nazar için:

Felak Suresi Anlamı: ( Ey Muhammed ! ) De ki: Yaratıkların şerrinden, bastırdığı zaman karanlığın şerrinden, düğümlere nefes eden büyücülerin şerrinden, hased ettiği zaman hasedçinin şerrinden, tan yerini ağartan Rabbe sığınırım.

Nas Suresi Anlamı : ( Ey Muhammed ! ) De ki : Sığınırım ben insanların Rabbine, insanların Melikine (mutlak sahip ve hakimine ), insanların İlahına. O sinsi vesvesenin şerrinden, O ki insanların göğüslerine ( kötü düşünceler ) fısıldar. Gerek cinlerden gerek insanlardan ( olan ) bütün vesvesecilerin şerrinden Allah ‘ a sığınırım.

Peygamber Efendimiz iki kul euzüyü okuyup buyurdu ki; “bu iki sure ile belarlardan, nazardan korunun ! hiç kimse bu iki sure ile korunduğu gibi, başka şeyle korunamaz. “ ( Ebu Davud )

2 Nisan 2017 Pazar

Leblebiden Kurabiye


 






Merhabalar güzel arkadaşlarım,  harika bir hafta olması dileklerimle .

        Kurabiye tarifimi yazacağım ama öncelikle size bir şey sormak istiyorum. Meltemin evi arkadaşımız Meltem bloğunu mu kapattı bilginiz var mı ? Kendisine ne blogtan ne instagramdan ne de mail adresiyle ulaşabiliyorum. Bloğuna davetli değilsiniz diyor, İnstagram hesabı yok, sanırım kapattı, maille de ulaşamadım sanırım onu da kapatmış. Merak ediyorum çok, hiç habersiz aramızdan tamamen ayrılmış olması endişelendiriyor. Bir bilginiz varsa ve de paylaşmanız da sakınca yoksa lütfen yazın.
      Bu yazımı okuyorsan Meltem lütfen bir haber ver. Tekrar aramızda olmanı çok isterim hiç olmazsa  bir haberini almayı.

.........................................................................................................................



Bu kurabiye tarifini kardeşim verdi o da arkadaşından almış. " Mutlaka yap ablacığım, çok güzel oluyor" dedi. Yaptım ve gerçekten çok güzel oldu.


1,5 bardak leblebi unu . (Yine  1,5 bardak  leblebiyi rondodan geçirerek elde ettim. )
1 bardak sıvı yağ
1 bardak pudra şekeri
aldığı kadar un.

 Leblebi unu şeker ve sıvı yağı karıştırıyoruz azar azar unu ekleyip hamur halıine gelince minik minik yuvarlaklar yapıp 180 derece sıcaklıktaki fırında üzeri çatlamaya başlayana  kadar pişiriyoruz. Kızarmasını beklemeye gerek yok, üzeri çatlasın yeterli.














Bereketi Bol Olsun. Sevgiyle Kalın...



23 yorum:

  1. Aaa bak bunu hic duymamistimmmmm.Görüntüsü cok güzel demekki tadıda güzel.Leblebi aldirip yapmak istiyorum.😃 Ay cok mutlu oldum tesekkr ederimmm 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tadı çok güzel Özlemciğim. Ben öğrendiğimden beri iki haftadır üçüncü kez yaptım.Ben de sıcak yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Nefis bir tarif deneyeceğim özlemcim:)
    Ellerine sağlık..
    Meltem'i bende merak ettim:( umarım bir terslik yoktur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızların çok beğeneceğini düşünüyorum Sebuş benimkiler çok beğendi :)
      Diliyorum iyidir Meltem ve bir haber alırız. Teşekkürler canım öpüyorum çok.

      Sil
  3. severim böyle farklı tarifleri,
    ellerine sağlık,
    deneyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene mutlaka Fatma, çok lezzetli :) Teşekkürler, sevgilerimle...

