6 Mart 2016 Pazar

Bir Kutu Sevgi & Kibrit Kutusunun Geridönüşümü







Kızımın ilk okul öğretmeni, çocuklarla etkinlik yapmamız için zaman zaman beni okula davet ediyordu. Birlikte çok güzel vakitler geçirdik. Hatta bir keresinde 3. Sınıf oldukları bir zamanda yine öğretmenimizin isteği üzerine iki arkadaşla birlikte ,  sınıfta ekmek yoğurduk, öğretmenimiz ekmeğin yolculuğunu anlatırken  çocuklar şekil verdi, çiçek, ayıcık, tavşan, bebek çeşit çeşit şekiller. Evlerden bulup getirdiğimiz birkaç yuvarlak fırında pişirdik. Her çocuğun kendi yaptığı ekmeği buzdolabı poşetlerine bağladık, annelerine sürpriz yapmak için evlerine götürdüler, tek bir lokma bile koparmadan. Çok iyi hatırlıyorum neredeyse bütün okulun canı çekmişti, koku öyle bir yayılmıştı ki ziyarete gelen veliler bile canımız çekti demiş, hamile bir bayana rastgele  küçük bir parça kopardığım ekmek yüzünden minik bir yavruyu darıltmış ve karnındaki bebek özellikle senin ekmeğini istedi deyince yüzünü güldürmüştüm. Çocukları mutlu etmek ne kolay değil mi :))
Her neyse işte yine bu etkinlik günlerinden birinde içim öyle sızladı öyle sızladı ki hala aklıma geldikçe üzülüyorum hatta daha çok etkileniyorum.
Daha önce de yazmaya niyetlendim, sonra vazgeçtim, şimdi neden bilmiyorum yazmak istiyorum. 
Öğretmenimiz okula gelmemi istediğinde ne yapabilirim diye düşündüm. Sonra herkes annesine bir mektup yazsın diye karar verdim, daha 2. sınıftaydılar ve bu çok güzel bir sürpriz olabilirdi, belki de anneye yazılan ilk mektup. Ve daha özel olması için bir farkı olmalıydı. Gittim 4 paket yani 40 adet kibrit kutusu aldım. Biraz da elişi kağıdı, pul vs. Öğretmenimiz bizi baş başa bıraktığında önce bir güzel kutuları süsledik, onlara sürpriz olacak dediğimde daha bir sevinçle süslediler. Zaten birlikte çok güzel vakit geçirmesini biliyorduk. Sonra dedim ki herkes annesine kısa bir mektup yazacak onları bu kutuya koyacağız ve akşam onları ne kadar çok sevdiğinizi söyleyip vereceksiniz. Ah bir mutluluk bir sevinç, herkes bir şeyler yazıyor. Sonra biri dedi ki “ öğretmenim filanca arkadaşımız ağlıyor” (adını yazmak istemiyorum)
   Noldu dediğimde ," yazmak istemiyormuş " niye dedim," istemiyorum öğretmenim" dedi, o sırada yanıma geldi. Ben yazarsan çok iyi olur derken benim annem yok dedi. Dondum, o zaman babana yaz dedim hemen. Babam da yok dedi. Şimdi ne diyeyim? Sarıldım. O da bana. Öyle sıkı sarıldı öyle ağladı öyle ağladı ki.
Teyzesiyle kaldığını söyledi.  Teyzene ya da  öğretmenine  yazabilirsin diye söyledim sonra, çünkü onun bu duygudan mahrum kalmasını yazacak hiç kimsesinin olmadığını düşünmesini istemedim.

Yerine geçti oturdu birazdan da sevinçle geldi kutuyu elime verdi. Aa yazdın mı deyince, " size yazdım öğretmenim"dedi. Açtım okudum.
“ Canım öğretmenim seni çok seviyorum sen çok şirinsiniz siz çok gülen birisiniz. “
Kollarımı açınca; adeta boynuma atladı, ağlamadan sıkı sıkı sarıldı.
Saklıyorum tam 6 yıl oldu, Allah izin verdiği sürece de saklayacağım. Sonra öğrendim ki teyze dediği onun koruyucu ailesiymiş.

  O günden sonra ne zaman okula gitsem, hep bir bahane ile sokuldu yanıma, kavga ediyorsa kavgayı bırakıp, oyun oynuyorsa oyunu bırakıp öyle bir gülümsemeyle bakıyordu ki anlatamam burada o ifadeyi. Sonra kavgaysa kavgaya oyunsa oyuna  devam tabi :)) Yaz tatilinde de gitmişler, başka bir yere taşınmışlar.  Allahım yolunu açık etsin, bilmiyorum artık bir haberini alır mıyım ama unutmuyorum onu.













