27 Şubat 2017 Pazartesi

Ağaç Saksı ve Kumbak








  


   Merhabalar, hepimiz için harika bir hafta dileklerimle başlamak istiyorum.

    En sonunda bir bir dağ başına yerleşeceğim gibi geliyor. Hele bahar da gelmeye başladı ya yetmiyor bana evdeki , sokaktaki çiçek böcek. Ha ! böcek demişken galiba evde birkaç mazı sineğimiz var. 
    Karne tatilinde köydeydik biliyorsunuz , kardeşim orman gezisine götürdü bizi. Meşe ağaçlarından Kumbak  topladım birkaç tane. Kardeşim dedi ki : “ Onların içinde böcek var. “ Yok dedim delik değiller daha bir şey girmemiş. O da “  iyi ya dedi , içindeler daha dışarıya çıkmamışlar. “ Anlattığından anladığım kadarıyla mazı sineği diye bir canlı varmış ve meşe gibi bazı ağaçların dallarına yumurta bırakıyormuş ve bu yumurtalardan çıkan larvaların etrafı böyle küçük yuvarlaklarla çevriliyormuş. Zamanı geldiğinde de böcek küçük bir delik açıp dışarıya çıkıyormuş. Bizim oralarda kumbak dediğimiz bu minikler ilaç ve boya sanayinde de çok kıymetliymiş.

     İçinde bir canlı olduğunu bilseydim koparmazdım, ben onları palamut gibi ağacın kendi meyvesi sanıyordum. Özellikle de delik olmayanları kopardım ki içine böcek girmemiş olsun diye. Oysa böcekler içindeymiş.  Bir ay kadar oldu evde sehpanın üzerinde duruyorlar , geçen baktım birinde bir delik, diğerinde üç delik açılmış. Bu da demek oluyor ki evde bir yerlerde bizden başka birileri daha yaşıyor.
   
     Burada  benim canım kızlarıma ve eşime bir mesaj yazıyorum: Siz şimdi bloğumu ilk açtığım zamanlarda ne yazmışım, kim ne yorum yazmış ben ne cevap vermişim diye gelip gidip okuyordunuz ya artık okumayıp sadece fotoğraflara baktığınızı kanıtlamak için size sadece buradan söylüyorum evde böcek var !!! ve de daha bir sürü larva:))







                                                                                                             


























                                                       

















Ve son olarak ;

İnstagramda paylaşmıştım ama burada da olsun istiyorum. Fındık dalından yaptığım tığım. 









                                Sevgiyle Kalın...











17 yorum:

  1. O kütük ne güzel olmuş öyle :) Bayıldım... Taşlar, mumlar şahane bir konsept ♥

    Kızlara çok pis pusu kurmuşsun yalnız Öce annem :)))
    Öpüyorum sevgiyle seni ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bu testi hak ettiler Şebnem :)) çok merak ediyorum yanılıyor muyum? yazarım sana :))
      Teşekkür ederim bu arada, çok sağ olasın. Ben de seni çok öpüyorum, sevgiler...

      Sil
  2. Seninkiler hiç değilse bir zamanlar okuyormuş. Benim çevremde kimsenin ilgisini çekmiyor blog olayı. Hatta geçenlerde bir yakınım "üşenmiyor musun bu yaptıklarını bir de orada yazmaya"diye kınarcasına sordu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle düşünen zaten diğer yaptıklarını da neden yaptığını anlamıyordur. anlatamazsın da zaten:) üzerinde durmana değmez. Sevgilerimi gönderiyorum sana Saadet.

