4 Ekim 2017 Çarşamba

Kaneviçe








Günlerden 4 Ekim  bloğumda 4. yılımı doldururken, merhaba merhaba merhaba ve yeniden merhaba,


Rahmetli teyzem görse bu işlememi ellerime iğneyi batırırdı herhalde:))
 Ne zormuş kanaviçe işlemek . Daha küçük bir kız çocuğuyken teyzemin işlemelerini izlerdim, hızlı hızlı, renk renk öyle güzel işlerdi ki gözüme çook kolay görünürdü. Hemen yapabilirmişim gibi gelirdi. Geçen aklıma geldi gittim aldım bu kaneviçelikten çok da az vardı tuhafiyede  " ah dedim keşke çok olaydı alırdım bol bol işleme yapardım. Perde işlerdim, karyola eteği işlerdim , yastık işlerdim." Ama o öyle kolay değilmiş şuncağızı zor işledim.
 Nasıl yapıyorlarmış büyüklerimiz bilmiyorum sabır işi dikkat işi, ince iş, çok ince.  Neredeyse son yirmi yıldır böyle bu şekilde işleme yapan hiç kimseyi sizi bilmem ama ben görmedim. 


   İşleme benim hobi dünyamda çok az yer alır. Ortaokuldayken el işi dersimizde Çin İğnesi yapmamızı istemişti öğretmenimiz, bir iki gösterdi ders bitti zaten."Evde işleyin" dedi. Bir türlü yapamıyorum annem de bilmiyor ki öğretsin. Teyzemi çağırdık genç bir kız henüz, dikiş nakış kursunda öğrenmişti, gösteriyor yapamıyorum "bana göre yapıyordum da:)" gösteriyor yapamıyorum batırıveriyordu elime iğneyi ." Bak iğneyi batırdıkça ne güzel oluyor " diye de muzipçe gülüyordu. Rahmetli, onca sıkıntılarına rağmen çok şakacı, deli doluydu bütün hayatı boyunca. O gün bugündür gerçekten  muziplik olsun diye mi sıkılıp da bir an önce bırakmak istediği için mi o iğneleri elime batırdı bilmiyorum:) 
Neyse işte çarpuk çurpuk da olsa hevesimi alacak kadarını yapabiliyorum ya bu da yeterli benim için.

Bu küçük parçadan çok sevdiğim bir şey yapmaya niyetliyim. Günlerdir bu şekilde bekliyor, nasipse bir daha ki yayında paylaşırım. 
 Herkese çok çok selam :))
Ha bu arada kaneviçe yolmaya beklerim :)) nasıl olacak çok merak ediyorum.  




























Kaneviçe Şablon Kaynak: Pinterst  & Diyideas. ru

22 yorum:

  1. Elinize sağlık, ben de heves ediyorum hatta geçen gün minik kasnaklardan aradım tuhafiyecilerde. Küçük bir tane alıp, doğaçlama yapmayı düşünüyorum hatalara mazeretim olsun. Nice yıllara blogunuzda, huzur ve keyif dolu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum, çok sağ olun. doğaçlama benimde her zaman tercihim, kendine özgün işler hatalarıyla da olsa hep daha mükemmel gelir gözüme . Dilerim siz de işlemenizi paylaşırsınız. Çok sevgiler...

      Sil
  2. O eski güzel kadınlar güzel atlarına binip gittiler. Geride bizim gibi yalapşap kanaviçe yapanlar kaldı :)))) Öyle olsa eminim çok güzel birşey ortaya çıkarırsın sen Özlem....sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah! Sertaç o güzel kadınlarla, birlikte yitip giden, öğrenemediğimiz ne çok şey var. Yaş aldıkça kendime diyorum ki daha çok sormalısın, sormaktan korkmamalısın. Ve senin bu konuda çizdiğin yola hayranım :) Öpüyorum, çok seviler benden de...

      Sil
  3. Yastık kılıfı işlediğimi hatırlıyorum bir de seccade ağzı :)))
    En çok hoşuma giden iş bittiğinde o mavi ipleri çekmekti. Keyifle yapardım :))
    Artık gözüm görmüyor, yakın gözlüklerle işlemek de pek ağırıma gidiyor. Yanaşmıyorum o sebeple.
    Sana kolay gelsin öce annem ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O mavi ipleri çekmeyi dört göz bekliyorum :)) ilk kez böyle işleme yapınca böyle oluyor herhalde. Evet çok zormuş benim de yakın gözlüğe kesin ihtiyacım olduğuna karar verdim. Ama kendimi düşünce gerçekten çok tuhaf geliyor :)))
      Teşekkür ederim Şebnemciğim , çok sağ olasın.

