nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

21 Aralık 2016 Çarşamba

Çiçek Boyunluk








Merhabalar, güzel, sevgi dolu, barışık gün günler dileklerimle…

   Yedi sekiz aydır , bir kitap okuyorum. Siz de okumuşsunuzdur belki. Bitmek bilmedi demiyorum, bitirmiyorum, bir iki sayfa okuyorum, bazı cümlelerin altını çiziyorum ve o kadar uzun uzun düşünüyorum ki  o  okuduğum bir süre yetiyor. Sonra dönüyorum çizdiğim yerleri tekrar okuyorum bir döngüdür gidiyor. Genel olarak kişisel gelişim kitaplarından , tanımadığın insanların, tanımadığı insanların hayatına dokunuşu sebebiyle bir rahatsızlık duyarım  ve  çok hazetmem ancak bu  kitabı  tamamen bitirince  yine dönüp dönüp okurum gibi geliyor. 
    Aslında çok bildiğimizden öte bir şeyler yazmıyor ama öyle etkileyici geliyor ki, okurken bazen niye ben düşünemedim diyorsun bazen de işte bu ancak bu kadar güzel anlatılırdı diye hayran oluyorsun.

Çocuklarının büyüyünce hayal ettiğin yetişkinler olmalarını sağlamanın en iyi yolu, onların olmalarını istediğin yetişkin haline gelmendir.

  Mesela bu cümle beni benden aldı. Evet hep doğru model olalım deriz olmaya da çalışırız ama bilmiyorum bu şekilde okuyunca insan daha bir kendisine ve beklentilerine bakma ihtiyacı duyuyor.

Bir hata yaptıklarında neyi yanlış yaptıklarını öğrenmelerine yardımcı ol ve sonra ilerle. Ve asla olumsuz ya da tenkit edici lisan kullanma. Çocukları azarlamak içlerine doğru büzüşmelerine sebep olur ve onları özel kılan yegane ışıklarını söndürür. Markette ebeveynlerinin çocuklarına en aptalca kazalar yüzünden bağırdıklarını duyuyorum da. Bu,  kendilerini toplaması gerekenlerin çocuklar değil, ebeveynler olduğunu gösteriyor."


Bu cümleyi okumadan birkaç gün önceydi ve gerçekten aptalca bir sebeple alışverişte kızıma bağırmıştım sonrasında çok üzülmüş ve hemen özür dilemiştim. Sonra bu cümleyi okudum içime işledi, kızıma da okuttum . Tabi bu durumun kızçemin  " ya işte öyle " deyip nasıl hoşuna gittiğini söylememe gerek yok sanırım :)) 

“ Çocuklarına verebileceğin en iyi hediyenin  zaman olduğunu asla unutma . “

“ Çocuklarının yetiştirilmesinin sorumluluğunu  ulusal televizyonların program yönetmenlerine bırakan çok sayıda aile var.Ve bana göre bu bir suç.”

“ Çocuklarınızla iyi vakit geçirin. Göz açıp kapayıncaya kadar büyümüş olacaklar.”

        Diye son bir alıntı yaparak bitireyim neden bu yazıyı yazdığımı bilmeden. Oysa ben sadece bu çiçek boyunluğu paylaşacaktım niyetim bir merhaba demekti, sonra ne oldu bilmiyorum yazarken dinlediğim müzikten mi ülkemizin son günlerdeki geçirdiği süreçten mi kendimi yazdıklarımı okurken buldum. 










          Çiçek boyunluk, atkı, kolye ne derseniz o :))








    
   Bu güzelliği Derya Baykal 'ın ilk programa başladığı yıllarda bir hanım göstermişti. Boyuna dolanan zincirler bu fotoğrafta olduğu gibi çiçeğin içinden çıkıyordu. Doğrusu bu hali  çok hoşuma gitmedi, ben de aşağıdaki gibi çiçeğin altına bir halka yapıp oradan çıkmasını sağladım. Böylece çiçeğimizin görüntüsü daha güzel oldu diye düşünüyorum :)




















   Kitabın üzerindeki 10 kuruşa dikkat ettiniz mi ? Kitabı bir yıl kadar önce aldığımda indirimdeydi ve çok ucuzdu. 2007 baskılı, o  zaman 9.90 liraymış. Ve anladığım kadarıyla 10 kuruşu bu şekilde iade yolu seçmişler. Ne kadar ince ne kadar akıllıca bir tavır  daha ilk görüşte hayran olmama sebep oldu . Kitabı sırf o 10 kuruş yüzünden aldım dersem yalan olmaz.



14 yorum:

  1. Ellerine sağlık öce anne :)) Çok güzel olmuş boyunluğun, çiçek atkın :))
    Hatırlıyorum fi tarihinde ben de başlamıştım böyle birşey, çiçeği dana gibi olunca bırakmıştım :) Acaba nereye sokuşturdum şimdi onu düşündüm :))

    Kızçen pek bir keyif almıştır yazıyı okuyunca :) Haklı olmayı çok seviyorlar çünkü...
    Paylaştığın alıntılar çok hoş gerçekten ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçeği orijinal modeldeki gibi ortadan geçirmeli yapınca gerçekten ilk denemede dana gibi oluyor. gösterdiğim gibi arkadan geçirmeli yaparsan hem küçük hem daha zarif duruyor.O biyerlere tıkıştırılmış benim de siyah bir tane daha vardı bugün tam fotoğraflıcam ara ki bulasın :))

      Sil
  2. Çok şık :) Ellerinize sağlık. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Hikaye Kalpli Kadın, ne güzel bir isim, hoş geldin bu arada, sevgiler...

      Sil
  3. Ellerine sağlık boyunluklar çok güzel:))

    YanıtlaSil
  4. Örüp severek kullandığım bir modeli sende görünce bayıldım çünkü benimkini hediye vermiştim ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güle güle kullansın hediyenin sahibi , eminim çok mutlu olmuştur, çok teşekkür ederim sevgili Aysel, çok sağ olasın.

      Sil
  5. merhaba blogunuzu yeni keşfettim bana da beklerim..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoşgeldin, bak şimdi ben de 100. arkadaşın olarak katıldım sayfana :)) daha sık görüşmek üzere sevgiler...

      Sil
  6. çok güzel olmuş... elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Emine. çok sağ olasın. sevgi ve selamlar...

      Sil
  7. Çok güzel... Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil