nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

23 Mart 2016 Çarşamba

Kum Boncuktan Kolye Yapımı





       Rahmetli anneannemin 75 yıl önce yaptığı kolye, kendi deyimiyle gerdanlık.

Yeni nesil görgü kurallarına göre, maillere, yorumlara cevap vermemek veya vaktinde cevap vermemek görgüsüzlük olarak adlandırılıyormuş. Bu tanıma göre kendimi oldukça görgüsüz hissettim. Ancak benim ki kesinlikle umursamazlık veya değersizlik değil. Bunun en önemli sebebi zaman kullanımını ayarlayamamam. Önceliklerim var gibi bir bahane söylemeyeceğim, çünkü herkesin öncelikleri var hayatında ve bu bir sebep olamaz, burada yer alıyorsam hakkını da vermeliyim diye düşünüyorum. Mutlaka bir fırsat bulmalı ki özellikle emek verilip yazılan yorumlara cevap vererek hem teşekkür etmeli hem de karşılıklı muhabbetin artmasına katkı sağlamalı.

Gelelim günün paylaşımına tabi bu da bu konuyla çok alakalı. Aylar önce Mutluluk Sokağı sahibi Hamarat Ablamız benden burada yaptığım paylaşımdaki annemin kolyelerinin yapılışını istemişti. Ben de bir türlü fırsat bulamadım mı desem sıra mı gelmedi desem paylaşamamıştım..
Bugün de madem böyle bir konuya değindim o zaman verdiğim sözü tutayım ve geriye dönük sorumluluklarımı yerine getirmeye başlayayım.

Annem bu kolyeleri yıllardır yapıyor, şöyle söyleyeyim ilk yapmaya başladığında ben ortaokula gidiyordum, 84- 85 yılları olabilir. Rahmetli anneannemin çocukken yaptığı şu yukarıdaki  ( fotoğraf anneme ait ) kolyeden istemiştim, anneannem öğretmiş annem de yapmıştı. O zamandan beridir yapar yapar hediye eder. Kaba taslak bir hesap yapsak yaklaşık 150 tane yapmıştır. Çocuklarına torunlarına derken bize yaptıkları bile 70- 80 tane var.  İnstagramda da daha önce yazmıştım , eve gelene verir, gittiği yere götürür, çantasına koyar, cebine koyar çarşıda pazarda , otobüste iki muhabbetin arkasından çıkarır verir. Sen sat bunları diyenlere de” – Aman satıcamda nolcak, o kadar uğraşıyorum çok istesem herkes alamaz, ucuza versem o kadar uğraştığıma değmez hediye  veririm, beni ansınlar .  Ben böyle daha çok mutlu oluyorum,  insanlar sevinsin istiyorum" diyor.  Seviyorum annemi hem de çok . 
Bu aşağıda görmüş olduğunuz tüm kolyeler kızlarım ve benim için olanlar. Aslında birkaç tane daha vardı ama ilk elime geçenler bunlar oldu. 














































                                                  

                                                   Bu da farklı bir model.


































26 yorum:

  1. Vayyy ne güzel şeyler bunlar böyle. Emeklerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim sevgili Saadet, beğenmene çok sevindim. selamlar , sevgiler...

      Sil
  2. Oyoyoyyyyyy ♥
    Şahane bunlar...
    Oya gibi işlenmiş boncuklar ve şahane olmuş...
    Elcağızına sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum Şebnemciğim, çok sağ olasın. beğenmene sevindim.

      Sil
  3. ÇOOK ÇOOK SÜPERLER :)ÖZLEMİM BUNLAR ŞAHANE YAA...BİR İNCE İŞ SANAAT... KUZUM UĞRAŞIRIM BEN BUNLARI YAPMAYA:) AMA SADECE KORKARIM UĞRAŞIRIM...ANNENE SEVGİLERİMİ MUHABBETLERİMİ İLETTİRMİSİN LÜTFEN KUÇAKLAR DOLUSU SELAMLARIMLA:))ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK...YAYININ İÇİN CANDAN TEŞEKKÜR EDERİM CANIMSIN KIZIM...ÖZLEMİM SEN YORUM YAZMASAN BEN SENİ SAYFAMDA GÖREMİYORUM NEDEN ACABA BEN SENDE Mİ EKLİ DEĞİLİM SEN BEN DEMİ BİLEMİYORUM...KİMDEN KAYNAKLI SORUN BİR BAKSAN CANIM BENDE YAPABİLDİĞİM KADAR ARAŞTIRIRIM...SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablamm, çok teşekkür ederim güzel sözlerine, sen uğraşmakla kalmaz alasını yaparsın, kesinlikle çok güzel renklerde çeşit çeşit yapacağına inanıyorum.
      Ablam ben de bir sorun yok sanırım, en azından benim sayfamda takip ettiğim arkadaşlarım kısmında sorunsuz olarak güncelleniyor senin paylaşımların , tek sorun fotoğraf çıkmıyor sadece başlık olarak yer alıyor. Doğrusu ne yapılması gerektiğini bilmiyorum, bir şey öğrenirsem yazarım. kolay gelsin ablam, öpüyorum ellerinden. sevgi ve selamlarımla...

      Sil
  4. kolyelerin yapılışını video olarak çekemezmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Cihangül, bu konuda söz veremem çünkü annemle uzağız, çok sık görüşemiyoruz ve geldiğinde ise zaman kısıtlı oluyor, ama bir fırsat bulursak elimden geleni yaparım. Selam ve sevgilerimle...