      Sil
  4. Meltemciğimi geçenlerde ben de aradım ama ulaşamadım... Yok hiçbir yerde maalesef. İnşallah aksi bir durum yoktur öce annem. Anlık bir uzaklaşmadır inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meltem ' e neredeyse iki aydır ulaşmaya çalışıyorum aklıma geldikçe ara ara deniyorum ama nafile. Bir de böyle denemek istedim bilmediğim bir şey mi var diye sizde de durum aynı olduğuna göre kendisinden haber bekleyeceğiz o zaman. Selamlar Şebnemciğim.

      Sil
  5. Fotoğraflar konuşuyor yine :) Ellerine sağlık canım..
    Meltemi ben de çok merak ediyorum, umarım her şey yolundadır, tez vakitte iyi haberlerini alalım inşallah...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ediyorum Esenciğim. Şebnem 'e cevabımda da yazdığım gibi hiçbirimizin bilgisi olamadığına göre ondan haber bekleyeceğiz artık. Hepimiz için sağlık mutluluk diliyorum Sevgiler arkadaşım.

      Sil
  6. Vallahi çok güzel şeyler yapıyorsunuz Özlem Hanım, ellerinize sağlık. Sayenizde yepyeni bir şey daha öğrenmiş oldum ♥♥♥


    Sizin de haftanız şahane olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu dün okuduğum anda yüzümdeki gülümsemeyi görmenizi çok isterdim. Bazen bazı sözler öyle bir zamanda geliyor ki ...
      Çok teşekkür ederim Nurdan Hanım, çok sağ olun.

      Sil
  7. görüntü çok güzel. ama bir şey merak ediyorum ne tür leblebi tercih ettiniz acaba. klasik kavrulmuş leblebilerin tadı hafif tuzlu olduğundan tarifi daha çok merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğrafta gördüğünüz klasik leblebiyi kullandım Emine, Marketten paket olarak aldım. Öyle tuz tadı hissedilmiyor kesinlikle. teşekkürler yorumun için yaparsan beğeneceğini düşünüyorum. Sevgiler...

      Sil
    2. teşekkürler... sevgiler.. :)

      Sil
  8. böyle pratik tarifler çok hoşuma gider, mutlaka deneyeceğim:) elinize sağlık,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok pratik gerçekten Nagihan hanım. Çayı ocağa koyup, dem alana kadar oluyor. Dilerim siz de bizim kadar seversiniz. Teşekkür ederim.Selam ve sevgilerimle...

      Sil
  9. ellerine sağlık canım .bir kurabiyenin resmi ancak bu kadar güzel çekilir:).en kısa zamanda deniycem inşaAllah .Bende tanıdığım bir iki arkadaştan haber alamıyorum insan üzülüyor.inşaALLAH iyilerdir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim Fatmacığım, beğenilerin güzel sözlerin beni motive ediyor. Alışıyoruz burada birbirimize yeri geliyor akşam ne yediğimizi bilecek kadar yakınlaşıyoruz. Bazen aileden gibi oluyoruz. Dilerim Meltem de senin arkadaşların da iyilerdir ve haberlerini alırız. selamlar çok çok.

      Sil
  10. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık olsun canımm:)

    YanıtlaSil
  11. Özlem'ciğim harika bir tarif özellikle una altenatif bir malzemeyi keşfetmiş kimse bravo seninde eline sağlık.
    Çekimler yine görsel bir özen eşliğinde çekilmiş,gözüne gönlüne sağlık.

    Meltem arkadaşı ben tanımamıştım,inşallah arkadaşınızdan tez zamanda iyi haberler alırsınız.
    İlgili olman ne hoş çok takdir ettim.
    Sevgiyle...

    YanıtlaSil
  12. Çok pratik bir tarifmiş tatlıyla aram yok ama bunu merak ettim kahve yanına deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  13. Yorum yaptım sanıyorumdum bu tarifine. Okumuştum ama sorun oldu sanırım. Tarif çok güzel:))

    YanıtlaSil