nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

25 Aralık 2015 Cuma

Coco star kek ( Samira Keki ) ve mutfak rafı




                 



    


Merhabalar,
Şu anda ne yazacağımı da bilemedim, öylesine uğrayıp sadece bir merhaba demek  ve bir kek tarifi bir de mutfakta birkaç ay önce yaptığım askının üzerine taktığım küçük rafımı göstermek istedim.
Raf için söylenecek pek bir şey yok, bir yapı markete gidip, dallarımın görüntüsüne uygun olması için doğal renkli bir parça kestirdim. 1 lira10 kuruş  tuttu. Askıları da önceden vardı evde, taktım oldu.
Kek de aynen öyle kolay. Yeğenim verdi tarifini , ben de tarife onun adını verdim Samira Keki dedim. Siz gerçek adını biliyorsunuz :))
Normal her zaman yaptığım kek hamurunu kakaolu olarak hazırladım.
1 yumurta akı
1 bardak Hindistan cevizi
½ bardak pudra şekeri karıştırıp küçük toplar yapıp kalıplara önce biraz hamur sonra top tekrar hamur sıralamasıyla hazırlayıp pişirdim.
12 adet oldu ve artan hamuru da küçük bir borcamda pişirdim. İki çeşit kekimiz oldu böylece. Samira’mın tarifinde normal kek kalıbında yapılıyordu. Toplar hamurun ortasına sırayla dizilmiş, dilim dilim kesilerek servis yapıldığında yine güzel duruyordu.























                                Hayırlı cumalar olsun ve güzel bir hafta sonu…

21 yorum:

  1. Ben bu muhteşem samira kekini yaptım biliyormusun özlem:)
    şahane oldu ve ailecek çok sevdik..
    ilerleyen günlerde bloğumda paylaşacağım..
    sevgiler yolladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah nasıl sevindim, Sevgili Sebuş, ismiyle anmana daha çok. öpüyorum güzellerini ve seni. Sevgiler...

      Sil
  2. Özlem hanım, Samira kek çok iştah açıcı görünüyor ve lezzetli tabii (Olsa 3-5 demez bitirirdim tepsiyi vallahi)

    Rafa diyecek tek söz, "şahane" olur. Evin çine koyduğunuz her obje ve yenilik çok doğal, sanki hep varlarmış gibi. İçtenlikle söylüyorum içinizdeki sanatçıya hayatınızda daha faza yer verin lütfen ♥

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurdan Hanım çok çok teşekkür ediyorum, her yorumunuz benim için çok özel. Hayatımda; hayallerim öncelikler sıralamasında hep geride kaldı ya da böyle hobilerimde yer buldu. İnanıyorum, bir gün Allah'ımın izni ile kendimi daha çok mutlu edecek bir şeyler yapacağım. Selam ve sevgilerimle...

      Sil
  3. 1 lira 10 kuruş ama şahane durmuş zevkli zevkli süsleyince...
    Ellerine sağlık...
    Bu keki deneyecğim bir ara...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fiyatını özellikle yazdım sevgili Şebnem, bazen küçücük maliyetlerle nasıl farklılıklar yapabileceğimizi vurgulamak istedim ve beğendiğine çok sevindim arkadaşım. Keki mutlaka denemelisin, hindistan cevizinin sürpriz kokusu harika oluyor. sevgiler...

      Sil
  4. Bunlar fazla cezbedici görünüyor. Kek sevmeyen benim için bile:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu keki seversin diye düşünüyorum Saadet, çok güzel kokuyor :)) denemelisin bence. sevgiler...

      Sil
  5. O kadar ucuz bir malzeme ile ne kadar şirin ve doğal bir köşe olmuş,harika :) Kekler ise iştah açıcı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim Sevgili Billur, beğendiğine sevindim.

      Sil
  6. RAF cok kullanisli olmus, harika...Denemek istedigim tariflerden,cok güzel gözüküyor..Ellerine saglik canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off iki hafta olmuş ancak cevap yazabiliyorum:(
      şimdiye kadar yapmadıysan yap mutlaka derim arkadaşım, çok güzel oluyor. teşekkürler ayrıca.

      Sil
  7. Raf hem kullanışlı hem hesaplı olmuş. Güle güle kullan canım :) samira keki de çok lezzetli görünüyor. Sürprizli kek içi çok hoş. Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem sürprizli hem lezzetli, yap sen de kuzularına arkadaşım.Çok severler inan. Teşekkür ediyorum, selamlar...

      Sil
  8. ellerine sağlık özlem,
    rafına hasta oldum:)) güle güle kullan canım.
    bu arada o kek bi ara denenecek:)
    mutlu yıllar,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rafımı ben de çok seviyorum Havva, hatta rafların tümünü seviyorum. geç karşısına izle durumunda oluyorum bazen :)) Çok teşekkür ederim. Kek güzel gerçekten, denemelisin bence de :) öpüyorum canım çok.

      Sil
  9. Rafınız çok güzel olmuş. Üzerindekilerle çok hoş duruyor.
    Kek de, daha önce hiç görmemiştim. Bunu mutlaka deneyeceğim. Çok severim hindistancevizini. Çok yakışmıştır.
    Ellerinize sağlık, iyi seneler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevgili Deniz. Beğenileri almak gerçekten çok güzel oluyor. keki tavsiye ederim, hindistan cevizinin kokusu ısırdığın anda hissediliyor. İyi yıllar sana da, sevgiler...

      Sil
  10. Feliz ano novo!
    Seguimos nossa caminhada na construção de um mundo mais justo, fraterno, humano, harmonioso e de doação.
    Todos somos promotores da Paz...que começa em nossos corações e se estende a tudo que nos rodeia!!!
    Obrigada por fazer parte da minha história de vida!
    UM ABENÇOADO 2016!!!!

    YanıtlaSil
  11. Mutlu yıllar Özlemcim...keklerin gibi tatlı geçsin 2016....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Sevgili Sertaç, senin için de harika bir yıl dilerim, sevgiler..

      Sil