hayatınıza katışınız ve şahane katkılarınız için çok çok teşekkür ederim.

      Sevgi ve selamlarımla

      Sil
    3. Çok çok teşekkür ederim sevgili Nurdan Hanım. Bu benim katıldığım ilk etkinlik olması ve şahane şablonlar sunmanızla evime renk katması sebebiyle benim için hep özel olacak. iyi ki sizi tanımışım ve iyi ki bu etkinliğin içinde yer almışım. sizi her daim çok zarif ve samimi buluyorum. tekrar teşekkür ederim. Selam ve sevgilerimle...

      Sil
  10. harika ben de ojeyle sertleştirme yapardım sevgiler cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Esracığım. oje güzel fikir. özellikle tutkal olmadığı zamanlar için. öpüyorum çok çok. sevgiler canım.

      Sil
  11. Çok tatlı görünüyorlar... :)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. anlattıkların çok tatlı yaaa :)

    YanıtlaSil
  13. sana ing de de söylediğim gibi şahane:)

    YanıtlaSil
  14. çok şık olmuş nurdan hanımcık :) etamini farklı yerlerde kullanımını çok beğeniyorum,ellerinize sağlık harikalar

    YanıtlaSil
  15. Merhaba;
    Nurdan hanımı görünce ilk aklıma gelen benim kuzuların izlediği çizgi film var kağıt adam diye...Ona benzettim :)) Ama tabiki kağıt adam Nurdan hanımın eline su bilem dökemez...Çok güzel olmuş....Sıradışı bir kanaviçe kendisi.. Ellerinize sağlık...Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Hepsi ayrı güzel hangi detaya bakacağımı şaşırdım. Yayın yapılalı epey olsa da ben yeni görmüş oldum. Ellerinize sağlık, elinizin deydiği her bir detay ayrı güzel olmuş, kaneviçe ise hayli farklı bir çalışma bence, sevgi ve selamlar.

    YanıtlaSil
  17. fikrine de uygulamanada bayıldım.sonuçlar süper çünkü.ne güzel ve naif işler yapıyorsun özlemciğim.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil