nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

17 Ocak 2017 Salı

Örgü Yastık


    










                                 
                          Nesrin Sipahi 'nin muhteşem yorumu

      

  Hava gri içimde bir hüzün, dilimde bu şarkı. Çocukluğumda bin kere falan dinlemişimdir. Babam ve amcalarım tam bir Türk Sanat Müziği hayranıydı evimizde her zaman dinlenirdi böyle şahane eserler.
     Bazen sözlerin kime yazıldığı bilindiğinde anlamına daha çok değer katıyor diye düşünüyorum. Mesala ben bu şarkıyı dinlerken, şiir hep bir sevgili için yazılmıştır gibi gelirdi. Sonra bir gün bir evlada , ölmüş bir evlada yazılmış olduğunu öğrenince içime daha bir hüzünle oturdu. Birkaç gündür nereden esti bilmiyorum ya dilimde ya aklımda sürekli bu sözler var.

    Bildiğim kadarıyla; Orhan Seyfi Orhon 'un kızı çok hastadır ve ölümünden hemen önce babasından "gidişine ağlamaması" konusunda söz vermesini istemiştir, o da söz vermiş ancak  o anda verdiği sözü tutamamıştır  ve kızı ile arasında geçen o son anı şiire dökerek duygularını ifade etmiştir. Bu şiir, hüzün dolu ve bir o kadar da etkileyici   bir şekilde babanın evlat acısını anlatmaktadır.
    Yusuf Nalkesen tarafından da 1951 yılında bestelenmiştir. 


VEDA
Hani o bırakıp giderken seni
Bu öksüz tavrını takmayacaktın?
Alnına koyarken veda buseni
Yüzüne bu türlü bakmayacaktın?

Hani ey gözlerim bu son vedada,
Yolunu kaybeden yolcunun dağda
Birini çağırmak için imdada
Yaktığı ateşi yakmayacaktın

Gelse de en acı sözler dilime
Uçacak sanırdım birkaç kelime...
Bir alev halinde düştün elime
Hani ey gözyaşım akmayacaktın. 
                               
                             Orhan Seyfi Orhon


            
















     Modeli ve ipin rengini çok severek örmeme rağmen bu haliyle ne koltuklara ne de yatak örtülerimize , evimizde hiç bir yere uymadı. Yanına renk geçişi sağlayacak bir şey örmem şart. 


                                          Sevgiyle Kalın...





25 yorum:

  1. Tekrar merhaba Özlem Hanım,

    Veda Busesi, en sevdiğim şarkılardandır. Çok hüzünlü bir hikayesi de varmış.Bilmiyordum.. Bilerek dinleyince daha da hüzün veriyor insana...

    Yastığınızı çok sevdim, fotograflardaki sıcaklık da hiç eksilmemiş,nasıl bıraktıysam öyle....Ellerinize sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nurdan Hanım, tekrar hoş geldiniz sefalar getirdiniz. Yeniden dönerken düşünmüştüm doğrusu, her şey eskisi gibi olur mu tekrar diye sizlerin varlığıyla, sanırım fazlasıyla güzel oldu. Eskisi gibi dostluklar hep sıcacık. yorumlar, mesajlar hep içten, teşekkür ederim. sevgilerimle...

      Sil
  2. Güzel bir örnek bence de ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Saadet, sevgiler...

      Sil
  3. ay bütün yazı ve fotolar duygulu yaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şiir başı başına bir duygusallık ibaresi. çok teşekkürler.

      Sil
  4. Merhabaaa:)
    Ayy bende bu şarkının sözlerinin hikayesini bilmiyordum canım :(((Çok daha hüzünlü gelecek dinlemek şimdi..
    Kırlent konusundaki fikirlerimi biliyorsun zaten:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de üç yıl kadar önce öğrenmiştim , Özlemciğim o zamandan beri daha çok dolanır dilime. Teşekkür ederim canım, bu arada tekrar burada olmana çok sevindim, iyi ki döndün, hoşgeldin:))

      Sil
  5. Bence örgü yastık çok zarif olmuş eline sağlık. Çok güzel şarkılar bir çoğumuzun çocukluk anılarının parçası belki .nedense kapalı havalarda bu şarkılar benim dengemi sarsıyor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynı benimde öyle oldu, o gün havanın da etkisiyle çok buruktu içim. teşekkür ederim samimi yorumunuz için. sevgiler...