      Sil
  4. Bu arada unuttum 4. yılında kutlu olsun nice nice güzel, keyifli yazılara ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim, birlikte sağlıkla, mutlulukla nice keyifli yıllar, paylaşımlar diliyorum ben de :))

      Sil
  5. Egitim sistemi diyelimmi biz teyzenin igneli öğretimine 😁

    Canmm simdilik iyi gidiyo gibisin masallah ben hic anlamam bunlardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha eğitim tutmadı ben de :)))
      uzaktan iyi de yakın bakınca çok fena , bakalım sonucu ben de merak ediyorum ve bu daha ilk deyip avutuyorum kendimi :) Öpüyorum Özlemciğim.

      Sil
  6. Hoşgeldin, ne iyi ettin de geldin canım benim :)
    Ne zarifmiş seçtiğin örnek :)
    Ben de ortaokulda işlemiştim, yastık kenarıydı, zahmetli ama çok da zarif ve elbette çok da kıymetli kanaviçe :)
    Hadi bekliyoruz heyecanla, kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. El emeğine çok değer veririm bilirsin Esenciğim ama kaneviçe artık benim gözümde daha bir değerli oldu. Zormuş gerçekten hele bir de yakın gözlük ihtiyacı başlayınca :)
      Öpüyorum arkadaşım , iyi ki varsın. çok teşekkürler , sağ olasın.

      Sil
  7. Ha ha, okurken koca bir kahkaha attım gerçekten ♥ Kanaviçe zordur ama sonucu, onca zorluğa ve acıya katlanmaya değer kılıyor. Desen seçiminiz de iplik kutunuz da şahane bu arada.

    Blogunuzun 4. yaşı da kutlu olsun ♥♥♥

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah! Nurdan Hanım ne mutlu oldum yorumunuzu görünce:)
      Gerçekten çok zormuş, öyle uzaktan bakınca çok kolay geliyor fakat etamin ile arasında dağlar kadar fark varmış, yanlız çook sevdiğimi söyleyebilirim.
      İplik kutumu eskiciden bir liraya aldım. Eski bir kurabiye kutusu. İnanır mısınız ilk gördüğümde sizin muhteşem dönem kadınlarınız aklıma geldi. Hala da öyle :)
      Teşekkür ediyorum, selam ve sevgilerimle...

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, sevgili Ale.

      Sil
  9. Özleeeemm kizz ben de yaptim kanavice bu yaz kafayi yiyordum dikkat isi gercekten de. Ilk denememi koydum bloguma gecenlerde. basit bir kar tanesiydi ama ilk defa yaptigim icin biraz kasildim. Sonra yaptigim bir afrika kabile sefi onu daha koymadim bloga. onu yaparken kafam kisa devre yapti.😂 Amaaa sen var ya sen bunu muthis yaparsin tatlim cok hamaratsin. Simdi ben bir kir cicegi yapiyorum bos kaldikca. Ama ben etamine yaptim bu kanavaya yapayim dedim birmodeli cok genis oldu niye ki. Sökmeye gelelim en guzel kismi😂😂😂kolay gelsin tatlim...
    Veeee nice nice , mutlu paylasimlarla dolu yillara diyorum canim benim. Blogunu seni tanidigim icin cok mutluyum . yazilarina ve paylasimlarina verdigin emekten dolayi kocaman tesekkurler 💝

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacığım, canım benim sen de benim iyi ki tanıdım dediğim arkadaşlarımdansın, seviyorum seni :)
      Bakıcam şimdi kar tanene, eminim çok güzeldir. Ben de işleme konusunda oldukça acemiyim ama etamin buna göre baya kolay gerçekten. ya da ben ilk olduğu için ve yakına da gözüm bozulduğu için biraz fazla zorlandım sanırım ama çok zevkli yine de :)) Kafayı yedirse de keyfini alınca bırakılmıyor değil mi :))
      öpüyorum canım çok... Teşekkürler.

      Sil
  10. Kanavice zordur ama dinlendirir,bana göre bütün nakış işleri harika bir uğraştır.
    Sizin de başarı ile yapacağınızı tahmin ediyorum,kolay gelsin.

    Dikiş kutusuna bayıldım,bir zamanlar kolleksiyon yapacak kadar biriktirdim ama sıkıldım şimdi o kutuları işlevsel hale getirdim kullanmaya çalışıyorum,arada kullamaya kıyamadıklarım da olmuyor değil,mesela annemden gelen,çocukluğumun anıları ile,üzerinde çay toplayan kadın resimli çay kutusu.
    Teyzenize Allah'tan rahmetler dilerim,bıraktıkları kanaviceler ne güzel değerli hatıralardır eminim.
    4.Yılınızı kutlar daha güzel yıllarda,paylaşımlarda yazışmak dilerim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Merih Hanım, kutuları ben, annem ve kardeşim çok seviyoruz. Elişi kutuları ve Özelllikle dolaplarda her şeyin kutulu olmasını çok seviyorum. O anne hatırası ne kıymetlidir, öpüyorum ellerinden kıymetlinizin. Çok sağ olun, teşekkürler...

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Deriin: ) üşenmemişsin başa kadar gelmişsin:))

      Sil