22 Mart 2017 Çarşamba

Brüksel Lahanası Turşusu










           Koskocaman kışta bir lahana turşusu yapmayıp baharı bekledim ama değdi :))

      On gün kadar önce Almanya' da olan komşum aradı " Brüksel lahanasından bir turşu yaptım bir turşu yaptım, nasıl güzel oldu, kütür kütür, hatta şu an senle konuşurken yiyorum dedi". Sağ olsun huyudur ne zaman arasa ya yemek yer, ya kahvaltı eder  ya da kahve içer , bi yerden çağrışım yapıyorum herhalde aklına geliveriyorum :)

   Neyse sözün kısası verdi tarifi " bildiğin lahana turşusu o kadar " dedi. Ben de size tarifi öyle vereyim bildiğiniz lahana turşusu  :))

Yine de bilmeyenler için:

2 litrelik kavanoza; 
Brüksel lahanası ve dilimlenmiş havuçları doldurdum.
3 yemek kaşığı tuz
1/2 çay bardağı sirke
2 diş ezilmiş sarımsak
20-25 tane karabiberi ( isteğe bağlı, olmasa da çok fark etmez )
 suda karıştırıp döktüm üzerine.

Not : İlk yaptığım turşuya kereviz yaprakları da koymuştum ama tadı çok baskın geldi, o yüzden bu yaptığıma tekrar koymadım.

Yapması bu kadar kolay da olsun diye beklemesi biraz zor :)) 






























                             Sevgiyle Kalın...

           

22 yorum:

  1. Karabiber tanelerini hiç duymamıştım ben...afiyetle tüketin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahmetli kayınvalidem , salatalık turşusuna mutlaka koyardı biraz da dere otu katardı çok güzel aroması olurdu. Benim de görüntüsü çok hoşuma giderdi. Onu anmak için bazen katıyorum ben de. Teşekkürler.

      Sil
  2. çok güzel gözüküyorlar eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, sağ olun. Sevgiler...

      Sil
  3. Şu şirin lahanalari öyle beğeniyorum ki ama onlarla ne yapacağımı bilmiyorum bu iyi bir öneri.
    Size de afiyet olsun komşunuza da selamlar💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykümselam. Beğenmenize çok sevindim. teşekkür ediyorum selam ve sevgilerilerimle...

      Sil
  4. Brüksel lahanasını salata olarak tüketiyoruz bolca ama turşu olarak denememiştim, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı biz de salata olarak çok seviyorduk, şimdi turşusu da güzel oldu. Teşekkür ederim sevgiler...

      Sil
  5. Lahana turşusunu çok severim Brüksel lahanasıyla da güzel görünüyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lahana turşusu ve suyu muhteşem oluyor. ben turşunun her türlüsünü severim bu da güzel oldu. teşekkürler...

      Sil
  6. Aa biz yemek olarak tüketiyorduk tursusudami varmis cok sasirdim :) hos yumurtanin bike varaa bunun niye olmasin :) afietle yyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turşunun her türlüsünü severim ama yumurta deyince aman aman orada durmak lazım, turşudan soğumayayım :)) teşekkürle adaşım. sevgiler...

      Sil
  7. Aaa turşusunu hiç yememiştim. Hazır evde de var; denemeli. Tarif için teşekkürler Özlem Hanım ♥♥♥ Afiyet ,bal,şeker olsun ♥♥♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nurdan Hanım, Brüksel lahanasından turşu, tam bir turşu sever olarak nasıl şimdiye kadar aklıma gelmedi diye doğrusu şaşırdım. İyi ki komşum söylemiş ve iyi ki sizlerle paylaştım diyorum, Beğeneceğinize inanıyorum.Şimdiden afiyetler olsun. Selam ve sevgilerimle.

      Sil
  8. Afiyet ile bitirin canım Brüksel lahanasının turşusunu denemedim ama tarifini not ettim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim. Çok sağ olun. Selam ve sevgilerimle...

      Sil
  9. Harikaymış denemek isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Beğeneceğinizi düşünüyorum, cok lezzetli. Sevgiler...

      Sil
  10. Deneyeyim bunu yemeğini yiyen yok ama turşusu güzeldir eminim:) ellerine sağlık canım sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hatice Hanım. Evet yemeği biraz sevilmeyen bir sebze, biz salatasını seviyorduk turşusu da güzel oldu. Selamlar ve sevgiler çok çok .

      Sil
  11. Marifetli arkadaşım benim turşuyu çok sevmiyorum ama her çeşidinde yapmaya çalışıp evde bulunduruyorum.... bu turşu görsel olarak çok güzel sunumuda öyle dnemek lazım:) ellerine sağlık tadanlara afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  12. bunu bilmiyodum anneme söleyim :)

    YanıtlaSil