      Sil
  6. Bilmiyordum öce annem. Hep bende sevgiliye yazıldığını düşünüyordum.
    Şimdi bak daha anlamlı geldi şarkı :/

    Kırlentin de çok güzel olmuş bu arada, ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bana da hep öyle gelirdi Şebnem, sanki söylenen bir sevgili hissi veriyordu ama evlat deyince bambaşka anlam kazanıyor işte. teşekkür ederim, çok sağ olasın.

      Sil
  7. Çok severim bu şarkıyı ben. bir babanın kızına yazıldığını da bilmiyordum etkilendim:(
    Örgü yastık çok cici kenar kısımlarına dediğin gibi istediğin renk geçişi yaparak uyumu yakalamak mantıklı.
    öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuş çok çok teşekkür ediyorum arkadaşım, çok etkileyici bir şiir.
      çok sağ olasın, öpüyorum güzellerini ve seni.

      Sil
  8. Özlemcim ben bayıldım kırlentin örneğinede renginede aslında heryere yakışacak bir parça ama evin halini sen daha iyi biliyorsun sanırım kullandığın örtülerin yada koltuğunun renginden yanına ,dediğin gibi bir tane daha örersen durumu kurtarmış olursun ören ellerine gören gözlerine maşallah güle güle kullan canım arkadaşım aaaa unuttum emeklerini sunduğun dekorlarına da hastayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çok çok teşekkür ediyorum sevgili Aysel, sıcak sevgi dolu yorumlar yazıyorsun, çok sağ olasın. Senin gibi bir örgü ustasının beğenisini ve tavsiyelerini almak benim için çok kıymetli çok sevgiler :)

      Sil
  9. motif çok güzel.. renk de muhteşem.

    YanıtlaSil
  10. Vallahi veda busesinin evlada yazıldığını yeni öğrendim Özlem teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de üç yıl kadar önce öğrendim Sertaç o zamandan beri çok daha anlamlı ve hisli geliyor. öpüyorum canım sevgiler...

      Sil
  11. Şarkıyı dinliyorum bir yandan,ben de çok severim sözlerini...ayrıksı bir yastık oldu demek o,oysa ben severim onları daha çok,sıradan başını çıkaranı,yana kayanı,farklı olanı,ben burdayım beni de gör diyeni...Hhahaha nerelere bağladım ...Şiirler hep hüzünlüdür zaten...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Tereddüt

      Sarahaten, acaba, söylesem darilmaz mi?
      Darilmak adeti, bilmem ki çapkinin naz mi?
      Desem ki: 'Ben, seni...' ,yok, dinlemez ki, hiddet eder!
      Niçin? Bu sözde ne var? Sanki hiddet etse ne der?
      Desem ki: 'Ben, seni pek...' Ya kizar, konusmazsa?
      Derim: 'Bu çektigim insaf edin, eger azsa...'
      Desem ki: 'Ben, seni pek çok...' hayir, kizar bilirim,
      Tereddütüm acaba hiddetinden az mi elim?
      Desem ki: 'Ben, seni pek çok...' Sakin gücenme emi,
      Sakin gücenme, eger anladinsa sevdigimi…

      Sil
  12. Bu yorumdan sonra artık yastığımı daha çok seviyorum ve gözüme özel görünmeye başladı birden, işte bakış açısı ne kadar önemli ve etkili teşekkür ederim sevgili Nuray ve şiir için çok teşekkür ederim , bir taraftan açtım dinliyorum ne kadar ince ve hassas düşüncelerle yazılmış ve bestesiyle birlikte müthiş güzel, rahmet dileyelim bir kez daha Orhan Seyfi Orhon Bey'e. Sevgi ve selamlarımla...

    YanıtlaSil
  13. valla az önce ıhlamur hanıma gülerken birden boğazıma düğümler takıldı. hayat böyle işte bir gülüp bir ağlayıp yuvarlanıp gidiyoruz. Allah evlatlarımızı bağışlasın uzun sağlıklı ömürler versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminn. Dediğin gibi hayat işte. Öpüyorum Deryacığım, iyi ki varsın.

      Sil