      Sil
  5. Hepsi birbirinden güzel göz nuru bunlar hele annenizin yaptığının kıymeti ölçülmez bir hatıra .sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ele emeklerinin kıymeti anısı bir başka oluyor gerçekten. çok teşekkür ediyorum sevgiler benden de :))

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim, selamlar sevgiler..

      Sil
  7. Sevgili Özlem zamansızlık yaşamakta yerden göğe haklısın emin ol bende öyleyim .Hayatımız sadece sanal ortamdan ibaret değil bir sürü sorumluluklarımız günlük uğraşlarımız var .
    Anneannen cennet hatunu olsun nur içinde yatsın ne güzel bir miras bırakmış santkar olmak başka bir şey.... anneciğine de sağlıklı ömürler dilerim oda annesinin emeğini sürdürüp hayra giriyor üstelik hediyeleşmek sünnettir bunu başarıyor selam olsun yüreği güzel insana.
    Takı seven , kullanan ,yapan biri olarak modellere bayıldım ve misina örme çok oyalar emek ister cicilerini güle güle kullan canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısın sevgili Aysel, ancak bloğumu çok sevdiğim için tam olarak hakkını verememek üzüyor sadece. Aminn diyorum güzel dualarına, ne güzel yazmışsın yorumunu sıcak içten. çok çok teşekkür ediyorum çok sağ olasın.

      Sil
  8. Görgüsüzlük keşke insanların görgüsüzlüğü sadece bundan ibaret olsa çok komik geldi vaktin varsa cevaplarsın yoksa cevaplamazsın daha doğrusu cevaplayamazsın bu kadar basit bütün gün elinde telefon bilgisayar başında boş oturan insanlar değiliz sonuçta bence çok fazla takılma böyle şeylere kolyeler ise çok zarif anneciğinin ellerine sağlık annneanene de allahtan rahmet diliyorum çok sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya işte öyle Meltemciğim de bloğuma karşı sorumsuz gibi olmak istemiyorum belki de yeni nesil olmadığımız ve sürekli nette dolaşmayı seçmediğimiz için uyum sağlayamıyoruz . Doğru söylüyorsun elimizden geldiği kadar artık . çok çok teşekkür ediyorum arkadaşım. sevgiler selamlar...

      Sil
  9. Anneannelerin ruhu şad olsun,bırakılan eserler sizlerle nesilden nesile hatıra olacaktır çok güzeller.Yaratıcı sehpada öyle,kibrit kutusu mesajlar beni öğrencilerimin hala sakladığım minik mektuplarına götürdü,tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çok teşekkür ederim tüm ziyaretleriniz için, beğenmenize çok sevindim. Minik hatıralar ne büyük yer tutuyor hayatımızda ne güzel ki anılarımızı saklayanlardanız. selam ve sevgileirmle...

      Sil
    2. Ah çok teşekkür ederim tüm ziyaretleriniz için, beğenmenize çok sevindim. Minik hatıralar ne büyük yer tutuyor hayatımızda ne güzel ki anılarımızı saklayanlardanız. selam ve sevgileirmle...

      Sil
  10. hepsi birbirinden güzel. gözlerimi alamadım. Anneannenizin ruhu şad olsun, annenizin de elleri dert görmesin. paylaşım için çok teşekkürler.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. çok çok teşekkür ederim sevgili Emine, senin gibi bir ustanın güzel sözleri mutlu etti, sevgiler selamlar..

      Sil
  11. Her biri birbirinden güzel. Belli, çok emek harcanmış. Hele anneannenizin yaptığı, çok kıymetli. Ellerine emeklerine sağlık annenizin, anneanneniz nur içinde yatsın.

    YanıtlaSil
  12. Anneannen nur içinde yatsın mekanı cennet olsun canım.ne güzel bir miras bırakmış. Kadının süsü yaptığı el emeğidir bence:) zamansızlık bende de baya bi mevcut, daha doğrusu ayarlayamama. İçım rahat değil o konuda. Zamanın da arkadaşları ziyaret edememe, yorumlara cevap verememe, hayırlısı olsun. Anneciğinin o pamuk ellerinden öperim. Ne guzel bir şey karşısındaki insana değer verdiğini yaptığı el emeğiyle gösteriyor. Hepsi birbirinden güzel. Çarşıda pazarda belki banada rastlar bir gün bilinmez:)) inşaAllah diyelim:)) ne güzel olur:)

    YanıtlaSil
  13. zaman konusunda ve hakkını verme konusunda düşüncelerini paylaşıyorum özlemciğim.
    anneciğinin ellerinde öpüyorum.her biri yüreği gibi muhteşem olmuş.elleri dert görmesin inşallah.

    YanıtlaSil
  14. Nasıl bir emektir bu. Annenizin ellerinden öpüyorum, eline emeğine sağlık. Mükemmel olmuş. Büyüklerimiz ne kadar ince fikirli değil mi? Satmayıp hediye ediyorlar.

    YanıtlaSil
  15. Nasıl bir emektir bu. Annenizin ellerinden öpüyorum, eline emeğine sağlık. Mükemmel olmuş. Büyüklerimiz ne kadar ince fikirli değil mi? Satmayıp hediye ediyorlar.

    YanıtlaSil