Kızlarım küçükken, onlara notlar bazen de küçük mektuplar yazar defterlerinin arasına, kalem kutularına koyardım. Bazen de böyle kibrit kutularının içinde saklayıp çantalarına gizlerdim. Çok sevinirlerdi. Birkaç yıl aradan sonra geçen hafta yine hazırladım bu kutulardan,  sabah çaktırmadan koyacağım diye epey bir uğraştım J) mutlu mu olacaklar  “öff biz büyüdük artık mı “ diyecekler merak ediyordum doğrusu. 

Sonuç = Mutluluk :))




 Bu kutuyu da bir hediye paketi olarak hazırladım, daha sonra paylaşırım nasip olursa içinde ne var diyeJ
Böyle kendi emeğimizle süslenmiş  bir  kutunun içinde küçük bir hediye verilebileceği gibi , güzel bir hediye paketinin üzerine bağlanarak içine iyi dilekler yazılıp farklı bir ileti de yapılabilir.
                                                   

Sevgiyle Kalın...





14 yorum:

  1. Ah minik yavrucak inşallah mutludur şimdi gönülden bağlanmışsınız belki birgün aniden karşınıza çıkar ne kadar büyük mutluluk olur tarifsiz... emeklerinizde çok güzel ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, mutlu olmasını canı gönülden diliyorum. çok teşekkür ederim güzel yorumunuza, sevgilerimle...

      Sil
  2. Siz yüreği güzel bir insansınız bunu o çocuk bile anlamış....Ahhh ben ne çok yaşadım benzer anları kompozisyon yazdırdığımda,annenize mektup yazın dediğimde,böyle bir konu vereceksem düşünürdüm off konuyu nasıl söylesem de o üzülmese diye,eskiden daha zordu ama şimdi çocuklar daha çabuk kabulleniyor ama benimkiler lise tabi...ilkokulda daha zordur kabullenmek ahh ana çocukları daha onlar....Fikirler yine çok güzel her zaman olduğu gibi,ellerine sağlık :) Mutlu olmanın ,mutlu edilmenin yaşı yok aslında değil mi ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Sevgili Nuray , samimi yorumun için. Konu çok ağır, söyleyecek fazla bir şey bulamıyorum. Allahım yardım etsin ve her çocuk analı babalı büyüsün diye dua ediyorum. sevgiler , selamlar arkadaşım.

      Sil
  3. O yavrucak umarım hep mutlu olur, koruyucu ailesi umarım çok seviyordur onu.. Süpriz kutu fikri çok iyi;)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminn. bütün çocuklar gibi o yavrumuzun da sevgiyle büyümesini çok istiyorum. kutuyu beğenmene çok sevindim Sevgili Billur, teşekkür ederim.

      Sil
  4. ah yüreği güzel insan benimde gözlerim dolu dolu oldu..
    ne tatlısın sen.
    sürpriz kutular ne güzel fikir, bende yapacağım kızlarıma:)
    öptüm seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de yazarken ağlaya ağlaya yazdım Sebuş ve yayınlarken bir çok cümleyi çıkarttım daha fazla duygusallık katmasın diye. Yap kızların çok sevinir arkadaşım, kızlar sürprizleri sever. öpüyorum üçünüzü de , sevgiler...

      Sil
  5. Eminim çokk mutlu olacaklar :) sizin kadar sık yapmasamda , çocuklarım kücükken benimde onları memnun edecek süprizlerim olmuştur hatta kırkyılda bir olsada yine yapıyorum... bayıldım çuvaldan kaplama çalışmasına fırsat bulsam da bende denesem elimde pembe çuval kumaşım var :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu beklediğimden daha fazla mutlu oldular, ben de artık böyle sürprizleri yine eskisi gibi sıklaştırmaya karar verdim.
      Pembeden çok güzel olur, daha önce yaptıklarım arasında saten kumaş bile vardı. O anda elime ne geçerse. önemli olan içindeki sevgi ,üzerine ne yapsanız güzel duruyor :)) sevgiler...

      Sil
  6. Rabbim kimseyi anne babasından mahrum bırakmasın.cok ağır bir imtihan. Kenan ışık demişti ki bir kere 60 yaşında öksüz kaldım. İnsan kaç yaşında olursa olsun hep ana kuzusu oluyor:) sürprizlerinde cok tatlı canım ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. çok tatlısın özlem,
    iyi ki varsın,
    n
    nası duygu yükledin bana bilsen,bilirsin bence:)
    sevgiler çokkk

    YanıtlaSil
  8. Çok tatlısınız. Çok duygulandım okurken. Hep birine bağlanmak ister yuva çocukları ve hep bağlandıkları insanlardan bir şekilde ayrılırlar. Kibrit kutusu fikri hoşuma gitti. Kızım okuma bilmiyor ama ona en azından kalp yapabilirim;)

    YanıtlaSil
  9. Çok tatlısınız. Çok duygulandım okurken. Hep birine bağlanmak ister yuva çocukları ve hep bağlandıkları insanlardan bir şekilde ayrılırlar. Kibrit kutusu fikri hoşuma gitti. Kızım okuma bilmiyor ama ona en azından kalp yapabilirim;)

    YanıtlaSil