13 Nisan 2016 Çarşamba

Minik Tuzlu Kek ve Çilek Kompostosu












                                                 Merhabalar,

   Son zamanlarda favorimiz olan minik tuzlu kekleri paylaşmak istiyorum bu gün.  Hem kolay yapımı, hem de harika lezzetiyle tavsiye ederim.


3 yumurta      
1 bardak süt
Yarım bardak sıvı yağ
1 bardak ezilmiş beyaz peynir veya lor
1 bardak rendelenmiş kaşar peyniri
Yarım demet maydanoz
Tuz, karabiber, pul biber
1 paket kabartma tozu       
2 bardak un

Malzemeler sırasıyla karıştırılır. Küçük kaplara konup sıcak fırında  (200 derece ) pişirilir. Bu ölçülerden 12 adet oluyor.
Tarif Kaynak : Cahide Sultan





























    Bir de çilek kompostosu tarifim var ki müthiş güzel oluyor. Neredeyse tüm yaz meyvelerinde olduğu gibi çileği de pişirmeden komposto yapıyorum. İçeceklerde  meyvelerin tadını hissetmeyi seviyorum. 

Yarım kg. çilek
1 bardak şeker
1 litre su
1 limon suyu 

Su ve şekeri bir kavanozda karıştırıp, küçük küçük doğranmış çilekleri katıyoruz. Kapağını kapatıp bir  gece buzdolabında bekletiyoruz. Servis yapmadan yarım saat önce limon suyunu katıp afiyetle içiyoruz.








Sevgiyle Kalın...





27 yorum:

  1. Sevgili öce kekler iyi kabarmış çilek suyu da kaynatmadan iyi renk vermiş deneyecem ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çilekler özellikle limon suyunu kattıktan sonra tam rengini veriyor. tavsiye ederim. teşekkürler...

      Sil
  2. oyyy tuzlu keeeekkk :) Bayılırım ben buna... En kısa zamanda deneyeceğim...
    Tuttururum inşallah ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka denemelisin Şebnem, yumuşacık ve çok lezzetli. Çocuklar için harika bir atıştırmalık :)) kaç kez yaptıysam hep aynı lezzetinde oldu, sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. teşekkürler .

      Sil
  3. aa pişirmeden komposto zaten pişerse reçel olur di mi :) tuzlu kek te çok iyi aslında akşamdan yapıp sabah kahvaltılık ayarlamak lazım. Sabah sabah ne yicez derdi olmaz. Canım birşey istemiyor sabahları. Sırf çocuk kahvaltı yapsın diye geveliyorum ağzımda lokmaları. yaa nasıl bir artistik çekim bu. arka fonda siyah bir örtü var di mi? peki gölgeyi nasıl yapıyorsun sen m ayarlıyorsun yoksa edit mi ediyorsun progrmda. ellerine sağlık özlemcim hem tarifler hem çekimler için sana 5 yıldız ***** :)

    YanıtlaSil
  4. ha bi de pinleyeyim bunları ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. e pinleyemedim yahu :( senin fotoların üstünde pin yazısı çıkmıyor. bende pin application var. gördüğüm tüm fotoları pinliyorum . koruma var galiba fotolarında :( olsun ben de pluslarım . ayy bi tane sosyal medyada paylaşmak zorundayım amaa :D

      Sil
  5. Hiç öyle komposto duymamıştım, çocuklara deneyeceğim :)
    O değil de nasıl güzel fotoğrafların öcecim, o son karedeki tığ işi çiçek ve çileklerin de :) Keşke onlardan da iki satır bahsetseydin, küsecekler sana :)
    AFiyetler olsun

    YanıtlaSil
  6. Çok severim çilek, kompostosunu da duymuştum... Ne zamandır aklimdaydi bu iyi oldu bu :) teşekkürler, sevgiler

    YanıtlaSil
  7. bu peynirli keki bir ara çok yapıyordum epeydir çıkmış aklımdan hatırlattığın çok iyi canım..
    komposto da kekte nefis görünüyorlar afiyetler olsun,

    YanıtlaSil
  8. Harika tadımlıklar tuzlu kek-çilek komposto ellerinize sağlık fotoğraflar-tasarım çok güzel tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Nasıl güzell kabarmışlar elinin uğuru çok güzell maşallah ....kompostoya bayılırım bu tarifi ilk kez duydum deneyeceğim :) ellerine sağlık cnm.

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Offff offf off ne güzel görünüyorlar ,kokusunu hissettim adetaa,ellerine sağlık,uzun zamandır yapmıyorum,yoksa ben de çok severim ve bolca yapardım ve pişerkenki çıkan o kokuya hele hiçç dayanamam :))Komposto fikri farklı geldi,deneyeceğimm mutlaka :) sevgilerr

    YanıtlaSil
  14. afiyet olsun, nefis görünüyor:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. KEKLERDEN ALDIMM KALABALIKCAYIM AMA:))ELLERİNE SAĞLIK ÇİLEK ÇOK PRATİK GELDİ BANA DENERİM İNŞALLAH...SEVGİLERİMLE CANIM AFİYETLER OLSUN:)

    YanıtlaSil
  16. Özlemmmm bu saatte olmaz ki bu da bana yapılmaz ki... bayıldım ben bu keklere....eline sağlık mutlaka deneyeceğim..öptüm :)

    YanıtlaSil
  17. Ev halkı tatlıcı olduğundan hiç denemedim ben tuzlu kek. Kesin laf sokuştururlar....Kekler nefis görünüyor bu arada:)))

    YanıtlaSil
  18. Sağlıkla,güzelliklerle dolu mutlu bayramlar diliyorum.Sevgiler.... Özlem nerelerdesin?

    YanıtlaSil
  19. Nerelerdesiniz Özlem Hanım? Bir ses verin.

    YanıtlaSil
  20. nasılsın canımm haberdar eyle kendinden

    YanıtlaSil