      Sil
  3. Merhaba, ilk yazınızı okudum ama dağa yerleşeceğim galiba deyip böyle güzelliklere emek harcamanız diğer yazıları da merakla okuma isteği uyandırdı bende. Kendinizi tanıttığınız bölümü gülümseyerek okudum, aile olarak ÖCEV olmanız size bir vakıf havası katmış.. Ama sevgiden değerli korunacak vakfedilecek ne var ki? Başta bizi Yaradan sevmekle başlıyor her şey. Sizi tanıdığıma memnun oldum. Selamlar, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle hoş geldiniz diyorum. Tüm güzel sözleriniz için çok çok teşekkür ederim. Evet, ismimiz bana da hep bir vakıf adıymış gibi geliyor :)) ve sizin bunu yorumlama biçiminiz beni çok mutlu etti. Bloğunuz Derin in sayfasında dikkatimi çekti ve ilk kez bir bloğa gittiğimde öncelikle yorumlara verilen cevaplara bakarım ve misafirlerinizi öyle güzel ve geçiştirmeyen cümlelerle karşılamışsınız ki çok sevdim. Daha sık görüşmek dileğiyle, selam ve sevgiler...

      Sil
  4. Her şeyi anlarım da kendi tığını yontmak insanın aklına nereden gelir? Kendimi ve beynim sorgulattınız bana Özlem hanım!!!Maşallah size ♥

    Evin içindeki topik orman muhteşem ♥♥♥ eh böceksiz de olmazdı hani.....

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Nurdan Hanım, daha çok küçük bir çocukken ( beş yaş civarlarında ) örgü örmeye çok heves ederdim. Annem de tığ vermeye korkardı, bir küçük çırpıyla zincir çekmeyi öğretmişti bana epey de yol katetmiştim :) bu benim içimi ısıtan bir anımdır ve hep aklımdaydı yine çırpıdan bir tığ yapmak ama erteleniyordu. birkaç süre önce de yabancı kaynaklı bir fotoğraf karesinde benzer bir tığ gördüm ve hadi artık diyerek yaptım ve gerçekten de çok kullanışlı oldu, çok sevdim.
      Sevgilerimi iletiyorum size ve selamlarımı, sağ olun...

      Sil
  5. Harika görseller.
    Bu böcek işleri olmasaydı daha iyi olacaktı kızlarımdan bilirim duyunca kıyamet kopacak gibi geldi bana...
    Ellerine sağlık Özlem'cim çok yaratıcısın aynı zamanda doğanın doğallığında tarzın, zevkin çok hoşuma gidiyor.
    Tığına da danteline de bayıldım...
    İyi muhabbetler dilerim o güzel mumlar eşliğinde huzurlu evinde.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim Merih hanım , çok içten ve samimi yorumunuz için . Henüz fark etmediler ben de birşey söylemiyorum hala :)

      Sil
  6. Aşmışsın valla artık canım sen <3 fotolara baktım da nasıl güzeller .. bakalım okuyacak mı ev ahalisi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Deryacığım , okumadılar daha ki hiiç sesleri çıkmıyor. böyle giderse evi ben börtü böcek doldururum :)) hak ettiler yani :)
      Teşekkür ediyorum ayrıca yorumun için ve cevap vermede geciktim, kusuruma bakma canım.

      Sil
  7. Mumlar taşlar çiçekler dekor şahane bol sohbetleriniz olsun .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim, çok sağ olun. Selam ve sevgilerimle...

      Sil
  8. Blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
  9. Hoş geldiniz geldim ben de şimdi bloğunuza. farklı, ilginç ve oldukça faydalı bir blog hazırlıyorsunuz gördüğüm kadarıyla. kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  10. Eğer bir dağ başına yerleşirsen banada haber ha bide kenarından dere aksın:)benim evimde seninki gibi resmen botanik bahçe çocuklarım kızıyor zaten yeşili bol yerde oturuyoruz bunlara ne gerek var diye onların hatrına çiçeklerimi azaltmıştım ama yine yeniden birçok saksım oldu:))
    Canımm senin bu güzel dekorlarına bayılıyorum kumbaklarda böyle bir canlı yaşadığını ilk kez duydum ve burda meşe ağacından çok birşey yok.Senin evdekilerin öğrenecekleri zamanı merak ediyorum şimdi:))
    Tığın şahanee motifinde ama sen daha şahanesin becerikli hatun:)

    YanıtlaSil